Ik zit nu al een tijdje met het probleem dat mijn 23 jarige e pony steeds maar weer raar doet om me eraf te krijgen. Helaas zit ik haar bokken steeds niet uit. Als ik er daarna weer opklim, en haar op haar donder geef, gebeurt er hetzelfde. Nu is ze ookal vrij oud en ik zit er over na te denken of ik haar niet gewoon dan maar met pensioen moet laten gaan... vrijheidsdressuur en poetsen vind ze namelijk wel heel leuk. Wat vinden jullie? Nog maar weer mensen erbij halen of met pensioen?
Heeft ze niet gewoon enorme pijn? Ik zou je er ook af bokken als je me strafte voor het uiten van pijn..
ninji
Geplaatst: 23-01-16 15:14
Laat er maar een keer een dierenarts naar kijken. Die kan zeker weten jouw pony onderzoeken, en vertellen of ze al toe is aan haar pensioen, via bokt kunnen mensen niet naar jouw paardje kijken
Ik denk dat je pony aangeeft dat hij ergens last van heeft, en er weer op klimmen en hem vervolgens op z'n donder geven is een nog grotere reden om je eraf te mikken... Pony is al op leeftijd, dus iets in z'n rug zou me niet verbazen...laat hem maar eens nakijken!
Pony heeft duidelijk ergens last van. SOwieso heeft erop gaan en dan afstraffen geen zin. Correctie moet binnen zeer korte tijd, anders legt het paard de link allang niet meer. Doet ze het met bepaalde oefening of sowieso met rijden? Iig allereerst pijn uitsluiten.