101 horsemanshipoefeningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maryline

101 horsemanshipoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:44

Beste bokkers
Sorry als het hier fout staat maar ik weet niet echt waar het moet...
Wie heeft er hier ervaring met het boek '101 horsemanshipoefeningen'?
Is het een zwart-wit boek?
Staat er veel over communiceren met je paard en lichaamstaal?
Staat er wat in over bitloos rijden en vrijheidsdressuur?
Alvast bedankt.
Mvg
(een boekenverzamelaar)

PS heb jij een boek over horsemansip, vrijheidsdressur, lichaamstaal,.. dat zeer interessant was mag je het erbij vermelden ;) Ben naar goede boeken opzoek!

EliseXJoelle

Re: 101 horsemanshipoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:53

geen ervaring met dat boek.

maar ik voor VD heb ik veel aan 'meer dan een kunstje' van Nikki van Olst en van Apporteren tot zitten (weet de schrijver even niet uit mijn hoofd)

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:19

hoii

ik heb het boek thuis, ik vind het zelf best een goed boek. er staan wat foto's in en verder tekeningen. oom word er uitgelegd wat je moet doen als je paard niet wil. er staan oefeningen in voor onder het zadel en aan de hand.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:31

Ik heb het boek ook! Heel fijn boek omdat er veel fijne oefeningen in staan en het wordt duidelijk uitgelegd! Ook staat er uitleg voor als het je niet lukt of het fout gaat (dan staat er een oplossing bij)
Boek is inderdaad in zwart-wit.

Vrijheidsdressuur komt er niet in voor, want het gaat puur om horsemanship oefeningen (grondwerk en onder het zadel)

Van vrijheidsdressuur heb ik het boek : Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten, liggen. Ook een heel fijn boek met heel fijne uiltleg bij hoe je bepaalde dingen aan kan leren

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:35

ik heb hem ook!
Erg fijn boek, staat duidelijk uitgelegd.
Als je wilt kan ik wel een keer wat foto's Pben.

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:45

Danique01 schreef:
ik heb hem ook!
Erg fijn boek, staat duidelijk uitgelegd.
Als je wilt kan ik wel een keer wat foto's Pben.

Oh dat zou ik erg leuk vinden!
Mag je altijd doen als je tijd hebt ;)
Mvg

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:48

Pauley schreef:
hoii

ik heb het boek thuis, ik vind het zelf best een goed boek. er staan wat foto's in en verder tekeningen. oom word er uitgelegd wat je moet doen als je paard niet wil. er staan oefeningen in voor onder het zadel en aan de hand.

hoi

Heb je zelf een verschil gemerkt voor dat je met die bepaalde oefeningen begon en erna? Is de band met je paard misschien sterker geworden? Begrijp je nu soms beter zijn gedrag?
Sorry ik wil gewoon zeker zijn dat ik een goed boek koop want het kost toch 25 euro.

Alvast bedankt.
mvg

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:50

Ik zit er door jou nu ook naar te kijken.

Weet iemand hoeveel procent ongeveer onder het zadel is en hoeveel vanaf de grond. Voordat ik het koop en er maar 5 grond oefeningen zijn..

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:53

ElineGC schreef:

Weet iemand hoeveel procent ongeveer onder het zadel is en hoeveel vanaf de grond. Voordat ik het koop en er maar 5 grond oefeningen zijn..

Zeker 2/3e is vanaf de grond!

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:35

ElineGC schreef:

Haha ik ken het! Heb het al vaker voorgehad! Maar ik zie veel positieve reacties dus ik denk dat het een goed boek is ;)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:41

Ik ook dus. :+
Ik heb nu de knoop doorgehakt en mocht van mezelf kiezen tussen de twee boeken. Ben gegaan voor de VD vanwege het iets leukere uiterlijk :+

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:55

Ik heb dat boek al jaren en er veel plezier van gehad. Ik gebruik het nog steeds aangezien er zoveel oefeningen instaan dat je altijd weer iets nieuws kunt kiezen om aan te werken. Het is een boek met duidelijke uitleg en een goede indeling zodat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt. Er zijn ook oefeningen om aan bepaalde problemen te werken zoals bijvoorbeeld trailer laden. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met het boek en zou het iedereen aanraden het is zijn geld zeker waard. De oefeningen zijn allemaal gericht op de band met je paard en ze zijn gebaseerd op het principe van druk geven en wegnemen (ook zonder fysiek contact). Mijn ervaring is dat paarden de oefeningen snel oppikken na een paar keer oefenen. Er staan bij elke oefening ook tips om het te verfijnen/ moeilijker te maken zodra de basis beheerst word.

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:55

ElineGC schreef:
Ik ook dus. :+
Ik heb nu de knoop doorgehakt en mocht van mezelf kiezen tussen de twee boeken. Ben gegaan voor de VD vanwege het iets leukere uiterlijk :+

Hoi
Voor welk boek heb je gekozen? 101 hrosemanshipoefeningen of een ander?
Mvg

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:56

het begint met waarheid achter de training dit is ongeveer 12 pagina's. dan een aantal over de basisprincipes.
vanaf pagina 50 tot 140 zijn grondwerk oefeningen. gereden oefeningen is van 140 tot 198.
Ik zal morgen nog even wat foto's maken.

Voor mensen die vooral rijden is 101 oefeningen voor paard en ruiter ook erg leuk!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:59

Ik heb het boek ook, vind hem best nuttig. Ik heb een poosje grondwerkles gehad, en toen ik later dit boek er eens bij pakte bleek het behoorlijk overeen te komen allemaal. Sloot dus wel aan op de praktijk. Ik vind het wel een aanrader :)

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:59

ReneeMonty schreef:
Ik heb dat boek al jaren en er veel plezier van gehad. Ik gebruik het nog steeds aangezien er zoveel oefeningen instaan dat je altijd weer iets nieuws kunt kiezen om aan te werken. Het is een boek met duidelijke uitleg en een goede indeling zodat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt. Er zijn ook oefeningen om aan bepaalde problemen te werken zoals bijvoorbeeld trailer laden. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met het boek en zou het iedereen aanraden het is zijn geld zeker waard. De oefeningen zijn allemaal gericht op de band met je paard en ze zijn gebaseerd op het principe van druk geven en wegnemen (ook zonder fysiek contact). Mijn ervaring is dat paarden de oefeningen snel oppikken na een paar keer oefenen. Er staan bij elke oefening ook tips om het te verfijnen/ moeilijker te maken zodra de basis beheerst word.

Bedankt voor de uitleg!
Nog een vraag: Staat er iets in over bitloos rijden?
Mvg

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:00

Danique01 schreef:
het begint met waarheid achter de training dit is ongeveer 12 pagina's. dan een aantal over de basisprincipes.
vanaf pagina 50 tot 140 zijn grondwerk oefeningen. gereden oefeningen is van 140 tot 198.
Ik zal morgen nog even wat foto's maken.

Voor mensen die vooral rijden is 101 oefeningen voor paard en ruiter ook erg leuk!

Oh dat zou leuk zijn! Bedankt!

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:01

Pacific schreef:
Ik heb het boek ook, vind hem best nuttig. Ik heb een poosje grondwerkles gehad, en toen ik later dit boek er eens bij pakte bleek het behoorlijk overeen te komen allemaal. Sloot dus wel aan op de praktijk. Ik vind het wel een aanrader :)

Oke bedankt!

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:10

Het gaat niet specifiek over bitloos rijden maar er staat wel dat de gereden oefeningen ook bitloos uitgevoerd kunnen worden. Ook staat er een uitleg met duidelijke tekeningen bij hoe je de leadrope aan het touwhalster kunt knopen zodat je teugels hebt. De oefeningen variëren van opstappen tot achterwaarts over een balk en meerdere oefeningen op de volte enz. Er staan zelfs een paar oefeningen zonder paard die je thuis kan doen om bijv je balans te verbeteren.

Bol.com heeft trouwens een inkijkexemplaar daar kun je de opzet bekijken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 07:55

PP -> YRT

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:21

Maryline schreef:
hoi

Heb je zelf een verschil gemerkt voor dat je met die bepaalde oefeningen begon en erna? Is de band met je paard misschien sterker geworden? Begrijp je nu soms beter zijn gedrag?
Sorry ik wil gewoon zeker zijn dat ik een goed boek koop want het kost toch 25 euro.

Alvast bedankt.
mvg

ik vind dat hij meer respect voor mij krijgt. en dat hij braver is onder het zadel

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:13

Vanmiddag het vrijhijds dressuur boek binnen gekregen. Vind het erg goed uitgelegd ben er super blij mee.

Omdat ik nu al zie dat ik er wat aan heb ook het horsemanship oefeningen boek besteld omdat die me toch ook wel heel interessant lijkt.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:30

Ik ben benieuwd naar je ervaring met het boek! Nu ik dit topic zo zit te lezen lijkt mij dat horsemanship ook ontzettend leuk en leerzaam!

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:43

Bij ons is het net andersom
ik heb vrijheidsdressuur maar wil de horsemanship ook nog wel
mocht iemand hem over hebben ?????