een beetje saai

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

een beetje saai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:20

ik ben anemoon en ik heb een hele lieve, leuke, en eigenwijze verzorgpony lena, ik rijd 3x per week,
ik heb haar nu dus al vaak bereden, af en toe balkjesdraven, af en toe zonder zadel, en dat soort dingen,
nu wil ik graag wat nieuws met haar doen / beoefenen,
weten jullie iets? dit niet, want dat doe ik al vaak of daar is iets anders mee:
-springen
-balkjesdraven
-zonder zadel
-wijken
-van stap naar galop ( kan ik al *\o/* )
- van stilstand naar galop (kan ik al 8-) 8-) )

alvast bedankt!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:22

vrijheidsdressuur, grondwerken,

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:24

Ik vind Ook Vrijheidsdressuur en grondwerk: echt een aanrader, je krijgt echt een betere band en je gaat je pony veel beter begrijpen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:24

Mooi je figuren in de bak kunnen rijden. Mooie hoeken met stelling. Je verzorgpony netjes laten lopen. Gymnastiek oefeningen doen erop zonder beugels. Je tenen aanraken, je armen heen en weer zwaaien, omkijken naar links en naar rechts.(dit is beter om te doen als er iemand bij is) Balkjes neerleggen in een soort gangetje met hoeken waar je dan netjes door heen stapt zonder deze te raken.

Ga eens samen met de eigenaar van de pony praten en bedenken wat jullie kunnen doen, goed dressuur leren rijden is voor mij eigenlijk nooit saai,

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:26

Art_Ificious schreef:

ik mag van de eigenaar geen vrijheidsdressuur doen omdat ze dat zelf doet en ze wil niet dat ik het fout doe |(

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:27

karuna schreef:
Mooi je figuren in de bak kunnen rijden. Mooie hoeken met stelling. Je verzorgpony netjes laten lopen. Gymnastiek oefeningen doen erop zonder beugels. Je tenen aanraken, je armen heen en weer zwaaien, omkijken naar links en naar rechts.(dit is beter om te doen als er iemand bij is) Balkjes neerleggen in een soort gangetje met hoeken waar je dan netjes door heen stapt zonder deze te raken.

Ga eens samen met de eigenaar van de pony praten en bedenken wat jullie kunnen doen, goed dressuur leren rijden is voor mij eigenlijk nooit saai,

ik rijd die pony zodat zij niet hoeft te komen, ik doe dus alles alleen, anders heeft het geenzin… dit doe ik sowieso al, allemaal figuren enz

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:28

anemoonlena schreef:
Art_Ificious schreef:

ik mag van de eigenaar geen vrijheidsdressuur doen omdat ze dat zelf doet en ze wil niet dat ik het fout doe |(

Grondwerken is niet alleen vrijheidsdressuur :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:31

Art_Ificious schreef:

ik mag van de eigenaar geen vrijheidsdressuur doen omdat ze dat zelf doet en ze wil niet dat ik het fout doe |([/quote]
Grondwerken is niet alleen vrijheidsdressuur :)[/quote]

maar ik bedoelde meer op het paard, ik moet haar namelijk berijden aangezien ik de enige ben die haar bereid omdat de eigenaar te groot is...

Art_Ificious

Re: een beetje saai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:35

hulpen fijner maken, meer dressuurgericht rijden en meer dressuuroefeningen, meer stelling ofzo?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:39

Mag je niet een keer een buitenrit maken? Uiteraard niet in je eentje, een keer met een stalgenoot mee of zo. Buitenrijden is het leukste wat er is! Vind ik tenminste ;-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:41

Les nemen, en toch de eigenaar een keer vragen te komen als je bezig bent. De eerste keer gymnastieken op een pony is gewoon veiliger als er iemand bij is. Dan weet je meteen hoe de pony reageert en of je het daarna alleen dan doen.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:12

Misschien een keer een les nemen zodat je instructeur of instructrice je precies kan vertellen waar jij en je pony aan kunnen werken!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 19:25

Andra_S schreef:
Mag je niet een keer een buitenrit maken? Uiteraard niet in je eentje, een keer met een stalgenoot mee of zo. Buitenrijden is het leukste wat er is! Vind ik tenminste ;-)

ik doe dat al best vaak (gewoon alleen haha) maar dat is dan uitstappen, want als ik ga draven enzo moet er wel iemand mee en ik vind dat irritand want dan moet ik wachten tot hij/zij ook wil draven en galloperen enzo