hoiii, wat vinden jullie van pony's die alleen in de paddock mogen en niet in de wei?
ben even benieuwd!!
x
Jeika
Geplaatst: 25-05-16 16:32
ligt aan de situatie. als het paard hbv is snap ik het. misschien is het gras nog niet sterk genoeg, zolang er genoeg hooi is, vind ik het niet zo erg.
prima, als ze hoog risico hebben op HB, waarom zou je ze dan vol op het gras willen hebben? En als het grasland doordrenkt is of slecht, dan heeft gras ook totaal geen meerwaarde en staan ze beter op een drogere paddock..
Misschien even iets duidelijker maken in welke context je vraag gezien moet worden?
Brainless
Geplaatst: 25-05-16 16:34
Mijn Fjord mocht niet in de wei ivm HB. Ook zodra het hier te nat is (lees modder tot aan de knieën), staan ze op het beton en paddock, samen 1200m2. Nu met dit weer staan ze dus op het zand (met voldoende hooi/voordroog), en hopelijk kunnen ze morgen weer een paar uurtjes op de wei.
Tigra_
Geplaatst: 25-05-16 16:38
In sommige situaties begrijpelijk. Wat ik vaak een nadeel vindt van paddocks is dat ze niet zo groot zijn en je daardoor maar een beperkte ruimte hebt zeker met meerdere paarden zou ik dat niet zo prettig vinden. Maar dat is ieder voor zich. Een combinatie van die 2 zou natuurlijk mooi zijn.
Ooit wel een situatie gekend waarbij alleen een paddock was en dan zeg maar kleine rijbak. Die paarden waren al jaren niet op het gras geweest en dat vond ik toch wel sneu en zou ik niet voor kiezen(als we het gewoon hebben over gezonde paarden). Zie ze dan toch liever wat rondscharrelen opzoek naar een plukje gras.
Memere
Geplaatst: 25-05-16 16:39
Als het niet mag omwille gezondheidsredenen of keuringen/shows dan is dit best begrijpbaar. Hier staan onze mini's ook grotendeels in de paddock, omdat ze gewoon niet te vet mogen worden..zou niet graag willen dat er 1 hoefbevangen staat, maar ook omwille de keuringen/shows mogen ze geen grasbuikje hebben.
Zolang ze maar goed voer krijgen is er niks aan het handje. Beter dan 23 uur per dag op stal
ChiVet
Geplaatst: 25-05-16 16:54
Zolang de paddock groot genoeg is en er genoeg hooi is voor de paarden zie ik het probleem niet. Ze staan dan lekker buiten en de eigenaar kan goed in de gaten houden wat er gegeten wordt en hoeveel. Vooral als er nog zoveel jong gras staat, maar het wel lekker weer is lijkt het me ideaal.
Persoonlijk heb ik niks tegen het paddock, maar het is niet mijn eerste keus om ze erin te zetten. Dit omdat ze eigenlijk 'niks' anders te doen hebben dan een beetje rondkijken als ze er staan willen ze ,uit mijn ervaring dan, snel weer naar binnen. Het bedrijf waar ik stage liep legde namelijk geen hooi in de weilanden maar alleen in de stal. Dus ik geef de voorkeur aan de wei. Mocht je paard om gezondheidsredenen niet de wei in mogen is een paddock natuurlijk heel handig, wel met voldoende hooi.