Hoe haal ik mijn ouders over om een eigen pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evelienlover

Hoe haal ik mijn ouders over om een eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 12:30

Help!!!

Hebben jullie hele goeie tips om je ouders over te halen om een eigen pony? Tegen over mijn huis komt een plaatsje vrij voor een pony die daar een jaartje kan staan. Dus ik heb nu de kans! :) Wie o wie kan mij helpen??? :9
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-04-16 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Zoe_97

Re: Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:31

Gewoon wachten tot je zelf centjes verdient. Je ouders zullen wel een reden hebben dat je geen pony krijgt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:32

Een pony kost geld. En dat geld moet er wel zijn.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:34

De keuze van je ouders respecteren en een verzorg pony zoeken :)
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 28-04-16 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:34

Je hebt een pony voor langer dan een jaar.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:35

Iedere penny wil dat natuurlijk graag.
Maar als je papa en mama niet genoeg geld hebben ervoor, of om andere redenen het niet willen, is het jammer voor jou.
Pony's kosten een hoop geld, dus je zou denk ik gewoon moeten wachten tot je zelf financieel die mogelijkheid hebt :)

evelienlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 12:35

Zoe_97 schreef:
Gewoon wachten tot je zelf centjes verdient. Je ouders zullen wel een reden hebben dat je geen pony krijgt

Mijn vader heeft het zelf voorgesteld! Maar heeft er niet bij gezegd of het mag.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:39

En waar gaat de pony na dat jaar heen? En je weet dat paarden niet alleen kunnen staan? Ook niet met een ander diersoort maar dat je minstens 2 paarden/pony's bijelkaar moet zetten?

pien_2010

Re: Hoe haal ik mijn ouders over om een eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:24

Dag Evelien. Je topic ga ik verplaatsen naar het jeugdgedeelte van Bokt te weten Young rider talk.

VSW → YRT

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:25

Maar slanke vader het erover gehad heeft, kan je het misschien beter met hem bespreken dan met bokt;)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:48

Leuk dat je vader het voorgesteld heeft, maar je moet ook gaan kijken wat er gebeurt als het jaar voorbij is, waar je hem dan gaat stallen. En, zoals fohadie zegt, heeft een pony ook gezelschap nodig.

Ga eerst bedenken wat je allemaal ''nodig'' hebt voor als je de pony daar gaat stallen, en wat je na dat jaar allemaal moet regelen.

Rosaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:56

Als je vader het voorgesteld heeft, waarom zou hem hem dan moeten overhalen? Met een landje voor je huis heb je nog niet alles. Heb je genoeg geld voor een dierenarts? Heb je genoeg verstand van paarden dat je bijvoorbeeld koliek kan herkennen? Weet je wat een paard precies moet eten en wanneer hij bijvoorbeeld een wormkuur moet? Dat zijn ook dingen waar je over na moet denken.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:06

een jaartje? dus dat betekdn dat je na een jaartje je pony waarsch. weer weg meot doen, slecht plan dus

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:07

evelienlover schreef:
Zoe_97 schreef:

Mijn vader heeft het zelf voorgesteld! Maar heeft er niet bij gezegd of het mag.

dat is wel heel vaag, je vader: 'hee, ik stel je voor dat je een pony mag hier tegenover!' jij: *mhh, zou ik een pony tegenover mijn huis mogen??*

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:11

Als je een alternatieve plek hebt om hem na dat jaar te plaatsen zal ik aan jouw ouders laten zien hoe graag je met paarden bezig bent, en dat je serieus bent. Mijn ouders dachten dat ik echt een penny was, waardoor ze dachten dat het na een jaartje ofzo wel weer weg was.. Dat ik na twee keer in de week poetsen er wel weer mee klaar was. Door veel verschillende paarden te rijden en verzorgen waar ik onder andere ver voor moest fietsen heb ik ze laten zien dat ik het echt wilde! Inmiddels heb ik een sportpony en paard op stal staan en gaan we wekelijks op wedstrijd!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:19

ik heb een vaag beeld dat dit een grap was: haar vader stelde het voor, maar ze weet niet of het mag, het is maar voor een jaar vrij, en blijkaar heeft ze niet door dat een pony 30/40 jaar kan leven... mhh hier zit een addertje onder het grass

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:49

Als het maar voor een jaartje is, zou je na dat jaar een andere plek moeten zoeken.
Staan er geen paarden bij je in de buurt? Dan kun je kijken of je een verzorgpaardje kunt nemen. Het is een 'soort van eigen pony' maar dan met wat minder verantwoordelijkheid en kosten, en zo overtuig je je ouders ook dat je misschien later een pony kunt krijgen, want een pony voor een jaartje heb je ook weinig aan. ;)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:56

Lijntje02 schreef:
Als het maar voor een jaartje is, zou je na dat jaar een andere plek moeten zoeken.
Staan er geen paarden bij je in de buurt? Dan kun je kijken of je een verzorgpaardje kunt nemen. Het is een 'soort van eigen pony' maar dan met wat minder verantwoordelijkheid en kosten, en zo overtuig je je ouders ook dat je misschien later een pony kunt krijgen, want een pony voor een jaartje heb je ook weinig aan. ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens, misschien niet zo leuk voor je nu met het idee in je hoofd van een eigen pony, maar probeer er het positieve van te zien en de voordelen!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:58

Ik heb vanaf jongs (7 jaar) af aan gezeurd om een eigen paard. Op me verjaardag, met sinterklaas en met kerst altijd om een eigen paard gevraagd. Nooit gekregen. Het geld was er zeker, maar mijn ouders hielden voet bij stuk : ''Wij zullen nooit een paard voor je kopen.''

Ondertussen ben ik 21 en heb ik sinds 6 weken een eigen paard. Geheel zelf voor gespaard en alles zelf geregeld en betaald. Uiteraard staan me ouders garant voor als er opeens flinke koste komen door ziekte, op voorwaarden dat ik dat terug betaal. Maar mijn ouders hebben geen paard voor me gekocht ookal waren er vele mogelijkheden.

Achteraf ben ik nu heel trots op mezelf dat ik mijn eigen paard geheel zelf kon kopen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:05

korbakimmy8 schreef:
Ik heb vanaf jongs (7 jaar) af aan gezeurd om een eigen paard. Op me verjaardag, met sinterklaas en met kerst altijd om een eigen paard gevraagd. Nooit gekregen. Het geld was er zeker, maar mijn ouders hielden voet bij stuk : ''Wij zullen nooit een paard voor je kopen.''

Ondertussen ben ik 21 en heb ik sinds 6 weken een eigen paard. Geheel zelf voor gespaard en alles zelf geregeld en betaald. Uiteraard staan me ouders garant voor als er opeens flinke koste komen door ziekte, op voorwaarden dat ik dat terug betaal. Maar mijn ouders hebben geen paard voor me gekocht ookal waren er vele mogelijkheden.

Achteraf ben ik nu heel trots op mezelf dat ik mijn eigen paard geheel zelf kon kopen.

bij mij is het precies andersom, wat zouden mij ouders mij graag een plezier doen, en een paardje kopen, maar het geld is er niet -O- hoe kom jij aan het geld? als ik ouder ben wil ik ook heel graag zelf een pony/paard regelen

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:07

Misschien kun je eerst een verzorgpony zoeken. Zo krijg je al een beetje het idee wat er allemaal komt kijken bij het houden van een eigen pony en kun je ook bewijzen of je klaar bent voor zo'n grote verantwoordelijkheid.
Ik wilde vroeger ook altijd heel graag een eigen pony, maar wij hadden daar geen plek voor. Uiteindelijk heb ik een verzorgpony gevonden, waar ik ruim 5 jaar veel plezier mee heb gehad. Ik weet inmiddels ook wat beter wat er bij de verzorging van een pony komt kijken.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:14

anemoonlena schreef:
korbakimmy8 schreef:

bij mij is het precies andersom, wat zouden mij ouders mij graag een plezier doen, en een paardje kopen, maar het geld is er niet -O- hoe kom jij aan het geld? als ik ouder ben wil ik ook heel graag zelf een pony/paard regelen

Wat dacht je van werken en sparen.
Jij bent 13 dus je moet nog 2 jaar wachten voor je echt werk mag doen.
Maar oppassen en klusjes zoals grasmaaien, auto's wassen. Misschien zelfs wat huishoudelijke klusjes voor je ouders of grootouders waar je wat geld voor kunt krijgen.
Vanaf je 15e mag je folders lopen en zaterdag hulp in winkels mag vanaf je 16e dacht ik.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:09

hoe je je ouders overhaalt voor een eigen pony?
niet. je vind dat je oud genoeg bent om een eigen pony te hebben, dan ben je vast ook wel oud genoeg om te beseffen dat het heel veel geld kost.
Laatst bijgewerkt door sardientje op 04-05-16 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:17

leestmee schreef:
anemoonlena schreef:

Wat dacht je van werken en sparen.
Jij bent 13 dus je moet nog 2 jaar wachten voor je echt werk mag doen.
Maar oppassen en klusjes zoals grasmaaien, auto's wassen. Misschien zelfs wat huishoudelijke klusjes voor je ouders of grootouders waar je wat geld voor kunt krijgen.
Vanaf je 15e mag je folders lopen en zaterdag hulp in winkels mag vanaf je 16e dacht ik.

Folders mag (of kan..) vanaf je 12e/13e, vanaf je 14e kun je hier ook in een soort verpakkingsbedrijf werken, vanaf je 15e als afwashulp of in winkels helpen. Daarnaast: www.hondenoppas.nl of dergelijke sites, kun je honden uitlaten als bijbaantje, is nog leuk ook! Dus begin maar gauw ~~}>

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:25

Als je ouders er niet achter staan, raad ik ze aan ook om het niet te doen. Niet omdat ik het je niet gun maar omdat het naast dat het veel geld kost, nog een hele grote verantwoordelijkheid is.
Ik zal zeggen, zoek een leuke bijrij pony/paard of lease er een. Wacht tot je later groot ben, dan kan jij jouw droompaard kopen.

sardientje schreef:
hoe je je ouders overhaalt voor een eigen pony?
niet. je vind dat je oud genoeg bent om een eigen pony te hebben, dan ben je vast ook wel oud genoeg om te beseffen dat het heel veel geld kost en het niet kan.

Waar haal jij nu weer uit dat het niet kan?