Ik vind persoonlijk dat de manen van mijn paard er niet echt gezond uitzien.
Iemand tips?

Ik hoop dat de foto het doet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Echt goed bijhouden met de cowboy magic insmeren. Zo min mogelijk met een manenkam erdoor want zo brokkelen de manen ook enorm... maar met een grove manenborstel of zachtere borstel.
. het blijft vervelend onder zo'n verstikkende deken, ik kan ook niet anders dan tinker ingepakt laten staan met zijn eczeem, zonder deken is totaal geen optie.
liekensancho schreef:
. Echt goed bijhouden met de cowboy magic insmeren. Zo min mogelijk met een manenkam erdoor want zo brokkelen de manen ook enorm... maar met een grove manenborstel of zachtere borstel.
. het blijft vervelend onder zo'n verstikkende deken, ik kan ook niet anders dan tinker ingepakt laten staan met zijn eczeem, zonder deken is totaal geen optie.[/quote]
8nnemiek schreef:Nu de deken eraf is zal het haar zich inderdaad vanzelf gaan herstellen. Je kan het een beetje helpen door eens te wassen, de dode puntjes eraf te knippen en wat lijnzaadolie of bv kerabol over het voer te doen.
Ik heb een artikel in mijn blog geschreven over de verzorging van de manen, misschien kun je daar ook nog wat tips uit halen![]()
http://www.abcreatief.com/blog/verzorgi ... en-staart/