Persoonlijke wedstrijdvragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bb321

Persoonlijke wedstrijdvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:50

Gisteren met m'n pony ons B debuut gemaakt. Was echt een super gave dag en wat heeft ze het goed gedaan zeg! Echt heel erg trots op d'r. De eerste proef liep ze super lekker, voor mijn gevoel waren onze standaard 'mindere' onderdelen alleen niet super gereden. Tweede proef liep ze ook super, alleen halverwege hadden we even een inkakmomentje, maar daarna weer flink gas gegegeven.

Echt geweldige resultaten behaald,
1e proef waren we 3e met 214
2e proef 1e met 195.
Ik had dit echt nooit durven dromen en ben onwijs trots op Moon.

En dan de vragen...

1. Is een jury verplicht om naast cijfers commentaar te geven? En wat vinden jullie ervan als ze dat niet doen?

2. Ik heb een nieuwe wedstrijdbroek nodig, wat vinden jullie van een zwart zitvlak? Doen of niet?

3. Ik wil deze zomer heel graag naar de Brabantse Kampioenschappen. Ik verwacht natuurlijk niet elke wedstrijd zulke hoge punten, maar ik ben bang als ik 2 proeven en andere wedstrijden ga rijden dat ik dan al snel richting de 30 winstpunten ga. Dus dit zou beteken dat ik alleen selectie proefjes kan rijden, of zit ik dan verkeerd? Want ik heb ooit gelezen dat je in principe met 1 pony voor altijd in de b kunt rijden, maar weet niet in hoeverre dit klopt.

4. Ik kreeg op m'n protocol de opmerking dat een kortere zweep mooier zou zijn. Hij is 1 meter, dus het is wel toegestaan. Wat zouden jullie met dit commentaar doen?

MyHu

Re: Persoonlijke wedstrijdvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:57

1,
Niet verplicht, maar ik vind het altijd prettig als ze het wel doen, zo leer je er wat van.
2,
Ik vind het persoonlijk niet mooi.
3,
Je hoeft natuurlijk niet elk weekend oo wedstrijd, binnen drie maand zou je best af en toe een wedstrijd kunnen rijden, dan heb je tegen die tijd nog geen 30 wp's. Hoe het zit met die 1 pony, weet ik niet precies.
4,
Als jij die zweep nodig vind en goed gebruikt, moet je hem houden. Een andere jury vind het misschien helemaal niet storend.
Vind je het zelf storend?

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:36

Dankjewel voor je reactie MyHu

4. Nee ik vind het zelf eigenlijk wel fijn. Heb m'n zweep er meer, zodat ze wat actiever op m'n been is. Maar vind het zelf wel prettig als ik dan een keer bij moet tikken, dat ik dan m'n hand niet heel ver naar achteren hoef te brengen.

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:45

Ik heb ook nagedacht over een witte rijbroek met zwart zitvlak, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Laat het zwarte af, dan krijg je je witte rijbroek nooit weer wit en dat is natuurlijk zonde..

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:48

1: volgendsmij hoeft dat helemaal niet! maar ik vind het vreselijk als ze t neit doen, ik snap dan niet wat ik fout deed (meestal) en dan leer je ook lekker niks.

2: leuk toch :)

3: geen idee :P

4: al jij en jouw pony hem geod kunnen gebruiken, en jij m fijn vind, dan moet je zeker niet daar aan denken, 1 meter is een prima zweepje, rijd er is nog een proefje mee, zeker weten dat een ander jurylid er niks van zegt, ligt aan je persoonlijkheid, ik vind een zweepje langer dan 1m ook niet mooi, maar sommige mensen vinden zweepjes korter dan 1m juist niet mooi, kan allemaal :P

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:11

1. Nee, dat is niet verplicht. Ik vind het persoonlijk altijd heel fijn als de jury verteld wat er beter kan om een hoger cijfer te krijgen. BV.:
Cijfer: 7 - Commentaar: Voor een 8 iets minder diep.
2. Zelf geen ervaring mee. Ik vind het niet echt mooi, maar met rijden zie je het toch niet. Denk alleen dat het in de was niet zo goed gaat..
3. De antwoorden op dit soort vragen zijn heel vaak te vinden in het wedstrijdreglement dressuur op de KNHS site. Het is dan ook zeker nuttig om die gewoon eens door te lezen. Volgens het wedstrijdreglement artikel 107 - promotieregeling moet je promoveren bij 30 winstpunten. In de klasse BB is geen promotieregeling. Om niet in de knoop te komen met je winstpunten moet je goed plannen in het aantal wedstrijden die je rijd. Als je dat doet kan je zeker nog wat wedstrijden naast je selecties rijden. Anders kan je altijd nog HC starten, dan tellen je punten niet mee.
4. Helemaal niets :') Behalve als je het zelf ook vind, maar anders gewoon niets van aantrekken. Waarschijnlijk heeft de volgende jury het geen eens in de gaten.