Na een jaar lang een shet verzorgd te hebben, en met een onwijs rot gevoel weggegaan daar (lang verhaal, eigenaar was erg apart) ben ik opzoek gegaan naar een ander leuk verzorgpaardje. Ondertussen zat ik ook weer op rijles, maar ik vond dit toch niet zo leuk als het verzorgen van paarden. Ik kreeg een berichtje van een vrouw met een privéstal die nog wel wat hulp kon gebruiken. Kennis gemaakt en klikte eigenlijk direct. Helaas was ik daar 90% van de tijd bezig met mesten en kon er niet aan de enige eis voldaan worden namelijk; ook bezig zijn met een paardje. Mijn ouders merkte dat ik het minder leuk ging vinden, ik had namelijk de verwachting een leuke band op te bouwen (en nu niet denken dat ik niet wil mesten, dit is een soort 'hobby' van me, maar ik wil ook ónwijs graag bezig zijn met paarden zelf, en dan niet in de zin van rijden maar meer poetsen, longeren, wandelen enzovoort). Op 5 mei kwamen mijn ouders met de mededeling dat ik een eigen pony mocht, ik was er klaar voor vonden ze (want ondanks al het uitgemest bleef ik trouw een half jaar lang gaan). Mijn voorkeur ging voor een shetlander. Als het aan mij ligt gewoon dé leukste beestjes die er zijn! En omdat het mij niet om het rijden gaat (sterker nog, ik vind helemaal niks aan rijden... Het ligt mij gewoon niet, ik ben liever om het paard bezig) leek mij dit de perfecte keuze!
Na 4 wekenlang zoeken, pony's kijken en nog eens zoeken heb ik afgelopen zondag mijn topper gevonden. Je zal altijd zien dat je met een pony thuis komt die niet aan je eisen lijstje voldoet
. Ik wilde namelijk graag:- Een merrie
- Zwart/wit/zwart-bont (geen vos/vos-bont)
- Minimaal 1 meter
- Beleerd voor de kar, verkeersmak
- Minimaal 9 jaar.
En waar ben ik mee thuis gekomen?

- Merrie
- Zwart
- 98 cm
- Groen (is alleen grootverkeer gewend, verder kent ze niks behalve aan het halster meelopen/voetje)
- 4,5 jaar.
Maar ik ben zó verliefd! Het is zo'n schatje, lief karakter, geen pittige pony en gewoon echt een droompony
.
Meet: Emma van Stal Rustroest
Vader: Dion van de Buitenweg
Moeder: Stacy van Stal Rustroest
Zondag komt ze aan en uiteraard volgen er dan nog meer foto's
.