stalgenoot zet me altijd voorschut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

stalgenoot zet me altijd voorschut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 18:28

hoi
ik heb een probleem

heel lief als jullie t gaan lezen!!

ik zit op een hele leuke stal en ik mag ciwi mijn vp gewoon als eigen zien,
ik heb daar laatst mara ontmoet en ze was heel aardig maar ik had al door dat ze me echt als nieuweling zag omdat zij er lager zat, zij kan alleen niet zo goed rijden en ik wel iets beter, alleen ik heb geen kans om dat een beetje te laten zien want ciwi s te klein, har paardje kan wel bereden worden en daar maakt ze dan ook gebruik van 'ik ga zo rijden, jij niet, oh ja dat kan je niet'

vandaag was er ook een ander meisje bij die al heel lang daar op stal zat die ze een beetje kende, ze liep er echt achteraan maar ze deden beide alsof ze hartsvriendinnen waren, het andere meisje sophie is heel aardig maar elke keer als ik zei 'mara kom je even helpen' ofzo kwam ze echt zo aanlopen van dat kan je ook weerniet, ze doet ook de hele tijd alsof ze alles over ciwi weet maar ze is super bang voor ciwi (hij trapt en bijt naar mensen die niet streng genoeg zijn' en zoals ik al zei voelt ciwi echt alsof ze van mij is, dus hoe zouden jullie het vinden als je op app hoort dat ze je pony zonder te vragen uit stal heeft gepakt.

dat had ze dus gedaan en ik was dus best pissig daarover want ik ahd haar niet gevraagd of ze cciwi even wou borstelen, ik vroeg haar dus waarom en ze zei 'jij bent nieuw dus je hebt nog niet veel over ciwi te zeggen, ik heb er teon wat gezegd 'ik zit hier nu al 7 weken, 7 dagen per week, dus ik weet het allemaal al wel.

nu heb ik dus echt het gevoel dat ik niemand meer heb, nu heeft ze ook gezegd dat ze van deze stal af gaat want haar verzorgpaard vind ze 'irritand' ik was ook een beetje boos geworden want dat verzorgpaard van haar was super kreupel en ze wou dat ik erop ging, ik wist niet dat ze kreupel was en ik was er zonder moeite op gestapt maar toen ze ging lopen voelde ik het en toen zei ik 'dit is gewoon dierenmishandeling kom we stoppen en toen ging ze allemaal van ;nee ik ga door balalblaabla, en toen zei ik oke ga je er nog op, toen zei ze 'nee want dan noem je me weer deirenmishandelaar'

ze zet me ook altijd voorschut qua dingen en ze verteld 100x per dag hoe aardig onze mede stalgenoten haar vinden

nu snap ik dus echt niets meer van haar, maar ik moet nog 4 weken met haar zo zijn, ook wil ik erg graag met sophie vriendinnen worden, maar ze komt er elke keer tussen bij sophie van 'soof ze is een beginner'

ik weet niet of jullie snappen wat ik hiermee wil bereiken maar ik ben echt heel erg in de war en ik wil haar laten weten dat ik nu echt wel weet hoe alles moet en ook wel een beetje n eigen leven heb.

HEEL ERG BEDANKT VOOR HET LEZEN!!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Arabier op 08-05-16 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Re: stalgenoot zet me altijd voorschut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:33

Het feit dat jij zegt "zij kan niet heel goed rijden en ik wel" haalde bij mij alle begrip al weg. Niet leuk om te zeggen.
Ik zie niet in wat jou probleem is, op mijn oude stal waren genoeg mensen waar ik niet mee overweg kon, inclusief pensioneigenaar, en daar trok ik me lekker niks van aan. Niet hun paard, de enige waar ik me wat van aantrek is de eigenaar van het paard wat ik rijd.
Dus mijn advies voor jou? Lekker negeren.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:35

Sorry maar dit klinkt echt als heerlijk pubers onder elkaar.

Je komt daar op stal voor Ciwi en besteed je aandacht dan ook aan haar. En maak je niet druk om de rest. Als er meiden contact met je willen komen ze vanzelf wel naar je toe. Niet teveel op focussen dan lukt het niet.
(en jij klikt ook niet heel vriendelijk Mara kan niet zo goed rijden maar ik wel ten 1e is dat niet aan jou om over te oordelen en te 2e als mara er plezier in heeft en paard gene pijn doet is dit het belangrijkst)

x103femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:39

Ik zou t gewoon negeren waarschijnlijk is ze zelf ook super onzeker en loopt daardoor mee, als het je echt dwars zit dan zeg je gewoon dat je al lang rijdt en ze jou niet de les hoeft te leren, en als je die Sophie al langer kent weet ze vast wel dat je wel kan rijden. En er zijn vast wel andere meiden waarmee je kan optrekken toch?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:50

Klinkt als echte pubers jullie.
Zij beledigd jou maar jij bent geen haar beter want je doet ook niet leuk over haar.
Negeer haar gewoon en ga niet met haar om. Zit ze aan de pony zeg het dan tegen de eigenaar en verder is t niet aan jou om daar verder zeggenschap over te zeggen: het is niet jou paard. Zelfs al voelt het zo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:51

ah die lieve puberteit :) jullie zijn beide wat onzeker zo te lezen en reageren dat af op elkaar. Jullie worden vanzelf groot en dan is dit geneuzel ook vaak gewoon over.

Focus je gewoon op je verzorgpony en laat haar lekker :) Blijf je ertegen aanlopen en werkt een goed gesprek niet (en dan bedoel ik niet dat je verwijten naar elkaar gaat maken...), vraag dan even een volwassene erbij: de eigenaar van de stal bv.

Vergeet niet dat het je verzorgpaard is, dus als er wat is mag je best de eigenaar vragen hoe het zit. Het is niet je eigen pony dus als zij van de eigenaar de pony mag poetsen dan moet je niet zo moeilijk doen ;)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:55

Misschien niet helemaal netjes om de namen te noemen? Ik zou het niet leuk vinden om het verhaal zo terug te lezen op internet als ik een van de andere meiden was ;)

Ik zou het gewoon aangeven dat je het niet leuk vind hoe er met je omgegaan wordt en het verder negeren. Laat je niet kennen en geniet van je pony!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:58

Tips heb ik niet echt voor je, maar persoonlijk vind ik het niet netjes om namen te noemen in zo'n bericht. Ook de manier waarop jij over dit meisje praat vind ik niet netjes, niet iedereen kan even goed rijden, maar ik vind het heel erg hard om zo op internet te zetten dat iemand niet goed kan rijden, daar kan je iemand behoorlijk mee kwetsen. Ik zie ook niet helemaal in waarom het zo erg is dat jij haar niet zou kunnen laten zien hoe goed jij kunt rijden, dat jij dit vind is natuurlijk hartstikke fijn, maar waarom moeten anderen dat perse weten? Daaruit maak ik toch op dat je het belangrijk vind hoe zij over jou denkt, het enige wat ik je mee wil geven is dat je dat niet moet doen. Het maakt niet uit wat anderen van jou denken, zolang jij maar plezier hebt. Zulk soort mensen moet je gewoon links laten liggen, zolang jij het zelf naar je zin hebt is het goed en wat zulk soort mensen van je denken doet er helemaal niet toe. Niet iedereen is even aardig, dat heb ik inmiddels zelf ook wel ervaren, maar dat hoeft ook helemaal niet. Laat dit meisje lekker haar eigen gang gaan en als ze jou lastig komt vallen bedank je haar gewoon vriendelijk en zeg je dat je het op jouw manier doet en dat ze je met rust moet laten.
Negeren is het enige wat hierbij zal helpen, bij mij op stal is ook niet iedereen even sympathiek en dat kan behoorlijk vervelend zijn, maar dat hoeft jouw plezier niet te bederven, dat moet je niet laten gebeuren.

Laat elkaar verder gewoon lekker met rust, doe wat jij zelf wil doen en negeer haar gewoon.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:59

Gewoon lekker negeren! :) Je bent er voor de pony, en later zullen er vast wel aardigere mensen komen!

P.s. je hoeft er geen namen bij te zeggen, wat nou als dat meisje ook op bokt zit en dit nu leest?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:04

haha, immanuela, ik heb toevallig ook de namen bedacht, mijn vp etc heten allemaal anders.

voor iedereen: stel nou dat ik de eigenaar ben, aangezien de eigenaar een man van 93 is en dement is kan ik daar niet aankomen met dat ik problemen heb met de pony, omdat ik hem heb beloofd voor zijn pony te zorgen als eigen, en het echt bij 'mijn pony' te houden, ik zeg altijd vp omdat ik anders gezeik krijg 't is je eigen pony niet jij bepaalt de kosten niet'

dus mensen even voor de duidelijkheid:
ik heb geen namen genoemd

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:05

heel veel mensen hier zeggen:
focus je op je vp en negeer haar.

dus koe, ik ben vriendinnen met haar, maar de laatste tijd doet ze heel raar, en dan moet ik r negeren? dat ik vind ik wel heel laf van mezelf, dan draaien we de rollen om: dan laatik haar in de steek.

en oh ja, miss ook wel de puberteit:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:07

Echte vriendinnen gaan niet zo met elkaar om ;) (nou ja, in de puberteit ligt het wel eens anders haha) dus houd het contact gewoon beleefd, groet haar, praat over het weer maar negeer het ongewenste gedrag.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:08

vuurneon schreef:
Echte vriendinnen gaan niet zo met elkaar om ;) (nou ja, in de puberteit ligt het wel eens anders haha) dus houd het contact gewoon beleefd, groet haar, praat over het weer maar negeer het ongewenste gedrag.

bedankt, daar heb ik nou wat aan :j

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:17

Netjes dat je niet de werkelijke namen gebruikt. :j

Dat je de pony als eigen mag beschouwen geeft jou niet het recht om te zeggen dat iemand anders niet aan de pony mag komen. Wanneer zij iets met de pony doet en jij twijfelt of dit wel de bedoeling is, dien je gewoon naar de eigenaar te stappen, zijn leeftijd heeft daar verder niets mee te maken. Het is niet jouw pony dus jij kunt niet bepalen of anderen ook iets met hem mogen doen. Stap naar de eigenaar toe en vraag heb of dit wel de bedoeling is, wanneer hij aangeeft dat hij hier geen toestemming voor geeft kan en mag jij er gewoon iets van zeggen als zij weer iets met de pony gaat doen.

Je zegt dat jullie vriendinnen zijn, maar naar mijn mening horen vriendinnen niet zo met elkaar om horen te gaan. Ik zou haar gewoon negeren, dat heeft niets met laf te maken. Wanneer een van mijn vriendinnen zo tegen mij zou doen zou ik haar vriendelijk verzoeken haar klep te houden en wanneer ze zo zou blijven doen zou ik niet de behoefte voelen om nog vrienden te zijn. Ik heb ook vrienden gehad die plotseling naar tegen me begonnen te doen, die heb ik ook vriendelijk verteld dat ze normaal tegen mij moesten doen en dat ze me anders maar lekker met rust moeten laten. Deze vriendschappen zijn nu ook verleden tijd, dat maakt mij niet meteen laf. Ik ben alleen bevriend met mensen die ik aardig vind, als iemand zo tegen mij doet vind ik die persoon niet aardig meer en hoef ik dus ook geen vrienden meer te zijn. Ik hoef niet de hele dag aan te horen hoe gewelig iemand is en hoef ook niet de hele dag te horen wat ik allemaal verkeerd doe, dan beschouw ik een vriendschap al niet meer als een echte vriendschap.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:08

Zo graag vriendinnen niet met elkaar om nee. Het is dus geen vriendin, ik zou het haar straight to the point vertellen en zeggen wat je dwars zit. De keuze om het op te lossen is daarna aan jou; om het evt. uit te praten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:19

anemoonlena schreef:
haha, immanuela, ik heb toevallig ook de namen bedacht, mijn vp etc heten allemaal anders.

voor iedereen: stel nou dat ik de eigenaar ben, aangezien de eigenaar een man van 93 is en dement is kan ik daar niet aankomen met dat ik problemen heb met de pony, omdat ik hem heb beloofd voor zijn pony te zorgen als eigen, en het echt bij 'mijn pony' te houden, ik zeg altijd vp omdat ik anders gezeik krijg 't is je eigen pony niet jij bepaalt de kosten niet'

dus mensen even voor de duidelijkheid:
ik heb geen namen genoemd

De namen van je verzorgpony's staan in je onderschrift en profiel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:20

anemoonlena schreef:

Maar in je profiel en gigantische onderschrift zo te achterhalen. ;)

Nuttige tips zijn al gegeven, maar hier wilde ik je wel nog even op attenderen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:31

vuurneon schreef:

Precies, gewoon lekker plezier maken met je verzorgpony en neutraal doen tegen dat onzekere meisje. Ze probeert zich zelfverzekerder te voelen door zo tegen jou te doen. Ga er niet op in. Kin omhoog, blijf vriendelijk en lekker aan de slag met die pony :)

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:26

Vind het toch wel een belediging voor alle pubers, dit klinkt meer als groep 7 :+ maargoed, ik zou je dr niks van aan trekken en als ze zo tegen je doet kan je het niet echt een vriendin noemen lijkt me? K zou dr gewoon een beetje links laten liggen en als ze dan echt een vriendin van je is komt ze vanzelf wel weer aankloppen bij je.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 17:40

voor iedereen, in mijn onderschrift zijn mijn 2 lievelingen, die zijn idd ook mijn vp's, maar ik heb er meer.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:50

anemoonlena schreef:
zij kan alleen niet zo goed rijden en ik wel iets beter

Sorry maar dit zegt meer over jou dan haar. Als jij er plezier in heeft, wie ben jij dan om daar wat van te zeggen?! Wat een truttige reactie van je. Je schept nu op over jezelf. Als je dit ook uitspreekt naar iedereen snap ik wel dat ze zo tegen je doen. Niet netjes dat ze je voor schud zetten maar jij bent geen haar beter. Laat elkaar met rust en richt je op je paard. Ga niet meer opscheppen en misschien komen ze na een tijdje wel naar je toe om te vragen of je mee wilt rijden ofzo.

Succes

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:55

Weet je? Geniet lekker van al die pony's daar, negeer haar en doe wat jij wilt, je moet alleen niet terug gaan bekken, dat vind ze waarschijnlijk alleen maar leuk...