paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardgirl

paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:59

hoi ik wil graag een paard kopen maar wat is een beetje normale prijs voor een paard
het ligt er ook aan wat voor paard je koopt ik wil een paard zonder belangrijke stamboom etc
maar waar kan ik dat vinden en hoe heet dat ras en hoe duuur is son paard?

xxx

paardgril

billionache

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:02

Hier zijn al heel veel topics over te vinden, gewoon de zoekfunctie gebruiken :-)

De vraagprijs van een paard hangt echt heel sterk af van paard tot paard... Hoe oud, beleerd of niet, karakter...
Grootste tip die ik kan geven is vooral: laat je paard kopen, al valt hij in de lagere prijsklasse! Juist daar zitten juist paarden met gebreken of problemen, die de verkoper soms niet vertelt.

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:04

billionache schreef:
Hier zijn al heel veel topics over te vinden, gewoon de zoekfunctie gebruiken :-)

De vraagprijs van een paard hangt echt heel sterk af van paard tot paard... Hoe oud, beleerd of niet, karakter...
Grootste tip die ik kan geven is vooral: laat je paard kopen, al valt hij in de lagere prijsklasse! Juist daar zitten juist paarden met gebreken of problemen, die de verkoper soms niet vertelt.

`dankje daar heb ik nog niet aan gedacht maar ik ga zowiezo eerst het paard rl zien en dan pas kopen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:05

Wisselend is dat.
Mijn paard met goede papieren, connemara, 7 jaar op basis B niveau was €2000.
Zonder toebehoren.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:07

Een paard kan verschillen in de kosten, als je nou echt een wedstrijdpaard/pony neemt dan zit je toch echt in de duurdere prijsjes.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:16

Was jij niet degene die een springpaard zocht maar nog geen ervaring had met paarden?

Maar goed, zo tussen de 500 - 5000 euro kun je best een leuk paard vinden.
Hangt ook af van de leeftijd, gezondheid, ervaring etc etc
Het lijkt me voor jou belangrijk dat je kijkt naar karakter, een brave leerpony die alles al kent en waar je op kan leren rijden. (met begeleiding natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 22-02-16 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:18

Als je een paard koopt zou ik ook nog een weidemaatje erbij nemen :D als je daar genoeg geld voor hebt :D :D :D

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:28

Maxime_Dokus schreef:
Als je een paard koopt zou ik ook nog een weidemaatje erbij nemen :D als je daar genoeg geld voor hebt :D :D :D

nouw nee niet echt maar we hebben wel een kat en het liefst wil ik en merrie en als die een veulen krijgt (
wel veel werk aan ) is die niet meer alleen :)

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:29

Barbet schreef:
Was jij niet degene die een springpaard zocht maar nog geen ervaring had met paarden?

Maar goed, zo tussen de 500 - 5000 euro kun je best een leuk paard vinden.
Hangt ook af van de leeftijd, gezondheid, ervaring etc etc

ja maar ik heb wel ervaringen met paarden anders ga ik ook niet kijken of het mogelijk is om een paard te kopen :) oke dankje

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:29

nee dat klopt!! mijn verzorgshet staat alleen omdat hij ook liever alleen staat. Veulentjes zijn zo lief <3 <3 <3

doornrooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:32

ik denk niet dat het veell uitmaakt dat je een kat hebt.... een paard en kat zullen elkaar niet zo snel gezelschap houden of met elkaar spelen zoals paarden onder elkaar.

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:33

Maxime_Dokus schreef:
nee dat klopt!! mijn verzorgshet staat alleen omdat hij ook liever alleen staat. Veulentjes zijn zo lief <3 <3 <3

idd veulentjes zijn lief en sommmigen paarden houden gwn van alleen zijn net zoals sommigen mensen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:34

Ga je hem / haar thuis neerzetten dan? Want op een stal hoef je je om gezelschap voor je paard geen zorgen te maken :)

Wat wil je met het paard gaan doen?
Wat zoek je precies in een paard?

Dat zijn dingen die de prijs ook bepalen.

Kijk ook eens op boktmarkt, daar vind je heel veel paarden en ponies

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:36

nikkidiablo schreef:
ik denk niet dat het veell uitmaakt dat je een kat hebt.... een paard en kat zullen elkaar niet zo snel gezelschap houden of met elkaar spelen zoals paarden onder elkaar.

oke ik heb ook twee vogels maar daar heeft het paard ook niet zo veel aan maar het paard als ik
een paard heb zow genoeg aandacht krijgen door mij mijn zus en mijn broertje die vind alle dieren leuk
hij is 2 en mijn broer vind een paard stom pubbers niet dat ik er zel niet ben ofzo neeh maarja ook vriendinnen van mij en fammilie dus ik denk dat het paard geen aandacht te kort zou hebben

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:36

Heb je al op marktplaats of kapaza gekeken? Daar staat veel leuks tussen. Ik vind zelf toch echt een weimaatje noodzakelijk paarden zijn kuddedieren uit meerdere onderzoeken gebleken! En als ik jou was zou ik geen veulen nemen! Hier moet je al heel veel van af weten om dit een succes te laten worden.

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:37

khirshanta schreef:
Ga je hem / haar thuis neerzetten dan? Want op een stal hoef je je om gezelschap voor je paard geen zorgen te maken :)

Wat wil je met het paard gaan doen?
Wat zoek je precies in een paard?

Dat zijn dingen die de prijs ook bepalen.

Kijk ook eens op boktmarkt, daar vind je heel veel paarden en ponies

ik zet het paard bij mijn huis en wat ik er mee wil doen eerst mee rijden en miss later springen en knuffel verzogen dat soort dingen

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:40

Even een vraag, heb je al eerder een paard gehad? Of überhaupt gelest?

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:41

XGabyvkeulen schreef:
Heb je al op marktplaats of kapaza gekeken? Daar staat veel leuks tussen. Ik vind zelf toch echt een weimaatje noodzakelijk paarden zijn kuddedieren uit meerdere onderzoeken gebleken! En als ik jou was zou ik geen veulen nemen! Hier moet je al heel veel van af weten om dit een succes te laten worden.

ik ga ook eerst mee rijden en dan kijk ik later nog wel of ik een veulen wil of niet en een veulen moet je ook opvoeden en voor een weide maatje is gwn geen geld voor dan als wij alles hebben gekockt rijmte is er wel maar we moeten eerst verhuisen

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:42

XGabyvkeulen schreef:
Even een vraag, heb je al eerder een paard gehad? Of überhaupt gelest?

nee geen paard gehad nee geen lessen nouw ja soort van van mijn vriendin die heeft mij heel veel geleerd en mijn zus heeft ook een tijdje gesprongen ( met paard duhh )
dus die wilt er natuurlijk ook op rijden

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:43

Nou ja, zo te lezen denk ik dat een paard kopen nog een droom blijft. :)
Is helemaal niet erg hoor.

j_u_l_i_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:44

Ik zou maar eerst even heel goed er over na gaan denken hoeveel kosten een paard met zich meebrengt. En als je nog niet zo veel ervaring hebt, het wel handig is om een paard te kopen. Kijk ook goed wat voor paard je dan koopt want als je geen ervaring hebt met paarden is een jong paard of hengst niet heel handig. En een paard hebben is niet alleen maar rijden, poetsen en knuffelen jammer genoeg ;)
Yeah je moet ook stalling, voer, dierenars, stro, tuig, etc kopen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:44

Als je al geen geld hebt voor een weidemaatje (shetjes heb je al van 100 euro namelijk) heb je dan wel geld voor de dierenarts, tandarts en hoefsmid? En veulens kosten ook veel geld en dekkingen kosten ook geld en niet zo'n beetje ook.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:45

Als ik jou was zou ik eerst eens op een manege gaan rijden, een eigen paard is heel veel werk en is niet zomaar net als een manege paard. Ik zou eerst een verzorg zoeken en dan verder kijken. Anders kan het ook nog best gevaarlijk worden

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:46

Samblabla, hier sluit ik me bij aan

doornrooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:46

misschien zou je eerst meer ervaring op kunnen doen door voor een verzorgpony te kijken of op een manege gaan lessen. Een paard kost vaak meer tijd dan van te voren wordt gedacht en er komen ook nog zaken bij kijken als hoefsmid, da, en meer gezondheidszaken