Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wij hadden ook eerst bij een paard gekeken voordat kosten aspect naar voren kwam, wat een hoefsmid etc kostte zagen wij als die man kwam. Geld was niet echt een probleem voor mijn ouders 
Yenni schreef:Ik vind dit nogal een domme actie... eerst bij een paard gaan kijken en dan pas naar de kosten?![]()
Niet er slim in mijn ogen![]()
Maar goed.
Om toch antwoord te geven:
Stalling ligt aan je woonplaatst en welke luxe je wilt.
Hoefsmid kosten zijn ong 75/100 per jaar.
DA kosten verschillen heel erg. Ik ben voor de rijkosten + inenten + wormenkuur ong 80,- kwijt.
Tandartskosten ong 100/150 euro + voorrijkosten per jaar.
Zadelmaker 80-90,- per jaar.
Voer 25,- per maand.
Stalling 185,- per maand inc voeren/binnen-buiten/uitmesten/longeercirkel/
bak.
Het ligt er dus heel aan waar je woont.
iris_relente schreef:Yenni schreef:Ik vind dit nogal een domme actie... eerst bij een paard gaan kijken en dan pas naar de kosten?![]()
Niet er slim in mijn ogen![]()
Maar goed.
Om toch antwoord te geven:
Stalling ligt aan je woonplaatst en welke luxe je wilt.
Hoefsmid kosten zijn ong 75/100 per jaar.
DA kosten verschillen heel erg. Ik ben voor de rijkosten + inenten + wormenkuur ong 80,- kwijt.
Tandartskosten ong 100/150 euro + voorrijkosten per jaar.
Zadelmaker 80-90,- per jaar.
Voer 25,- per maand.
Stalling 185,- per maand inc voeren/binnen-buiten/uitmesten/longeercirkel/
bak.
Het ligt er dus heel aan waar je woont.
Hoefsmid is toch wat duurder in een jaar, wil je hoefijzer ben je al bijna 75 euro kwijt en als je een goed passend zadel hebt heb je ook geen zadelmaker kosten
Ghostattack schreef:97 pagina's aan kosten
[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
Mag ik vragen waarom je eerst bij een paard bent wezen kijken voor je überhaupt weet of je het kan betalen? Gewoon uit interesse hoor
paardkirsten schreef:Ik woon best vlak bij jou kwa woonplaats xD ik woon in Assendelft