paard aan de teugel en nettere galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

silkeloverrr

paard aan de teugel en nettere galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 09:34

Hallo bokkers! Ik rijd best vaak (B)wedstrijden en er staat dan haast altijd:pony moet meer nageven en nettere galopsprongen maken. Ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Mijn pony is een b welsh pony.

gr. Silkeloverrr

MarliesV

Re: paard aan de teugel en nettere galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:41

Door les te gaan nemen.

Nageeflijkheid komt voort uit actief rijden, voorwaarts neerwaards trainen en daarbij met het juiste contact rijden. Het 'aan de teugel' komt dan 'vanzelf'.

Dit is via internet niet uit te leggen maar zal je moeten leren door goed les te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:14

Inderdaad meer lessen!

Verder ga ik mee met mijn voorganger

silkeloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 10:34

bedankt voor de adviezen! Helaas kan ik niet meer gaan lessen omdat ik alles zelf moet betalen. Ik kan wel meer gaan rijden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:36

vragen aan je ouders of je klusjes mag doen in ruil voor extra zakgeld, waarmee je dan je extra les betaalt..

niet meer lessen, betekent dat je dus lest..

duidelijkheid vragen aan je instructrice.. wat bedoelen ze met nageeflijk, wat doe ik goed, wat doe ik verkeerd ?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:37

Maar meer rijden heeft weinig zin als je niet goed weet hoe je dingen moet oplossen.
Een wedstrijdje kost ook geld... Zou dus minder wedstrijdjes doen maar wel gaan lessen daar leer je beter van rijden.

En als je instructrice je niet goed genoeg kan helpen misschien eens proefles bij iemand anders nemen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:38

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:43

Hoeveel les je nu? En ben je in staat om zelf met de tips aan de slag te gaan tussen de lessen door?

Gezien je wedstrijdniveau en probleem waar je tegenaan loopt is elke week les wel wenselijk.
Misschien even een tijdje de wedstrijden opschorten en gaan lessen voor dat geld?

Wedstrijden worden ook leuker als je met winstpunten thuis komt. Als je telkens hetzelfde op je protocol hebt is het soms verstandig om even een stap terug te doen en lekker thuis te gaan lessen en trainen en dan weer op wedstrijd te gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:55

Probeer vooral te werken aan een onafhankelijke zit en ontspanning bij jezelf, want door o.a. deze twee zaken kun je een paard in de weg zitten bij zijn beweging en wordt daardoor de galop 'slordig'. Zodra er ontspanning is bij jou, zal het paard ook gaan ontspannen en makkelijker nageven. Door een onafhankelijke zit kan het paard zijn beweging netter afmaken en komt de galop ook beter tot zijn recht. Ga bijvoorbeeld eens vaker zonder zadel rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:34

RT-V >>> YRT

silkeloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:28

Hallo, ik heb me nu voor een tijdje niet meer opgegeven voor wedstrijden. Ik ga nu i.p.v. 1 keer per week les 2 keer per week. Er is nu net een nieuwe instructie bij de club en die is veel beter als de andere. Het gaat nu al veel beter.