Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ejikas

Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:28

Ja ik zoek nu al een halfjaar naar een verzorg/bijrijdpony of paard en steeds als ik een potentiele zien moet ik 50,- p/m bij betalen of reageert de persoon van wie het paard is opeens niet meer, ik bedoel zeg dan gewoon even dat je al voorzien bent of dat je geen interesse in mij hebt maar laat niet opeens niks meer van je horen, dat is toch asociaal? Heb nu ook al meerdere malen zelf een advertentie geplaatst, maar op 1 of andere manier komen daar alleen maar pedo's op af dus daar ben ik ook gauw klaar mee... Ben het echt helemaal zat dat ik gewoon geen leuke verzorgpony kan vinden! Sorry dit voegt niet echt veel toe aan het forum maar moest het ff van me af schrijven :\

Melisjeee

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:32

Maar als het paard het nou écht is, wil je dan nog steeds niks bijdragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:33

Andersom werkt het ook op een bepaalde manier.
Meiden die zeggen dolgraag te willen komen en vervolgens niks meer van zich laten horen of puur en alleen willen rijden en als pony tijdelijk niet bereden kan worden, een andere zoeken.
Veel gelieg meegemaakt en zelfs bestolen door een bepaalde verzorgster.
Ook niet tof.

Je hebt dan net steeds de verkeerde getroffen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:34

Snap dat je gefrustreerd bent.
Maar ben je niet bereid om een bijdrage te geven?
50 p/m vind ik redelijk, je maakt toch gebruik van het paard, de spullen en evt bak.
Hier vragen ze zelfs wel meer dan 100 voor 3 dagen in de week := Dus 50 zou ik zo aanpakken :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:35

Ik betaal 175€ p/m en ja ik snap dat &50,- misschien veel voor je is, maar paard is ook niet gratis om te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:37

50 euro vind ik nog redelijk, maar ben ook al mensen tegen gekomen die minimaal het dubbele vragen voor enkel verzorgen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:37

Dan zou je bij voorbaat erbij moeten vertellen/schrijven dat je alles gratis wil?
Je zoekt een leuke hobby maar je wilt er niets voor betalen.

Inderdaad, veel eigenaren met verzorgster die gratis mogen komen, daar is veel ellende mee.
Niet meer komen opdagen zodra het herfst wordt bijvoorbeeld.

Het blijft altijd lastig, om een verzorgpony/paard te vinden, en dat het dan ook nog allemaal klikt met de eigenaar en er geen problemen komen.

Maar het hangt er ook vanaf wat je wil?
Wil je alleen maar wat poetsen, daar zou ik ook geen geld voor vragen.
Wil je ook rijden, longeren, wandelen met pony, dan is het al anders.
En soms in overleg doe je klusjes op stal in plaats van betalen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 02-06-16 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:38

Geld betalen voor verzorgen vind ik een lastige kwestie. Als verzorger ook bereid is om te helpen met klusjes, zie ik geen noodzaak om te betalen. Als een verzorger alleen wilt rijden, kan ik me voorstellen dat mensen daar een bijdrage aan geven.

Inderdaad wat KBK zegt, je hebt denk ik net de verkeerde mensen getroffen :)

Werecat

Als 14 jarige is 50 euro een heleboel geld.

Ik snap het probleem, ik heb ook geen geluk met het zoeken van een bijrijdpaard. Alles is verder weg dan 15 kilometer :')

vuurneon

50 euro voor een kind van 14 is natuurlijk wel een flink bedrag, moet je verrekte veel folders voor bezorgen := t is niet dat je op die leeftijd nou makkelijk even geld kan en mag verdienen met dat minimumloon

(Buiten dat ik ook niet zo gek zal zijn om geld te betalen voor een verzorgpony, maar dat terzijde)

Ts, ben je al op je fiets langs stallen etc gegaan? Je neus laten zien, is vaak effectiever dan een anonieme advertentie plaatsen :)

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:41

Jaa ik wil ook echt wel wat bijdragen maar 50,- p/m is gewoon echt te duur voor me. Ik vind het ook echt geen probleem om mee te helpen met voeren, stal uitmesten, bakdienst enzo dat wil ik echt best doen en ik snap dat het vervelend is als meiden opeens niet meer komen opdagen maar ik vind het ook gewoon vervelend dat ik daarom nu geen leuke verzorgpony kan vinden :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:42

Gewoon volhouden. :j
Briefjes plakken in de supermakt, op FB advertentie plaatsen etc.

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:44

vuurneon schreef:
50 euro voor een kind van 14 is natuurlijk wel een flink bedrag, moet je verrekte veel folders voor bezorgen := t is niet dat je op die leeftijd nou makkelijk even geld kan en mag verdienen met dat minimumloon

(Buiten dat ik ook niet zo gek zal zijn om geld te betalen voor een verzorgpony, maar dat terzijde)

Ts, ben je al op je fiets langs stallen etc gegaan? Je neus laten zien, is vaak effectiever dan een anonieme advertentie plaatsen :)

Nee dat heb ik nog niet gedaan, ben daar denk ook eigenlijk een beetje te verlegen voor haha. Het is niet dat ik niet sociaal ben ofzo maar om nou echt op iemand af te stappen of ik zijn/haar paard mag verzorgen is toch wel moeilijk hahaha, maar het is wel een goed idee om gewoon vaker op de manege enzo te zijn!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:44

Vroeger (toen ik een jaar of 12 was) ging ik bij pony eigenaren aan de deur vragen of ik hun pony zo af en toe eens mocht verzorgen. Nu woonde ik in een dorpje waar veel mensen elkaar via via kenden, maar ik ben nooit afgewezen, zodat ik uiteindelijk 5 verzorgpony's had. Maar niet met verplichtingen, het ging om extra aandacht en in 1 geval om rijden omdat de eigenaar zelf te groot was geworden.
Allemaal pony's die prima verzorgd werden en ook best zonder mij konden, maar wel heel blij waren met net dat beetje extra aandacht.

Ik weet niet of je dat eens kunt proberen, niet via advertenties, maar gewoon echt gaan vragen. En dan ook als het ware laten zien dat je serieus en betrouwbaar bent, door je aan de gemaakte afspraken te houden en voldoende vaak te komen.

Misschien lukt het zo, want op advertenties komen inderdaad de meest uiteenlopende reacties en types af en dit leidt denk ik vaak tot teleurstellingen van beide kanten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:45

ejikas schreef:
Ja ik zoek nu al een halfjaar naar een verzorg/bijrijdpony of paard en steeds als ik een potentiele zien moet ik 50,- p/m bij betalen of reageert de persoon van wie het paard is opeens niet meer, ik bedoel zeg dan gewoon even dat je al voorzien bent of dat je geen interesse in mij hebt maar laat niet opeens niks meer van je horen, dat is toch asociaal? Heb nu ook al meerdere malen zelf een advertentie geplaatst, maar op 1 of andere manier komen daar alleen maar pedo's op af dus daar ben ik ook gauw klaar mee... Ben het echt helemaal zat dat ik gewoon geen leuke verzorgpony kan vinden! Sorry dit voegt niet echt veel toe aan het forum maar moest het ff van me af schrijven :\

Misschien wat betalen? Alleen de zon gaat voor niks op (en zelfs vandaag niet, wat een baggerweer hier in de zomer :+ )

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:46

ejikas schreef:
vuurneon schreef:

Nee dat heb ik nog niet gedaan, ben daar denk ook eigenlijk een beetje te verlegen voor haha. Het is niet dat ik niet sociaal ben ofzo maar om nou echt op iemand af te stappen of ik zijn/haar paard mag verzorgen is toch wel moeilijk hahaha, maar het is wel een goed idee om gewoon vaker op de manege enzo te zijn!

Dan is het ook niet zo gek dat het tot nu toe niet is gelukt. Veel mensen proberen namelijk ook zelf iemand te vinden vanuit hun omgeving, iemand die ze kennen. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:46

Werecat schreef:

Ik snap het probleem, ik heb ook geen geluk met het zoeken van een bijrijdpaard. Alles is verder weg dan 15 kilometer :')

Als 14 jarige heb je ook nog ouders....

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:48

Babootje schreef:
Werecat schreef:

Als 14 jarige heb je ook nog ouders....

Heb het er over gehad met mn ouders en hun zeggen dat ik dan maar een extra baantje moet zoeken. Mijn ouders zijn allebei niet echt zulke paardenvrienden en vinden ze eerder eng dan leuk dus van hun hoef ik geen bijdrage te verwachten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:52

Ik weet niet wat je precies zoekt en aangeboden krijgt? Als het echt puur om het rijden gaat, zou ik wel een bijdrage willen hebben als eigenaar. Als je ook een deel van de verzorging op je neemt, vind ik niet dat je moet betalen oid.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:54

Betalen je ouders nu lessen bij een manege? Misschien zou je dan af kunnen spreken dat je stopt met lessen voor een lease/verzorgpaard?
En anders zou je misschien een krantenwijk oid. kunnen doen, dan moet je 1-2 keer per week werken en dan heb je het al bij elkaar :)

En verder; geduld. Er komt vast wel een leuk paardje op je pad!
Wat de pedo's betreft. Als je iets vertrouwd; nooit doen en neem de eerste keer/keren altijd een van je ouders mee! Helaas blijven er mensen die misbruik maken van meisjes die graag pony's verzorgen..

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:55

Andersom is het ook niet makkelijk, mensen die niet meer komen opdagen, geen afspraak weten te houden. Gewoon blijven zoeken, je hebt waarschijnlijk net de verkeerde getroffen...

Er zijn zat leuke pony's en mensen te vinden :-) en de tip gewoon op mensen afstappen is ook een goeie, je zou bij mij al 1 punt voor hebben!

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:58

Bedankt allemaal, ik ga denk ik maar ff mn angst overwinnen en op mensen afstappen :') misschien werkt dat beter! :j

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:10

ejikas schreef:
Bedankt allemaal, ik ga denk ik maar ff mn angst overwinnen en op mensen afstappen :') misschien werkt dat beter! :j

Ja dat heb ik ook... ik durf echt niet bij mensen zomaar aan te bellen om te vragen of ze een verzorgpony hebben... en ik woon echt in een paardloze buurt... :(

Rosaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:11

En nog een tip: vraag aan iedereen die je kent in de paardenwereld of ze iets weten. Mijn moeder had het ook rond gevraagd en er was toen niks, maar een paar maanden later hadden ze toch wel iemand nodig want de andere was zwanger en mocht niet meer rijden, dus toen hadden ze mij weer gevraagd. Je moet sowieso denken aan betalen of klusjes, en soms allebei.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:15

Ik begrijp het probleem helemaal!
Lange tijd ben ik verzorger geweest, en daarna ook in combinatie met eigen pony.
Voor mijn eign pony zocht ik ene verzorger omdat ik t groot werd. Echt een flop. Tot 3 keer toe een verzorger had die gewoon niet meer kwam opdagen. Nu al bijna ene jaar een super verzorger! Rijd niet super maar swat, ze heeft lekker plezier met mijn pony. En ze mag gratis kopen rijden zoveel ze wilde.

In November ben ik gestopt omdat ik alles niet meer aankon
Spoiler:
een vriend zelfmoord gepleegd enz.
en in April wilde ik dan weer gaan rijden. Maar ik wilde toch iets anders dan de plek waar ik op het laatste nog reed. Normaal is het bij mij altijd via via gegaan, maar nu dan een Advertentie op Facebook geplaatst en erbij gezet dat ik eventueel, naar niveau van het paard, bereid was een bijdrage te betalen. Man war een ramp, Kreeg ik berichten van mensen die me €75 wilde laten betalen voor een paard dat niks kon :z Dat wilde ik ook niet doen, in het verleden had ik paarden gereden die op dat moment M en Z liepen gratis, dus dat wilde ik niet doen. Gelukkig nu via via een leuk adresje gevonden met een pony die Z loopt, gratis. En ook nog mogelijkheid tot wedstrijden en springen *\o/*

Mijn tip is: proberen via via te doen: bijvoorbeeld hoefsmid, instructeur. En anders kun je ook gewoon de hoefsmid van een vriendin vragen ofzo, die komen op veel plekken!
En gaan groomen is ook handig, zo kom je ook in concantact met veel mensen 'uit het wereldje' want mijn ervaring is dat veel paarden via via naar andere verzorgers gaan :)