Ik ben van plan om de manen van mijn verzorgshet in te korten, maar wat kan ik nou het beste doen? Zijn manen zijn zo'n 50 a 60 cm lang en aan de bovenkant heel erg dik, maar de onderkant is volledig uitgedunt. Kortom, hier moet wat mee. Ik ben van plan om gewoon de helft er af te halen, en het zo verder te laten groeien zonder er al te veel aan te komen. Ik kan hem ook een sportcoupe geven, dat lijkt mij voor hem het fijnst onder de exceemdeken die dit weekend weer om moet. Nu mijn vraag, wat zouden jullie doen? En hoe kan ik dit het beste doen? Groetjes!
Eunomia
Geplaatst: 28-03-16 20:36
Heb je aan de eigenaar gevraagd of hij/zij het goed vindt dat je de manen gaat knippen? Ik zou vervolgens met de eigenaar overleggen wat er moet gebeuren.
sws eerst met de eigenaar overleggen! Ik zou alleen de dode ''punten'''af knippen, zoals je eigenlijk ook bij jezelf doet (of de kapper ), dan blijven de manen mooi dik maar niet te kort.
voor iederen hierboven^ denk je sirrieus dat ze die manen gaat knippen zonder toestemming te hebben? ik denkt niet haha, dus gewoon zelf bepalen, mijn verzorgshet heeft ook een eigenaar waarvan t allemaal niet uitmaakt waardoor t eigenlijk als mijn eigen pony voelt, ik moet hem verzorgen berijden enz. zelfs hoefsmid regelen, alleen haal ik t geld uit zijn zakken, als je nog geen toestemming hebt vind ik dit erg raar dat je dit zomaar wou doen