Ik heb eigenlijk een paar vraagjes. Ik heb sinds kort een bijrijdpaard, een superlieve Fjord van 12 jaartjes. Ik merk dat ze niet zo'n goede conditie heeft, en daar kunnen we natuurlijk aan werken, maar ik weet niet precies hoe. Zijn er oefeningen voor om de conditie bij haar op te bouwen, of moet je gewoon weer aan het werk gaan met haar?.
Ik ga 3x per week naar haar toe, maar de laatste tijd heb ik haar wat minder gereden. Vandaar deze vraag, hoe bouw ik haar conditie weer goed op.
Verder is het ook zo dat ze bij het aandraven echt ontzettend naar voren begint te dringen, ze wilt echt hard draven, waardoor figuren en andere oefeningen slordig worden en niet netjes op de letters. Hoe moet ik dat tegen gaan?. Het is niet zo dat ze het altijd doet, maar vaker wel dan niet.
Als laatste heb ik vaak dat ik tijdens het rijden mijn benen niet mooi stil kan houden, en dan bedoel ik ook wel echt dat ze slingeren.
Hier nog enige tips voor?.
Dit was het wel zo'n beetje

Ik hoor graag tips en kritiek kan ik ook goed hebben.
Alvast bedankt!
ook kan je proberen je hakken meer uit te drukken, niet teveel natuurlijk, maar als je ze uitdruk komt er ook een lichte druk op je voeten te staan waardoor je ze sneller stil houd