wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:42

hoi. ik lees hier vaak dingen over een 'penny meisje'.
nou vraag ik me af; wat is dat dan, een penny meisje?
kan je dan niets?
doe je dan niets?
lees je dan de penny?
is alles wat je zegt onzin?
ben je dan dom?
kan je dan niet met pony's/paarden omgaan?
tut je dan?
ben je dan een watje?
een sukkel?
een loser?
is alles dan roze?
wou het even weten :)
heb namelijk zelf geen idee
groetjes sardientje

JoyCiej007

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:43

Nou volgens mij geef je in heel veel opzichten zelf al allerlei goede antwoorden :+

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:46

JoyCiej007 schreef:
Nou volgens mij geef je in heel veel opzichten zelf al allerlei goede antwoorden :+

welke dan volgens jou? :)
kan je dan niets?
doe je dan niets?
lees je dan de penny?
ben je dan dom?
tut je dan?
ben je dan een watje?
een sukkel?
een loser?
is alles dan roze?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:47

Een Penny meisje temt de wildste hengsten, rijdt de gekste paarden (wel in haar dromen haha) en maakt van elke pony een my little pony :D

Ik ben gek op Pennymeisjes die met hun roze poetskoffertje achterop de fiets, bij het weiland op het hek hangen en dromen van een paard :D als je ze dan vraagt of ze je mee willen helpen, dat hun enthousiasme aanstekelijk werkt en je nog nooit zo'n schoon paard hebt gehad hahaha

Anoniem

_O-

Blixem

sardientje schreef:
JoyCiej007 schreef:

welke dan volgens jou? :)
kan je dan niets?
doe je dan niets?
lees je dan de penny?
ben je dan dom?
tut je dan?
ben je dan een watje?
een sukkel?
een loser?
is alles dan roze?

deze weet ik zeker :')

Felicxa

Penny meisjes zijn volgens mij in principe meisjes die hun wilde arabier hengst hebben getemd en waar zij natuurlijk alleen zelf op kunnen rijden. :D

Pharootz

Een penny-meisje droomt ervan met wilde hengsten te kunnen praten, zonder tuig te kunnen rijden en het idee heeft alles te kunnen (van inrijden tot een onberijdbaar paard temmen) maar heeft 9/10 keer er geen verstand van of pakt het op de compleet verkeerde manier aan.

vuurneon schreef:
Ik ben gek op Pennymeisjes die met hun roze poetskoffertje achterop de fiets, bij het weiland op het hek hangen en dromen van een paard :D als je ze dan vraagt of ze je mee willen helpen, dat hun enthousiasme aanstekelijk werkt en je nog nooit zo'n schoon paard hebt gehad hahaha

Feit! :')
Laatst bijgewerkt door Pharootz op 05-04-16 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:48

Penny meisjes staan aan de draad bij je pony te zwijmelen en vragen dan......hoe heet hij....!??? Zouden uren je pony poetsen als je het vraagt. Weten niks en willen later prof ruiter worden terwijl ze nog amper kunenn galopperen....

Praktijk voorbeeld:

je staat bij de epplejeck. Een moeder pakt springschoenen.
Pennymeisje: Jaahhh dat is voor wilde paarden!

:+ :+ :') :') :')
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 05-04-16 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:49

Iedere paardengek heeft zijn penny-fase/momenten....
het is ook niet alleen maar negatief .... het geeft ook aan dat degene erg veel om paarden/pony's geeft alleen is het een beetje naief/kinderlijk ... en dat is ook niet erg... gelukkig mag je dat gewoon nog zijn als je 12 jaar bent.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:52

Zonnetje81 schreef:
Penny meisjes staan aan de draad bij je pony te zwijmelen en vragen dan......hoe heet hij....!??? Zouden uren je pony poetsen als je het vraagt. Weten niks en willen later prof ruiter worden terwijl ze nog amper kunenn galopperen....

Praktijk voorbeeld:

je staat bij de epplejeck. Een moeder pakt springschoenen.
Pennymeisje: Jaahhh dat is voor wilde paarden!

:+ :+ :') :') :')

klein beetje raar voorbeeld want dat zou ik bijvoorbeeld dus nooit van mijn leven zeggen :D
edit: er stond eerst meer bij

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:53

Evelijn schreef:
Iedere paardengek heeft zijn penny-fase/momenten....
het is ook niet alleen maar negatief .... het geeft ook aan dat degene erg veel om paarden/pony's geeft alleen is het een beetje naief/kinderlijk ... en dat is ook niet erg... gelukkig mag je dat gewoon nog zijn als je 12 jaar bent.

En zo is het maar net!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:56

Felicxa schreef:
Penny meisjes zijn volgens mij in principe meisjes die hun wilde arabier hengst hebben getemd en waar zij natuurlijk alleen zelf op kunnen rijden. :D

jaaa mijn wilde hengst (doe mij maar een tam paard hoor) heb ik zelf al getemd!
jij kunt er niet op rijden, maar IK wel!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:58

Ik ben al 50 jaar een super Penny en ik ben er trots
Afbeelding

Zelf proberen deze maflinger te trainen, maar het blijkt toch dat ik volledig door mijn haflinger getraind en opgevoed ben. _/-\o_

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:01

Ik weet niet precies wie dit zo mooi heeft opgesteld, maar hij blijft leuk :D

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:02

Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest..... :o

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:09

Karla schreef:

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Geniaal :+

sardientje

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 16:14

beetje flauw maar wel grappig.

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:16

Vergeet niet dat sommigen de neiging hebben om zonder toestemming met een schaar een weiland in gaan, om vervolgend staarten te knippen :)*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:18

Afbeelding
Penny meisjes kunnen ook positief zijn hoor :j
Hier heb ik ze ook rondlopen. Bij voorkeur roze rijbroeken, poetsen en knuffelen en vlechten is het leukste, mesten stallen uit en wassen je paard, puur omdat het leuk is. Zwijmelen weg bij allerlei ideeen en fantasieeen wat soms gewoon ronduit schattig is :D
Ik vind dus absoluut dat je een onderscheid moet maken uit goede en foute penny's :j
Laatst bijgewerkt door Lowara op 05-04-16 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:19

Je hebt pennymeisjes en pennymeisjes. Sommige pennymeisjes klimmen over hekken van weilanden en gaan op de paarden rijden die erin staan, of ze gaan ze poetsen zonder toestemming van de eigenaar, halen de dekens eraf, knippen manen/staart af etc. Dat worden bijvoorbeeld pennymeisjes genoemd. Er zijn ook pennymeisjes die graag tutten en poetsen en (inderdaad) graag (roze) setjes en spulletjes hebben. Van die laatst genoemde penny kom je niet zo snel af ;) Dat blijft iedereen diep in zijn hart vaak een beetje.

En verder zijn er bijvoorbeeld pennymeisjes die zelf hoofdstellen, zadels, springmateriaal etc. gaan knutselen (zonder hulp en vaak onverantwoord), die worden door de bokkers ook vaak als niet zo positief gezien, omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn als je spingmateriaal een scherpte punt heeft, of je hoofdstel knapt als je aan het rijden bent.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:20

Margee schreef:
Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest..... :o

*\%/*

Ik -als 14 jarige- zal vast en zeker achter mijn rug om ook wel eens uitgemaakt worden als Penny :+

Karla schreef:

Citaat:
Kenmerken van de Penny

_/-\o_

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:22

KittyDylan schreef:
Margee schreef:

*\%/*

Ik -als 14 jarige- zal vast en zeker achter mijn rug om ook wel eens uitgemaakt worden als Penny :+

No shame :') :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:24

Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:25

Je hebt nou eenmaal lieve pennymeisjes die zwijmelen en luisteren en poetsen en vegen en alles doen om maar even dat paard te Mogen aaien.

Maar je hebt ook minder lieve pennymeisjes. Die de klok hebben horen luiden maar zelfd de toren niet kunnen vinden....