tijdnood...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertucky

tijdnood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:43

Ik had 3 jaar een verwaarloosde shet verzorgd via de dierenbescherming, ik had hem opgeknapt en hem van alles geleerd, eerst kon je er niet naar kijken maar nu men ik er zelfs mee. Ze wouden Tucker herplaatsen omdat hij helemaal opgeknapt was en naar een huisje kon. Ik kon niet meer zonder hem dus kocht hem, maar ik heb 1 folderwijk, 1 krantenwijk en pas op kinderen (om hem te betalen). Maar ik heb ook nog huiswerk. Ik heb het ontzettend druk en hou geen tijd meer over voor Tucker :(. Ik had er over na gedacht om hem te verkopen, maar dit zou m'n hart breken. Ik dacht dan een een verzorger, maar dat wil ik ook niet... Hij staat samen met een paar andere dieren op een weide op een leuke locatie, waar ik wel even voor moet fietsen maar dat is het waard :). Dus hij krijgt opzicht wel genoeg beweging doordat hij in ene soort van kudde zit. Maar hij verdient het gewoon niet om zo weinig aandacht te krijgen... Kunnen jullie me helpen?

eclair98

Re: tijdnood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:44

Plannen, plannen en plannen! Klinkt afgezaagd, maar het werkt wel! Als je bijv. een tussen uur hebt, kan je, je huiswerk alvast gaan maken ipv. hangen met vriendinnen oid. Ook in de les (als je tijd krijgt) een deel van je huiswerk gaan maken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:45

Dat wordt dan toch helaas een van de twee opties die aandraagt... Iets anders is er niet. Of verkopen, of een verzorger.

Paris_

Ik zie eerlijk gezegd niet heel veel andere opties dan een verzorgster nemen, of verkopen als ik je verhaal zo lees.
Waarom wil je geen verzorgster? :)

Dancyy

Dat word tijd maken of toch een verzorgen zoeken. Misschien te lease aanbieden, dan verdien je er ook nog wat mee?

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:46

Kies voor de pony en niet voor jezelf. Als je echt van hem houd kun je hem het beste aan iemand verkopen die meer tijd voor hem heeft :j of een verzorger vinden natuurlijk maar dat wil je niet dus ik zou hem verkopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:48

Pancakes schreef:
Kies voor de pony en niet voor jezelf. Als je echt van hem houd kun je hem het beste aan iemand verkopen die meer tijd voor hem heeft :j of een verzorger vinden natuurlijk maar dat wil je niet dus ik zou hem verkopen.

Huh? Maar de pony staat in een wei met gezelschap. Ga er even vanuit dat ie ook nog eten en water krijgt. Dan heeft ie TS toch helemaal niet nodig?

Zou je niet zo druk maken hoor. Als ie eten, drinken en beweging heeft dan voorzie je prima in zijn behoeften.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:48

mij is ook gezegt plan je tijd.

dit heb ik ook gedaan, resultaat:

ik had 4 paarden te verzorgen, 2 eigen en twee verzorg. ik had voltijd stage of School en ik had mijn werk.

dit was erg druk, Maar als je gaat plannen dan kun je het zeker halen en tijd voor jou Pony hebben. al is het even gedag zeggen en met hem knuffelen en wandelen :-)

als nood kun je een verzorgster nemen, anders de laatste optie.. verkopen.

wees eerlijk naar jou Pony, heb ik ook gedaan. ik heb 1 Pony weg gegeven en de ander verkocht omdat ik echt geen tijd Meer had, en geen tijd Meer vrij kon maken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:49

Onder het oppassen kan je misschien ook wat huiswerk maken? En anders bij Tucker in de wei aan je school werken? ;-)

En als je pony lekker hele dagen buiten staat met vriendjes kan hij ook best een dagje zonder jou!
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 31-05-16 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:50

Ik neem aan dat als de ts er bijna nooit komt hij net zo goed naar iemand kan gaan die hem meer aandacht bied @Selka

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:52

Dat is een kwestie van heel goed gaan plannen of toch besluiten te verkopen of een verzorger te nemen. Ik heb zelf twee pony's en met school is het inderdaad erg druk, zeker als je daarnaast ook nog wilt werken en tijd met vrienden door wilt brengen. Mij is het tot nu toe altijd erg goed gelukt met plannen.

Je kunt ook een 'huiswerkdag' inplannen waarop je zoveel mogelijk huiswerk voor die week maakt. Wellicht heb je dan op een andere dag in de week weer meer tijd om naar je pony te gaan. Verder moet je gewoon in de tussenuren je huiswerk gaan maken/leren en dan misschien niet gaan kletsen met vriendinnen of de stad in gaan.

Het is lastig, maar zeker niet onmogelijk. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:52

Pancakes schreef:
Ik neem aan dat als de ts er bijna nooit komt hij net zo goed naar iemand kan gaan die hem meer aandacht bied @Selka

Maar waarom? Wie zegt er dat de shet op menselijk aandacht zit te wachten zolang er aandacht is van soortgenoten. Geen van mijn paarden heeft ooit gevraagd of ik ze aub lastig wil komen vallen :D Die staan in een kudde met eten en drinken. Tuurlijk vinden ze zo af en toe aandacht heerlijk maar hebben ze het nodig? Nee ik denk het niet.

supertucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:55

Kaaaren schreef:
Onder het oppassen kan je misschien ook wat huiswerk maken? En anders bij Tucker in de wei aan je school werken? ;-)

En als je pony lekker hele dagen buiten staat met vriendjes kan hij ook best een dagje zonder jou!

Doe ik al :D. Alleen als je pony er vandoor gaat met je huiswerk geloven de leraren je niet xD

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:55

Selka schreef:
Pancakes schreef:

Maar waarom? Wie zegt er dat de shet op menselijk aandacht zit te wachten zolang er aandacht is van soortgenoten. Geen van mijn paarden heeft ooit gevraagd of ik ze aub lastig wil komen vallen :D Die staan in een kudde met eten en drinken. Tuurlijk vinden ze zo af en toe aandacht heerlijk maar hebben ze het nodig? Nee ik denk het niet.

(hoe werkt dat quote gedoe :') )

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:56

Huh nee mijn bericht is weg. Nvm. De ts zegt in de onderste regel dat ze de pony meer aandacht wil geven en als ze zelf de tijd daar niet voor heeft zijn er simpel weg maar 2 opties : verkopen of een verzorger en een verzorger wil ze niet..

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:31

Nu snap ik er even niks meer van. Zie net je topic 'Tucker en mij' *tucker en ik* voorbij komen, daarin staat dat je ook nog een verzorgpony hebt..
Waarom stop je daar niet mee en stop je al je tijd in Tucker? :)

supertucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:52

Paris_ schreef:
Nu snap ik er even niks meer van. Zie net je topic 'Tucker en mij' *tucker en ik* voorbij komen, daarin staat dat je ook nog een verzorgpony hebt..
Waarom stop je daar niet mee en stop je al je tijd in Tucker? :)

Pluk is niet van mij. Ik ben goed bevriend met de eigenaar van Plukkie en rijd haar soms. We wisselen ook van dag af ik ga maandag voeren en eventueel pluk beweging geven dan gaat zij dinsdag etc. :)

supertucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:52

Pancakes schreef:
Huh nee mijn bericht is weg. Nvm. De ts zegt in de onderste regel dat ze de pony meer aandacht wil geven en als ze zelf de tijd daar niet voor heeft zijn er simpel weg maar 2 opties : verkopen of een verzorger en een verzorger wil ze niet..

IK heb hem niet verwijderd, weet niet eens hoe t moet :')

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:02

supertucky schreef:
Pancakes schreef:

IK heb hem niet verwijderd, weet niet eens hoe t moet :')

Nee ik was zelf nogal onhandig bezig :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:48

Pancakes schreef:

Onder een bericht staan twee knoppen: pb en quote. Als je op quote klikt dan krijg je een blokje zoals hierboven :)

On topic daar heb je gelijk in maar misschien denkt TS er nog eens over na en wil ze mijn "oplossing" proberen :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:55

Zoveel mogelijk huiswerk thuis maken, ander baantje zoeken die minder tijd in beslag neemt maar meer betaald? Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar iemand die ik ken werkte op de markt. Elke zaterdag op de markt staan (ze werkte bij een viskraam), verdiende rond de €180 per maand. Dan heb je doordeweeks nog tijd voor eventueel iets daarbij verdienen.
En vooral heel goed plannen.
Je zou misschien aan de eigenaren van de andere pony's kunnen vragen of zij je pony een keer peer week even los willen gooien, als je pony daar behoefte aan heeft.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:13

ik zit havo 4 en red het nu ook simpelweg niet hem elke dag de beweging te geven die hij nodig heeft. Nu heb ik een meisje in mn klas die begin van het (school)jaar een verzorgje zocht en nu doet zij hem 2/3 dagen in de week en doordat we in dezelfde klas zitten kunnen we alles bespreken, ideaal :j

Voor mij was het eerst erg moeilijk om echt aan ene vaste verzorgster te geloven. Aangezien ik hem altijd zelf heb gedaan, maar ik merkte gewoon dat het niet eerlijk tegenover hem is.
Maar ik ben heeeul blij met mn keuze :Y)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:17

Hoe weinig aandacht krijgt hij dan? Als je 2-3x per week heen gaat en hij daarnaast gewoon zijn vriendjes en zijn eten en water heeft is dat voor een pony gewoon prima. Misschien vragen aan de eigenaren van de stal of de andere pony's of ze ook even naar Tucker willen kijken om te controleren of hij geen wondjes ofzo heeft.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:25

Verplaatst van PP naar YRT

supertucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 13:02

Evelijn schreef:
Hoe weinig aandacht krijgt hij dan? Als je 2-3x per week heen gaat en hij daarnaast gewoon zijn vriendjes en zijn eten en water heeft is dat voor een pony gewoon prima. Misschien vragen aan de eigenaren van de stal of de andere pony's of ze ook even naar Tucker willen kijken om te controleren of hij geen wondjes ofzo heeft.

Ongeveer 4x in de week, ik wissel het voeren af met een vriendin :)