paard gaat heel moeilijk op trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phebe_jemoen

paard gaat heel moeilijk op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:52

heey :o
mijn paard gaat echt heel moeilijk op de trailer.. we hebben al geprobeerd om hem te lokken met eten maar dat helpt niet.. nu gebruiken wij de longe maar nog duurt het 10-15min..
dus ik wil er wat werk van maken om hem makkelijker de trailer op te laten gaan zonder dat getrek en gesleur.. op de trailer zelf staat hij wel heel rustig! hij verzet haast geen voet.. en hij heeft ook een hooinet om van te knabbelen tijdens de reis :D

maar ik heb 2 vraagjes:
-waarom zou hij niet op de trailer willen?
-hoe moet ik het aanpakken om hem sneller de trailer op te laten gaan?

alvast bedankt!! *\o/*

ragus_tommy

Re: paard gaat heel moeilijk op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:50

hier hetzelfde probleem, ik abonneer ff :)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:56

heb je met of zonder schot ?

verder trailer training ? paard inladen klein stukje rond rijde . uitladen en bv op wei zetten . of inladen en iets doen wat je paard leuk vind bv naar het bos . dat je paard de link gaat leggen van : de trailer in = wat leuks doen .

verder veel geduld en goed en veel belonen als die eenmaal der in staat . hoe meer je oeffen deste makkelijker het gaat !

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:36

Hier ook het zelfde probleem. In het begin was er niks aan de hand maar nu begint er ineens mee.
Ze wel er niet meer opstappen zijn dan inmiddels ook wel 20 minuten verder. Als ze er eenmaal opstaat is het geen probleem ook van de trailer af geen probleem. Wij vermoeden zelf dat ze niet bij haar vriendinnetje weg wil aangezien ze erg naar elkaar zitten te hinniken.

Groetjees

phebe_jemoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 14:05

bij mij gaat het ondertussen al wat makkelijker, we hebben de longe minder en minder nodig *\o/*
wat bij ons heeft geholpen is stro op de oploop plank leggen en ook de trailer ergens zetten zodat mijn paard er niet naast kan lopen :D dat stro hebben we gedaan omdat die oploop plank redelijk glad was..

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:12

Kijk eens naar de site van Eddy Modde, dankzij het gratis e-book en de filmpjes kan ik mijn paard nu weer in mijn eentje op de trailer laden. Hij beschrijft hoe je je paard kunt leren om voor jou aan de trailer op te lopen. Ideaal, helemaal als je je paard ook alleen (veilig) wilt kunnen laden.