Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chasey schreef:Eerste wat in mijn opkomt 'Een paard is geen Bokito'.
Oog contact is niks mis mee. MAar je spreekt me je hele lichaam. Je lichaamstaal in het geheel is belangrijk. Als jij gewoon ontspannen bent en niet bang dan is er imo niks aan de hand. Vertrouwen moet van beide kanten komen. Aankijken mag best hoor.
anemoonlena schreef:hoii,
5 jaar terug heb ik bij mijn eerste les geleerd dat je een paard nooit in de ogen mmag kijken want dan vallen ze je aan omdat ze denken dat je een roofdier bent, persoonlijk vond ik dat heel raar maar nu heb ik al 5 jaar geen een paard meer in de ogen aangekeken, toch had ik heel vaak de neiging even te kijken naar dat mooie oog, nu heb ik een verzorgpony die ik 100% vertrouw, ik zou er zo zonder cap, zadel en hoofdstel op gaan zitten en galopperen, maar nu heb ik steeds de neiging in haar ogen te kijken, want ik wil zegmaar ook wat oogcontact (hoe zeg je dat)
kan ik haar in de ogen kijken (niet staren maar gewoon even kijken)
alvast bedankt!
Ann99 schreef:joh, ik had eens op mijn werk een hengst met flinke ballen die gecastreerd moest worden omdat hij te gevaarlijk was. Ik bracht hem van de stapmolen naar de stal en verloor even het oogcontact, voor ik het goed en wel in de gaten had stond hij met zijn benen boven mijn hoofd te maaien. Nee, oogcontact is alleen aar goed. Dan weet je ook wat het paard denkt en voelt. Net als bij mensen...
anemoonlena schreef:Taartjuhh schreef:Haha ik dacht gelijk aan bokito
Er is een paard op mijn manege met een maanoog en daar kijken mensen dus regelmatig naar nooit gemerkt dat dat paard dat erg vond
een maanoog betekend dat een paar daan dat ook blind is, niet zo gek dat hij er nooit iets van merkt
anemoonlena schreef:Taartjuhh schreef:Haha ik dacht gelijk aan bokito
Er is een paard op mijn manege met een maanoog en daar kijken mensen dus regelmatig naar nooit gemerkt dat dat paard dat erg vond
een maanoog betekend dat een paar daan dat ook blind is, niet zo gek dat hij er nooit iets van merkt