Buiten rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fraisje

Buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 22:45

Hallo,
Ik heb een stalling gevonden bij men vriendin maar ze heeft geen piste wel 6 weiden waarin 1 bezet is door paarden dus dat bedoeld dat ik altijd in de weide zal moeten rijden.

Zal dat mijn paard beïnvloeden of niet ?

Bij slecht weer rijden word rekening gehouden

_Femkeeex

Re: Buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:02

Ik denk het niet.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:08

Maak je maar geen zorgen, je zal eerder problemen hebben met het gras dat word stukgereden dan dat je paard er last van heeft.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:12

Ik rij ook in de wei. Ik hou rekening met de bodem (als het te nat is, rij ik niet) en let op dat ik niet in een te gladde wei (door regen of dauw) rij, omdat ik niet wil dat mijn paard gaat glijden.
Ons weiland (rijland, weibak) was vrij hobbelig, maar door de paarden er gecontroleerd op te laten grazen, is het al vlakker geworden.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:13

Eigenlijk niet, ik weet niet of je wedstrijden rijd? Want ik merk wel verschil in de hardheid van de bodem bij mn paard :j ik stond op een stal waar de bodem redelijk hard was en hij liep voor geen meter. Nu sta ik op een stal met een agteberg bodem en hij loopt super. Maar ik rijd ook echt wedstrijden dus dat maakt ook een verschil en het verschilt natuurlijk altijd wel per paard.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:45

Ik heb een hele tijd alleen een weiland gehad om in te rijden. Opzich kan je er prima in rijden, totdat het hartje zomer is -> dan wordt het weiland harstikke hard en mijn pony ging dan een stuk minder fijn lopen. En in het najaar en in de winter als het veel regent kan je niet fijn rijden, dan is het hartstikke glad. Afhankelijk van hoevaak en hoe serieus je wil rijden is het te doen of niet. Ik was enorm blij toen ik een buitenbak tot mijn beschikking kreeg, met een bodem waar ik ook met nat weer een beetje fatsoenlijk kan rijden. Ohja, als je in de herfst/winter wel mogelijkheden hebt om buitenritten te maken dan scheelt het al weer :)

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:48

Wat een kennis haar paarden aan had geleerd was dat het weiland was om te rennen en te rollen... Dit deden ze ook als wij erop zaten in het rijland...
Dus heeft ze een echte bak aangelegd. En nu gaat het veel beter!

Fraisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 23:36

Ik moet nog een een jaar tot een jaar half wachten op de buitenbak want ze wachten tot het nieuwe veulentje is geboren voor ze veranderingen maken buiten want ze hebben het te druk met de merrie en het veulen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:29

Ik verplaats dit topic van BRT jaar YRT.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:09

Onze bak is eigenlijk te slecht om in te rijden, dus ik rij ook alleen maar in het weiland :) In principe altijd goed te doen, behalve bij héél veel gevallen regen (en bij vorst natuurlijk), dat loop je het land helemaal kapot. Tsja het is niet ideaal, maar het is te doen!
Weet niet hoe serieus je precies rijdt, maar merk wel dat mijn paard haar galop op voltes minder goed is in het weiland dan in de bak. Dit omdat ze zelf toch wat voorzichtiger is in haar bewegingen en het niet helemaal netjes kan afmaken.

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:06

Je kunt prima rijden in het weiland :-)

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:17

lukt prima! alleen oppasen met gladheid enz.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:28

ik rij op mijn verzorgpaard ook in het weiland, alleen let wel altijd op of ik kan rijden en of het niet te glad is ofzo. en vraag ook altijd aan de eigenaar toestemming.