Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovexhorsess schreef:misschien gwn een ram met je logeerzweep geven dat ze naar voren rent

Ragdollcat schreef:Bij mij ging het zo, toen ik mijn arabier ging leren wat longeren is, gewoon erg dichtbij met hem meelopen en de longe in de ene hand en de longeerzweep aan de andere hand bij zijn achterhand en dan zo meelopen en steeds de afstand tussen hem en mij vergroten, het ging als vanzelf.
Wanneer hij naar me toe liep omdat hij het nog niet zo goed door heeft, gewoon opnieuw bij het begin beginnen en dan valt het kwartje vanzelf, hij had het snel door!
Ineke2 schreef:Je pony begrijpt jou niet, dat is in elk geval duidelijk.
Heb je het de eigenaar van je verzorgpony al gevraagd?
Zet je pony eens neer met zijn neus in de richting die jij wil dat ze opgaat. Geef het commando halt of ho, zodat ze weet dat ze stil moet blijven staan ook al loop jij een paar passen van haar weg.
Als ze blijft staan is dat super, als ze niet blijft staan dat eerst dat oefenen.
Probeer dan met het longeertouw te wandelen eerst gewoon naast haar zoals je normaal wandelt. Stappen, halt en draven ( zelf meerennen)
Ook een pasje achteruit kan en om een pion heen etc.. Maak het maar leuk en interessant. Balkje erbij als je dat hebt.
Als dat goed gaat probeer je hetzelfde maar dan een paar passen bij haar vandaan. Je zal zien dat dat al een stuk moeilijker is
Je moet er op letten dat je zelf kijkt in de richting die je je pony op wil hebben.
Dat is wat heel veel mensen fout doen. Ze kijken naar de pony in plaats van waar het dier heen moet. Je eigen lichaamstaal geeft dan ook wat anders aan, automatisch
Als het wandelen aan het wat langere touw goed gaat dan kom je zeer waarschijnlijk al een heel eind om haar rondjes om je heen te laten lopen.