Natte bak, harken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Natte bak, harken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 20:58

Hey allemaal!

Wat fijn dat je mijn topic hebt aangeklikt :) . Inmiddels is de bak bij m'n Shetlandertje één grote modderpoel geworden. De onderlaag is op de meeste plekken nog wel goed, maar op sommige delen zag je echt tot de enkel weg. Hij staat nu al een tijdje op rust, omdat ik vrij weinig kan in deze bak. Naar buiten gaan en lekker wandelen is ook geen optie, aangezien hij nu een tijdje stil staat zou hij echt ontploffen als we over de weg lopen. Tegenover de bak zit een weiland, maar ook die is aan de achterkant echt heel nat. In principe zijn plassen imo geen probleem, daar lopen we wel doorheen. Maar nu we zo wegzakken vind ik het echt geen doen. Wachten tot de bak weer droog is, is ook geen optie in dit regenachtige Nederland :(:) .
Ik heb geprobeerd geultjes te graven, maar er liggen niet echte plassen, het is gewoon helemaal in de grond getrokken. Nu had ik bedacht om de bak elke dag een beetje te harken, maar zal ik de nattigheid dan niet alleen maar verspreiden?

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, want zie kleine poown met de minuut dikker worden :(:) .
En als er iemand een ideetje heeft met wat ik eventueel met hem kan doen is dat natuurlijk welkom!

JenW

Re: Natte bak, harken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:02

ik zou niet teveel gaan graven, dadelijk krijg je nog kuilen.
ik zou denk ik toch de straat opgaan, maar dan met hoofdstelletje met bitje in en dan aan de longe.
dan heb je wat meer te vertellen. des noods met de andere pony erbij zodat ze steun aan de ander hebben?

is er niemand in de buurt waarvan je de bak zou mogen gebruiken?

of je moet zeggen dat ze zo ontploft dat je der dan niet meer houd, dan zou ik der minder voeren en maar even stil laten staan..

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 21:06

JenW schreef:
ik zou niet teveel gaan graven, dadelijk krijg je nog kuilen.
ik zou denk ik toch de straat opgaan, maar dan met hoofdstelletje met bitje in en dan aan de longe.
dan heb je wat meer te vertellen. des noods met de andere pony erbij zodat ze steun aan de ander hebben?

is er niemand in de buurt waarvan je de bak zou mogen gebruiken?

of je moet zeggen dat ze zo ontploft dat je der dan niet meer houd, dan zou ik der minder voeren en maar even stil laten staan..

Daar was ik ook bang voor, dus ben inderdaad gestopt met de geultjes!
Ik zou niet weten waar ik hier een bak zou kunnen huren, voor een normale prijs.

Voer krijgt hij niet zoveel, (bijna) onbeperkt hooi en een handje en een handje voer voor sobere rassen omdat de andere ook eten krijgen. Hmm, moet het nog maar even aankijken met dat naar buiten gaan. iniedergeval bedankt!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:10

Welkom in Nederland!

wij hebben er ook last van. Het heeft ook wel onwijs veel geregend hoor de laatste tijd. dit jaar gewoon proberen uit te zingen en roeien met de riemen die je hebt.
voor volgend jaar eens kijken naar een betere drainage?

ik kan gelukkig wel naar buiten met mijn paard dus 1 tot 3x per week gaan we nu wandelen of rijden buiten.

JenW

anders iemand voor de zekerheid meenemen ;)

tamary

Niks aan doen nu, natte plekken verplaatsen maakt enkel zuigende modder/drijfzand.
Naar buiten gaan en lekker lopen/fietsen met pony.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 21:17

Dankjullie voor de reacties!
EliseXJoelle, de bak waar ik nu over praat is ook de paddock waar hij in staat. Het is niet zeker voor hoelang hij hier blijft staan (vanwege verkoop) dus mijn ouders vinden het weggegooid geld als we volgende winter hier al weg moten.

JenW, dat zal ik sowieso doen! :)

tamary, ja dat dacht ik inderdaad ook..

Maflinger_S

Re: Natte bak, harken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:24

Ik heb even in je profiel gekeken en ik denk dat je een jaar of 15 bent? En je hebt een shetlander? Die is toch wel door jou te houden buiten? Hoofdstelletje erin, longeerlijn eraan en gaan met die banaan. En niet teveel aan die bak rommelen. Vaak is het zo dat hoe meer je rommelt, hoe slechter die wordt.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:29

Maflinger_S schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken en ik denk dat je een jaar of 15 bent? En je hebt een shetlander? Die is toch wel door jou te houden buiten? Hoofdstelletje erin, longeerlijn eraan en gaan met die banaan. En niet teveel aan die bak rommelen. Vaak is het zo dat hoe meer je rommelt, hoe slechter die wordt.

Shetlanders zijn ontzettend sterk weet ik uit ervaring :+ , ik ben zelf 19 en werk op een boerderij dus sterk zat. Maar vandaag toch echt een uur lang rondgesleurd door de losgeslagen vierjarige shet. Als ze gaan dan gaan ze en dan zijn ze verdomd sterk.

TS: Heb je niet de optie om hem eerst te longeren, gewoon in de natte bak, en daarna ermee naar buiten te gaan om te fietsen/wandelen? Dan is het topje eraf. Of eventueel lange lijnen buiten? Heb je net wat meer te zeggen.

Hoe staat de pony momenteel gestald?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 21:44

Maflinger_S schreef:

Klopt haha! Ook ik dacht hem wel even te kunnen houden, maar als ze gaan dan gaan ze en zijn ze sterker dan je verwacht. Dankjewel! :)

Jette schreef:
Maflinger_S schreef:

Shetlanders zijn ontzettend sterk weet ik uit ervaring :+ , ik ben zelf 19 en werk op een boerderij dus sterk zat. Maar vandaag toch echt een uur lang rondgesleurd door de losgeslagen vierjarige shet. Als ze gaan dan gaan ze en dan zijn ze verdomd sterk.

TS: Heb je niet de optie om hem eerst te longeren, gewoon in de natte bak, en daarna ermee naar buiten te gaan om te fietsen/wandelen? Dan is het topje eraf. Of eventueel lange lijnen buiten? Heb je net wat meer te zeggen.

Hoe staat de pony momenteel gestald?

Ja precies haha!
Ik zou hem inderdaad kunnen longeren, maar dan moet ik dat alsnog doen in die (onveilige) blubberboel.
Hij staat 24/7 buiten met een inloopstalletje, zo goed als wel onbeperkt hooi & een handje Pavo Liga!