twijfelen...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kr0ketjeex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-03-16

twijfelen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 22:56

hi,

( alvast sorry voor het redelijk lange verhaal... bedankt als je hem helemaal afleest)

van de zomer ga ik misschien op ponykamp maar ik ben nu al aan het twijfelen ( geen goed voorteken..)
Ik ben vorig jaar ook geweest en ik was altijd bezig in de stallen... Ik ben niet vies van klusjes hoor! maar ik zadelde de pony waar ik op reed niet eens op dat werd voor me gedaan door andere.. Ik werd geroepen en kon op mijn pony klimmen, buitenrit maken en er meteen weer af.
Uitmesten, mest wegrijden, hooi, water, brok en vegen moet ook gedaan worden. Ik wil best helpen maar ik vond het niet leuk dat ik ALTIJD bezig was met de stallen. waren we eindelijk klaar konden we weer opnieuw beginnen want ondertussen waren de waterbakken en het hooi weer zo goed als leeg. was de vloer weer helemaal vies enz.
We zijn in totaal ongeveer met 15 oudere meiden die wel wat in de stallen kunnen doen. 7 daarvan moeten meefietsen bij buitenritten, er zijn er altijd meer dan 2 die dan gaan rijden dus dan blijven er 6 over. met zijn 6e moet het makkelijk lukken. Maar er zijn er altijd wel een paar die ineens ''verdwijnen''

de kleinere kinderen kunnen niet zo goed meehelpen want als je vraagt of ze meehelpen met vegen spelen ze 5 minuten met de bezem en ze zijn weg :o

Ik heb op ponykamp 1X een pony geborsteld... En dat moest ook gebeuren want we moesten de pony's zo mooi mogelijk maken.
Ik dacht dat ponykamp borstelen, paardenknuffelen, en andere leuke dingen doen was. En dat kan ook hoor, maar er moet wel iemand zijn die de stallen doet. En dat ben ik bijna altijd. :(
zelfs op een normale lesdag ( van half 9 tot 2 ) heb ik gewoon tijd om pony's te borstelen en te wandelen... waarom dan niet op een kamp van 5 dagen lang :?

ik durf er ook niet over te klagen want de eigenaar van de stal is hartstikke aardig en ik mag ook vaak als ik goed geholpen heb gratis rijden of langer wegblijven. Dat kan natuurlijk niet op ponykamp. Het hoort er nu eenmaal bij de klusjes...
En ik heb dan ook een soort verantwoordelijkheids gevoel als het over de stallen gaat. je kan de paarden in de zomer niet zonder water laten staan immers!



En s'avond als we klaar zijn is het heel gezellig met mijn vriendinnen, maar dat is alleen s'avonds...

Maar ik denk als ik 125 euro uitgeef aan ponykamp dat ik veel leukere dingen kan doen met mijn verzorgpaardje. daar heb ik veel meer plezier in..
Maar wat zouden jullie doen??

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: twijfelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:58

Je doet dit voor je plezier, dus als je het niet zo leuk vindt: niet doen! Kun je niet opzoek gaan naar een ander ponykamp?

doornrooss
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:01

er zijn onwijs veel ponykampen, als dit niet iets is wat je fijn vindt moet je niet naar dit kamp gaan, je zult vast wel iets vinden wat je leuker vindt

Merel1997
Berichten: 9
Geregistreerd: 09-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:03

Er zijn genoeg ponykampen die wel echt heel erg leuk zijn, ik ben zelf al een paar keer op ponykamp geweest, maar heb zelf nog nooit zulke dingen hoeven doen. Tuurlijk een klein beetje kan geen kwaad, maar moet niet te lang duren natuurlijk.

kr0ketjeex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 23:03

Ik beheers stap, draf en galop. En een beetje western. bij de meeste ponykampen krijg je ook les in dressuur wat ik erg saai vindt haha ( en waar ik ook heeel slecht in ben)Ik ben zo'n type die met een paard naar buitengaat en een lekker relaxed ritje maakt, lange teugels een stukje crossen door de bossen. Ook voel ik me denk ik een beetje ongemakkelijk tussen allemaal vreemde mensen die je niet kent...

Titta
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-08-14

Re: twijfelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:05

Lekker iets anders zoeken! :)
Er zijn genoeg ponykampen die aan jouw eisen voldoen, maar een beetje dressuur zal er altijd wel inzitten. Ze moeten het natuurlijk iedereen naar de zin maken!!

kr0ketjeex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 23:09

jaahh er zijn mensen die ook graag dressuur rijden, ik weet het niet zo. Ik ben van dicht bij huis :j .. Wel bedankt voor het meedenken!!
Ik heb het liefste dat ik de pony's en mensen ken

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: twijfelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:09

Aangezien dit topic gestart is met een SA, wat nu geband is en niet meer kan reageren, hier een slotje.