Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echt ideale dingen!

Woogy schreef:Draag je schoenen met veel profiel of niet? Je zou eens kunnen proberen met stalschoenen/bergschoenen. Deze hebben meer profiel waardoor je minder snel doorglijdt dan met jodphurs of laarzen met vlakke zolen.
Enigszins gênant dat je het woord schoeisel niet kent...
AlwaysH schreef:Woogy schreef:Draag je schoenen met veel profiel of niet? Je zou eens kunnen proberen met stalschoenen/bergschoenen. Deze hebben meer profiel waardoor je minder snel doorglijdt dan met jodphurs of laarzen met vlakke zolen.
Gênant? Kind is veertien, nog volop op school aan het leren.
Woogy schreef:AlwaysH schreef:[quote="Woogy"
Draag je schoenen met veel profiel of niet? Je zou eens kunnen proberen met stalschoenen/bergschoenen. Deze hebben meer profiel waardoor je minder snel doorglijdt dan met jodphurs of laarzen met vlakke zolen.
[/quote
Gênant? Kind is veertien, nog volop op school aan het leren.
Want schoeisel is een woord wat pas in het examenjaar aan bod komt natuurlijk...
elenaMM77 schreef:de instructeur is prima, ik snap helemaal dat jij dit denkt. Zoals er in mijn OP stond reed ik eerst een welsh. Daar ging alles goed mee. Maar de Fries die ik nu rij gooit veeeel hoger op. Kan dit misschien ook wennen zijn?les nemen.. Want dat je voet in je kindertijd een keertje doorschiet, dat zal de meesten wel eens overkomen zijn.. Eens, want daarna weet je het belang van het 'hakken' uitdrukken en ga je daar veel beter op letten..
je voet kan alleen doorschieten als het aan twee voorwaarden voldoet:
1- je hak is niet lager dan de beugel (dus je hak is niet uitgedrukt)
2- je hebt geen druk op de bal van je voet die in de beugel rust.
met andere woorden, je rijd niet met je hak uitgedrukt en klemt waarschijnlijk met je bovenbeen, of onderbeen, waardoor de druk wegvalt die je voet hoort uit te oefenen in de beugel.. als je druk uitoefent + je hak uitdrukt kan alleen een zeer ongelukkig samenloop zorgen dat je voet door zou schieten..
die incorrecte zit zorgt er ook weer voor dat het paard in staat is om dan weer harder dan weer zachter te gaan.. hij loopt en jij lift eigenlijk vooral mee doordat je je benen niet goed kunt gebruiken.
zoals al gezegd is, les nemen.. en als je dat al deed, betere instructeur zoeken, want dit is iets dat met een paar lessen al verholpen zou moeten zijn tot *komt vrijwel nooit voor*.
lotje_elmo schreef:Hee allemaal,
Ik rij nu 6 jaar en het ik heb altijd altijd problemen met mijn voeten. ................. wanneer je voeten door het remmen en weer gaan door de beugels heen gaan.
Zouden van die Voetkorven een oplossing zijn?
(Even ter achter informatie, ik rij met een instructrice en paard kan alles alleen ik niet. Dus dat leer ik nu.)

lotje_elmo schreef:(Even ter achter informatie, ik rij met een instructrice en paard kan alles alleen ik niet. Dus dat leer ik nu.)
Fijn dat je zo'n goed leerpaard hebt!