Shetlanders alleen voor kleine kinderen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

Shetlanders alleen voor kleine kinderen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 21:39

Hey,
Ik was aan het kletsen met mijn vriendinnen en ze zeiden dat het echt gek was dat ik nog op een Shetlander reed, ze zeiden dat dat toch alleen voor kleine kinderen is. Voor die kindjes van 4 jaar ofzo...
Maar dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn?! Op de stal waar ik rijd hebben ze laatst een grote Shetlander gekocht ( Snowy ) En ik kan daar handig op! Mijn VP is ongeveer even groot maar een stuk forser gebouwd. Daar rijd ik ook nog op. ( niet intensief trainen maar af en toe een buitenritje of dressuurles of beetje springen)
Shettiees zijn toch sterke beestjes? Die kunnen toch wel iemand van 37 kilo houden ( heb het over de grote van 1.05/1.10 ongeveer)
Shetlanders zijn toch niet alleen voor kleine kinderen of toch wel??

Dizzy505

Re: Shetlanders alleen voor kleine kinderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:40

Het ligt aan je lengte en gewicht en de groote van de pony of het kan of niet. Met een te lang lichaam breng je je pony ook een shetlander uit balans

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:44

Je hebt het wel al heel vaak gevraagd in het ben ik te groot voor mijn paard/pony topic en nu weer hier. Niet gemeen bedoeld , maar of je moet accepteren dat veel mensen je te groot vinden of je moet een recentere foto maken en die plaatsen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:47

zoals ik al tig keer heb geantwoord op je vragen in tig veerschllende topics. Nee je bent niet te zwaar. Ja je bent wel te groot voor Dokus. Je bovenlichaam is met name te lang en je brengt hem uit evenwicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:48

Shetlanders zijn absoluut niet enkel voor kleine kinderen, maar qua rijden meestal wel. Maar kop op; wandelen en zo is toch ook super leuk?

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:48

Ik vind zeker dat shetjes niet alleen bedoeld zijn voor kindjes van 4 jaar! Ook naast het rijden kan je heel veel leuke dingen met ze doen :) Over het rijden, tja het blijven kleine pony's en daardoor wordt je dus snel te zwaar of te lang..

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:51

Een grote shet kan volgens mij iets van 40-50 kg houden.Maar als je te lang bent is het ook niet fijn voor de pony want dan breng je hem uit balans.En ik zal zoiezo niet meer springen als je zelf twijfeld of je te groot bent.Maar er zijn ook veel andere leuke dingen om te doen met een shetjee behalve rijden :) ?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:53

nee ze zijn niet allen voor kleine kinderen,
ken namelijk een meisje denk 1,55 groot en weegt ook geen reet en die rijd op een shetlander waar ze prefect op past

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 21:54

Natuurlijk is wandelen enzo ook heel leuk ( alleen van de eigenaar moet ons mam mee en die heeft nooit tijd of zin....) Ook doe ik al een beetje vrijheidsdressuur, Ik rijd niet eens 1X in de twee weken haha en als ik rijd is het maximaal een half uurtje.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:00

TS ik heb al meerdere topics gezien van jou en blijf me afvragen waarom je niet accepteert dat je te groot bent om nog te rijden op Dokus..

En 1x in de 2 weken.. maar je wil wel bixiewedstrijden gaan doen en van de zomer (waneer jij misschien nog wel meer gegroeid bent) een volle (zware) week ponykamp doen met hem?

Shetlanders zijn wél voor kleine kinderen, tenminste het rij-gedeelte.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:01

Misschien is mennen wel leuk ?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:05

Dimphyl schreef:
TS ik heb al meerdere topics gezien van jou en blijf me afvragen waarom je niet accepteert dat je te groot bent om nog te rijden op Dokus..

En 1x in de 2 weken.. maar je wil wel bixiewedstrijden gaan doen en van de zomer (waneer jij misschien nog wel meer gegroeid bent) een volle (zware) week ponykamp doen met hem?

Ponykamp gaat niet door omdat ik eigenlijk geen tijd voor hem zou hebben dan... Vorig jaar was ik alleen maar klusjes aan het doen en alles aan het opruimen om het netjes te houden.
Bixiewedstrijd gaat ook niet door want ik heb geen trailer en kan er ook geen regelen :o Als ik op magische wijze een trailer kan regelen dan is de volgende vraag hoe Dokus zich gedraagt voor de 1e keer in een trailer??

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:09

anna_gail schreef:

Mennen is zeker leuk!! Ik heb wel eens gemend met een mini Shetlander. Dokus stond vroeger ook voor de kar maar hij heeft een ongeluk gehad daarmee, moter --> op hol --> de sloot in. We hebben het een aantal keer geprobeert maar Dokus is echt heel bang. Hij vertrouwd niks wat er achter hem gebreurd.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:23

Maxime_Dokus schreef:
anna_gail schreef:

Mennen is zeker leuk!! Ik heb wel eens gemend met een mini Shetlander. Dokus stond vroeger ook voor de kar maar hij heeft een ongeluk gehad daarmee, moter --> op hol --> de sloot in. We hebben het een aantal keer geprobeert maar Dokus is echt heel bang. Hij vertrouwd niks wat er achter hem gebreurd.

O dat is jammer :(:)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:26

Maxime_Dokus schreef:
Dimphyl schreef:

Ponykamp gaat niet door omdat ik eigenlijk geen tijd voor hem zou hebben dan... Vorig jaar was ik alleen maar klusjes aan het doen en alles aan het opruimen om het netjes te houden.
Bixiewedstrijd gaat ook niet door want ik heb geen trailer en kan er ook geen regelen :o Als ik op magische wijze een trailer kan regelen dan is de volgende vraag hoe Dokus zich gedraagt voor de 1e keer in een trailer??

Dus dan zou je alleen die dingen niet doen omdat je er geen mogelijkheid voor hebt, maar niet omdat je beseft dat je gewoon te groot bent voor dag beestje

:n

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:26

onzin! maar je kan er gewoon niet meer rijden als je groter dan 1.50 nog. bent, t gaat niet om de leeftijd, en anders doe je toch lekker vrijheidsdressuur>?