Rare ervaring.. Hogedruk -> paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Rare ervaring.. Hogedruk -> paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:00

Hallo allemaal,

Ik wilde graag iets met jullie delen. Ik was vandaag aan het rijden op mijn bijrijdpaard en aan de overkant van de bak staan 2 mannen met een soort hogedrukspuit het hele huis te reinigen. Die machine maakte nogal een hoop herrie, dus af en toe moest ik mijn paardje goed gerust stellen. Toen ze bijna klaar waren ging mijn paardje steeds sneller omdat hij het eng vond. Ik zei hooo tegen hem en sprak hem geruststellende woorden toe (dit vonden de mannen blijkbaar erg grappig, want ze grijnsden geregeld)). Op één van die momenten, terwijl ik in de bak rijd aan de kant van de straat waar die mannen staan, doet degene de hogedrukspuit op mij richten en zet hem aan. Ik werd niet nat (voelde wel wat spetters) en m'n paardje schrok er een beetje van. Ik stelde hem gerust en keek vervolgens verbaasd/boos naar de man, waarop hij moest lachen. Vervolgens ging hij een beetje relaxt met die hogedruk het fietstpad staan te 'reinigen' en een beetje wat tuinstoelen, dat moet deze man verder helemaal zelf weten. Terwijl ik uitstap lacht hij vaak spottend naar me en zegt hij wat (ik hoorde hem niet door het harde geluid). Toen ik eenmaal was afgestapt en zijn zadel af had gedaan, spoot één van de mannen met de hogedruk omhoog, terwijl de andere hem uitzette, dat maakte een hele harde knal. M'n paardje schrok er erg van, gelukkig had mijn vriendin hem vast. De man zag dat mijn paard schrok en schreeuwde er YIHAAAA achteraan. Vervolgens zette de ene man hem weer aan en uit om nog zo'n knallend geluid te maken, maar dit was gelukkig wat zachter. Toen ze de slang weer hadden opgerold zijn ze uiteindelijk weggegaan.
(Ik noem het een hogedruk, weet niet precies wat het was, maar iniedergeval een heel harde straa water om huizen mee te reinigen)
Volgens mij is dit een lang en warrig verhaal geworden, maar vond het vervelend om mee te maken en wilde het even aan jullie kwijt.

Anoniem

Re: Rare ervaring.. Hogedruk -> paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:02

Wat een domme mensen... :\ Fijn dat het toch allemaal goed is afgelopen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:03

Weer zo'n typisch gevalletje van een stelletje mannen die het leuk vinden een meisje te intimideren en geen flauw benul hebben van wat het gevolg is voor het paard. En maar lachen...

Fijn eigenlijk dat je paardje toch nog bij jullie bleef en bleef luisteren. Op zich was dit een heel goede test/schriktraining en heeft hij het blijkbaar eigenlijk erg goed gedaan. Maar erg asociaal gedrag van die kwieten!

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:04

Wat onrespectvol! Schande! :n

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:06

Koudbloedkim: precies, werd er zelfs heel onzeker van..

neile schreef:
Weer zo'n typisch gevalletje van een stelletje mannen die het leuk vinden een meisje te intimideren en geen flauw benul hebben van wat het gevolg is voor het paard. En maar lachen...

Fijn eigenlijk dat je paardje toch nog bij jullie bleef en bleef luisteren. Op zich was dit een heel goede test/schriktraining en heeft hij het blijkbaar eigenlijk erg goed gedaan. Maar erg asociaal gedrag van die kwieten!

Precies, blij mee dat hij rustig bleef! Ben er een maandje geleden afgevallen met alle gevolgen van dien, gelukkig bleef hij nu relaxt!

Silverheart schreef:
Wat onrespectvol! Schande! :n

;(

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:06

Gewoon gestoord,begrijp dat soort hersenloze types niet _-:( !!snap dat je geschrokken bent.wel goed gehandeld..gelukkig is het goed afgelopen :(:) ik had met mijn paard minder geluk gehad denk ik :(

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:08

Ik was afgestapt, had een longeerzweep gepakt, liep naar ze toe en schreeuwde zelf ook even YIHAA ~~}>

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:09

Wat asociaal zeg. Je hebt je goed gehouden, gelukkig is alles goed gegaan

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:11

Je hebt van die idioten! 8)7 :roll: :r

Cientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:14

Inderdaad schandalig van deze mannen, dit kon ook iets minder grappig aflopen _-:(

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:16

Bah wat onbeschoft. Hartstikke nutteloos ook natuurlijk.

Een paar jaar geleden was ik met mijn Shetlander aan het wandelen naast de weg, komt er een auto langs, even 4 keer toeteren en bij de laatste dat ding nog net even langer ingedrukt houden.
Ik schrok nog meer dan mijn pony denk ik, was blij dat hij zo braaf was, als ik met een ander paard had gelopen had ik waarschijnlijk een probleem.
Ook totaal nutteloos.. Blijkbaar gewoon grappig. :n

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:22

Lijntje02 schreef:
Bah wat onbeschoft. Hartstikke nutteloos ook natuurlijk.

Een paar jaar geleden was ik met mijn Shetlander aan het wandelen naast de weg, komt er een auto langs, even 4 keer toeteren en bij de laatste dat ding nog net even langer ingedrukt houden.
Ik schrok nog meer dan mijn pony denk ik, was blij dat hij zo braaf was, als ik met een ander paard had gelopen had ik waarschijnlijk een probleem.
Ook totaal nutteloos.. Blijkbaar gewoon grappig. :n

Gebeurd hier ook regelmatig als ik met de Shet wandel, maar na 2 keer was ze bomproof, schrikt nu nergens meer van.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:25

Als ik jou was zou ik aanbellen bij dat huis om er wat van te zeggen. Zelfde geld val je en breek je een been door dit soort gedrag.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:38

NiG schreef:
Als ik jou was zou ik aanbellen bij dat huis om er wat van te zeggen. Zelfde geld val je en breek je een been door dit soort gedrag.

En als ze dan weer lachen heb je altijd de longeerzweep optie nog :))

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:40

Ts beste kun je even met je ouders langs het huis, want dit was gewoon een gevaarlijke situatie, paard met opzet laten schrikken.
Ongelooflijk hoe dom mensen kunnen zijn

shinydiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:01

Jeetje wat een rot streek! Inderdaad typisch van die mensen die niet genoeg hersens hebben om te kunnen bedenken dat dit gewoon totaal niet grappig is :n

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:29

Je wilt niet weten hoe vaak ik meemaak:
Toeteren onder het viaduct
Schreeuwen
Met de motor: expres de motor opentrekken, bij voorbaat onder het viaduct
Rakelings passeren zodat je met je beugel bijna de spiegel raakt
Er is zlfs onlangs een trekker op mijn vriendin ingereden toen ze naar hem wuifde of hij vaart wilde minderen....
Gelukkig hebben wij paarden die wat dat aangaat bombproof zijn....

Gelukkig heb je ook heel veel mensen die rekening met je houden.....