0000 schreef:Een betere manege zoeken. Als je nog niet in staat bent zelfstandig te stappen, draven, galopperen, stoppen en sturen, hoor je niet in een groepsles thuis. Dat hoeft echt niet allemaal perfect te gaan maar je moet wel het gevoel hebben dat jij met je paard aan het rijden bent in plaats van andersom zeg maar. Heel veel maneges beginnen met privélessen, meestal eerst aan de longe, om een stukje vertrouwen op te bouwen en de basisbeginselen te leren. Op die manier zal je veel sneller vooruitgaan sowieso maar het is ook een stuk veiliger.
Een betere manege zoeken als je paard een x schrikt en je der van af valt oh nou dan moet ik eigenlijk wel 15 x een andere manege zoeken van mijn paard schrikt heel vaak en of gaat bokken, en trouwens groep les is helemaal niet slecht hoor bij groep les kan je als je bijv even los wil achter een ander paard (even) draven ofzo en je kan dan zien hoe je iets moet doen, als je bijv niet weet op welk ritme je moet draven dan kan je naar de andere kijken ik heb het ook geleerd in groepslessen en ben der ook 100 keer van af gevallen betekend niet dat ik een andere manege moet zoeken hoor?
Ik denk dat je je niet heel erg heb bezeerd als ik dit zo lees, je bent vast wel erg geschrokken het beste wat je kan doen is gewoon weer opstappen en weer proberen van fouten (ookal is het misschien niet je eigen fout) kan je leren