Wie heeft het parcour AA springen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

Wie heeft het parcour AA springen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:36

Hoooii,

Ik vroeg me af wie het parcour ( als die er is) voor AA springen de 1e proef?? Ik heb eigenlijk geen idee of het wel een parcour heet maar anders een blaadje waar opstaat in welke volgorde je de hindernissen moet springen.

Ik hoor het graag! :D

JorineV

Re: Wie heeft het parcour AA springen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:58

Het parcours is niet altijd hetzelfde (zoals een dressuur- of caprilliproef). Het niveau, AA in dit geval, geeft alleen aan welk soort hindernissen (hoe hoog / breed) er zullen staan. De "route" die je dan moet rijden kan per wedstrijd verschillen. Het parcours wordt pas vlak voor de wedstrijd bekend gemaakt, soms enkele dagen van te voren, soms pas op de dag zelf. Het kan zijn dat je een printje krijgt met de hindernissen en route, maar het kan ook zijn dat je alleen de hindernissen in het echt mag bekijken. Dan kun je natuurlijk wel voor jezelf even een tekeningetje maken ;) dus neem pen en papier mee. Als je meer wil weten over hoe en wat precies kun je contact opnemen met de wedstrijdorganisatie. Die willen je vast vertellen hoe en wanneer het parcours bekend wordt gemaakt. Succes en veel plezier!

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:01

Je bedoelt niet toevallig de AA springproef van de Bixie ?
Die staat op de KNHS site en in het Bixieboekje.

Die is wel elke keer het zelfde !

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:02

Ik heb het boekje thuis liggen, daar staat het parcours wel in. Ik zou je een kopietje kunnen sturen.

Bayazo volgens mij staat deze niet op de KNHS site? Ik heb die nog niet gevonden namelijk!

JorineV, wij hebben nog nooit een Bixie mee gemaakt waar ze een ander parcours hebben. Het is altijd gelijk aan het boekje. Soms zijn de verhoudingen wat anders, het ligt een beetje aan de bak. Maar de lijnen zijn eigenlijk altijd nagenoeg gelijk aan het officiële parcours.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:11

Je hebt gelijk, alleen de protocollen staan er op.
Ik ging er automatisch van uit dat de tekening er dan onder stond.

Bixie bestaat uit twee parcoursen A en AA en die zijn zoals Naath86 ook al zegt iedere wedstrijd gelijk.

Hij staat in onderstaande link :

http://www.ncpg-kenniscentrum.nl/docume ... eiding.pdf

Even scrollen naar pagina 21.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:34

Ow! Dat het voor Bixie altijd hetzelfde is, wist ik niet. Excuses voor de verwarring Maxime_Dokus.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:25

dankjewel allemaal!