Ik ben gisteren wezen kijken voor een paard en ik ben er echt helemaal verliefd op. Alleen ik zit nu heel erg te twijfelen of ik wel een paard moet nemen. natuurlijk heb ik hier van te voren ook over nagedacht voordat ik ging kijken maar het komt nu allemaal zo dichtbij dat ik ook meer twijfels begin te krijgen. Ik ben nu 17 en zit volgend jaar in mn examens (qua tijd ga ik het wel redden doen nu ook niet heel veel aan school en haal dikke voldoendes) ik werk in de bediening (tot ong. november) en ik moet 150,- aan stalling betalen in de maand, waar ik hem dan eventueel wil gaan neerzetten (waarvan 80 zelf) mijn ouders betalen het paard en voor de rest moet ik dus alles zelf betalen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo twijfel want het is echt al jaren mijn droom om een eigen paard te hebben maar toch denk ik van: blijf ik het wel leuk vinden, ga ik er echt nog wel naartoe (over bijvoorbeeld 1 jaar) is dit wel het goede moment etc. ik weet het gewoon even niet meer aan de ene kant denk ik echt ja ik doe het maar aan de andere kant denk ik ook zo kan ik dit niet beter later doen na mn studie? Ik ga morgen weer kijken en dan moet ik eigenlijk wel een beslissing maken of ik dat paard neem of niet (ik zit niet over het paard zelf in meer over een paard algemeen want dit is echt een paardje wat bij mij past en waar ik ook naar opzoek was) laat maar even weten wat jullie er van vinden
Het zou ideaal zijn als je het paard een periode op proef kan nemen, of al een verzorgpaard hebt waar je intensief voor zorgt. Als ik jou was zou ik denk ik nog even wachten als je echt zo veel twijfels hebt. Je kunt over 2 maanden nog steeds besluiten een paard te kopen maar als je er dan al een hebt en je wil hem eigenlijk niet meer zit je in een lastigere situatie..
)