inspannende oefeningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

inspannende oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 19:15

hoii,
ik heb een verzorgpony waar ik mag komen wanneer ik wil, ik heb de laatste tijd alleen twijfels hoevaak ik precies de inspannende oefeningen kan doen als: vrij springen, buiten wandelen etc.
ik doe dit nu niet heel veel gewoon 1x per week of 2x per week, ik kom denk ik 4/5x per week en ze heeft dus 2 dagen in de week vrij, meestal kom ik dan ook nog wel 1 van die dagen om r heel snel in de stapmolen (waarbij ik r niet laat draven) te zetten maar niet echt dingen doe ik dan, op die andere dagen doe ik vrijheidsdressuur, borstelen, op het erf even stappen, stal uitmesten, inn de paddock etc... maar hoevaak per week kan ik vrij springen etc, ik vraag me dit af aangezien haar leeftijd onbekend is en ze miss heel oud is, nou ja ze is nog pittig actief! maar het zou zomaar kunnen.

wat denken jullie.

(geen haat alsjeblieft :P )

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:06

Ik denk dat zolang ze geen rugpijn heeft of andere pijn, gewoon gezond is en niet kreupel, dat je dan dat soort dingen gewoon nog kan doen. Misschien wel rustig opbouwen. En waarom niet draven in de stapmolen?
Zolang ze er nog zin in heeft kan je nog erg veel doen denk ik. Een paard stil laten staan wordt het ook niet vrolijker van. En gewoon lekker wandelen is ook leuk en niet erg inspannend.

Arabier

Re: inspannende oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 20:22

ik bedoelde dat ik die 2 dagen dat ze eigenlijk 'vrij' heeft ze die ene dag alleen even stapt in de stapmolen, niet draven

Bananas

Re: inspannende oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:23

Oke dat is wel goed ja.