wat doen jullie met je shetlander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bertbart

wat doen jullie met je shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 17:59

hoi!
ik heb 2 shetlanders <3
zelf doe ik verschrikkelijk veel met ze!
-vrijspringen
-wandelen
-heel lang poetsen
en elke dag vrijheidsdressuur! zelf heb ik een showteam Lorende waar ik heel trots op ben :) ik ga op shows, kinderfeestjes enzovoorts.
hebben jullie shetlanders? en hoeveel? en wat doe je ermee? :) ik hoop dat jullie net zoveel plezier met ze hebben als ik heb!

veel liefs
Merle

Evercreek

Re: wat doen jullie met je shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:01

Wij hebben een shetlander van 18 jaar, ex manegepony en mijn nichtje rijdt er zo nu en dan op. Wij mennen voornamelijk met hem, vooral leuke buitenritjes, zo nu en dan in de bak en hebben ook al een paar keer een oefenmarathon gedaan.

Wat leuk dat jij shows doet, heb je misschien een aantal foto's? :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:03

Ik heb 2 shetlandertjes van 8 maanden oud :D op dit moment ben ik ze vooral allerlei basisdingen aan het leren en we wandelen af en toe :Y)

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 18:04

ik heb wel een paar fotos maar niet op de computer.. en mijn eigenwijze telefoon accepteert bokt niet... maar fotos volgen ZEKER!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:07

Het eerste wat ik dacht is......ik voer ze voornamelijk en verhinder dat ze uitbreken ;-)
Ben nog op zoek naar iemand die haar zadel en of tuig mak wil maken.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:15

Tuigmak maken is niet zo moeilijk, wij lieten ze eerst wennen aan het tuig en hoofdstel, daarna een band laten verslepen en als dat allemaal goed gaat in dubbelspan voor de kar met een pony dat dit al gewend was. Toevallig met onze pony meteen alleen voor de kar, maar als ze zo jong zijn en eigenlijk nog niets gewend was zou ik toch eerst dubbelspan doen. Die van ons was 14/15 en was al heel wat gewend (waarschijnlijk in het verleden ook al een paar keer voor de kar geweest, maar wisten we dus niet zeker).

Uiteraard leer je natuurlijk wel eerst de commando's voordat je ze voor de kar spant :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:31

Ik verplaats jouw topic even naar YRT. SMP-->YRT