Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MCharlotte schreef:Ik ga ook met de fiets gaan de woensdag en vrijdag ,maar dan zou ik in de problemen komen zaterdag en zondag... want mijn broer gebruikt dezelfde fiets als mij want zijn fiets is gestolen aan het station waardoor hij de fiets gebruikt in het weekend.
L0veMyHorse schreef:MCharlotte schreef:Ik ga ook met de fiets gaan de woensdag en vrijdag ,maar dan zou ik in de problemen komen zaterdag en zondag... want mijn broer gebruikt dezelfde fiets als mij want zijn fiets is gestolen aan het station waardoor hij de fiets gebruikt in het weekend.
Je zegt eerst geld maakt niks uit als je €6,50 moet betalen per keer dat je er heen gaat aan benzine maar je kunt dus geen fiets kopen die letterlijk vanaf €10,- op marktplaats staan.. Ik snap het hier niet meer helemaal
jolijn2001 schreef:Ik heb ook pony's verzorgd die zo ver stonden. Mijn vader heeft me toen een tijd lang gebracht 2x per week, en toen het zomer werd ben ik zelf gaan fietsen (maar nooit in het donker of met extreme weersomstandigheden).
Is het niet een idee voor je ouders dat ze jou wegbrengen combineren met iets anders wat buiten de deur is zoals boodschappen doen oid? Dat heeft mijn vader toendertijd gedaan.
Ik weet niet langs wat voor wegen je moet, maar 11,5 km valt best mee om te fietsen als je er eenmaal gewend aan bent en als je maar 2 of 3 keer per week gaat. Als je vaker per week wilt gaan raad ik je toch echt aan om een pony te zoeken die dichterbij staat.
MCharlotte schreef:Het word ook donker en glad in de winter waardoor mijn ouders me ook niet zouden laten gaan met de fiets.
Janneke2 schreef:MCharlotte schreef:Het word ook donker en glad in de winter waardoor mijn ouders me ook niet zouden laten gaan met de fiets.
Donker?
In Nederland wordt het zelden echt donker. En met een fiets bedoel ik geen wrak, maar een ordentelijk ding met een goede lamp. (Die niet de tegenliggers verblindt, maar de weg verlicht.)
En een weg die je vanaf het voorjaar dagelijks fiets, ken je in de winter.
Glad?
Ik heb nogal veel vertrouwen opgedaan in de strooi- en veegploegen. Verder is het niet dagelijks glad, maar als de ochtendmist etc ontdooid is, is het misschien twee dagen dit jaar glad geweest.
Uiteraard bestaaner onveilige wegen: in NL liggen gelukkig vrijwel overal redelijk veilige wegen / vrije fietspaden een klein beetje verderop.
Dus nee - fietsen kan best.
(Gesteld, dat je benul van fietsen hebt, een verstokte automobilist snapt er niets van.)
MCharlotte schreef:jolijn2001 schreef:Ik heb ook pony's verzorgd die zo ver stonden. Mijn vader heeft me toen een tijd lang gebracht 2x per week, en toen het zomer werd ben ik zelf gaan fietsen (maar nooit in het donker of met extreme weersomstandigheden).
Is het niet een idee voor je ouders dat ze jou wegbrengen combineren met iets anders wat buiten de deur is zoals boodschappen doen oid? Dat heeft mijn vader toendertijd gedaan.
Ik weet niet langs wat voor wegen je moet, maar 11,5 km valt best mee om te fietsen als je er eenmaal gewend aan bent en als je maar 2 of 3 keer per week gaat. Als je vaker per week wilt gaan raad ik je toch echt aan om een pony te zoeken die dichterbij staat.
bedankt voor de tip ik ga het zeker voorstelen en ik denk dat dit wel gaat helpen.