hoe hebben jullie je paard gekregen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

hoe hebben jullie je paard gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 14:03

hoe hebben jullie je paard gekregen. en wanneer?

roosjenat

Re: hoe hebben jullie je paard gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:09

Mijn eerste shetlander in mei 2013 die dag moest ik stoppen met mijn verzorgshet en hebben mijn ouders en zus een shetlander voor me opgehaald.

die jaar daarna werd haar veulen geboren

en in januari vorig jaar kreeg mijn paard doordat ik te groot werd voor onze andere 2 ponys ( die zijn van mijn zus ) :D

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:12

Toen ik een jaar of 12 was en ik dus al 7 jaar had gezeurd.
Ik kwam thuis uit school en me ouders zeiden dat we (ik en me zusje) even in de schuur moesten gaan kijken bij het nieuwe huis (aan de overkant) omdat onze bedden geleverd waren. Toen we de schuur inliepen stonden daar ineens mijn lievelingspaard van de manege en een mini shet voor me zusje erbij! Ik kon mijn ogen niet geloven en we hadden dit totaal niet aan zien komen, maar we waren natuurlijk super blij!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:13

20 mei 2006
Ik was 11 en mijn ouders besloten dat ik een paard kreeg. Ik weet niet meer precies hoe het is gegaan. Maar wilde altijd al een eigen paard. En ik heb dit paard nog steeds, mijn eerste liefde!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:16

Zelf gekocht op 29 Juli 2014.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:16

Niet :')

Als meisje altijd gevraagd. Nooit gekregen. Tot excel begrotingen en hele motivatiebrieven aan toe (die m'n moeder allemaal bewaard heeft :+)
Echt te schattig en hilarisch voor woorden _O-

En nu heb ik er het leven niet voor en de behoefte niet aan. Heb altijd hele fijne bijrijdpaardjes en heb genoeg tijd en geld voor alle andere dingen die ik ook leuk vind om te doen :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:17

Gekregen?
No way, mijn ouders hebben mijn paardrijlessen betaald.
Een paard moest ik maar kopen 'als ik later groot was'.
Toen ik mijn opleidingen had afgerond en een betaalde vaste baan had, heb ik mijn eerste paardje gekocht: een haflinger

yana_maas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:08

ravellie schreef:
Gekregen?
Toen ik mijn opleidingen had afgerond en een betaalde vaste baan had, heb ik mijn eerste paardje gekocht: een haflinger

same bij mij XD alleen zit dat laatste er nog niet echt in voor mij :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:11

Wiebe heb ik gekocht bij een handelaar.. (jan daelmans)
Sneakers heb ik gekocht bij de fokker.. (van de Gorterstraat)
Parel heb ik via een bokker gekocht..
En Karma was een gratis verrassing..

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:12

Ik heb 2,5 jaar een Shetlander gehad. In 2010 kocht ik haar want alle vriendinnen stopte toe bij een boerderij waar we reden en 3 daarvan kochten een shet. Dat leek mij ook leuk dus heb ik mijn papa weten te overtuigen. Maar eigenlijk alles zelf betaald. In 2013 kreeg ik het druk en wilde iemand graag haar kopen :) kwam perfect uit.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:13

Ik heb hem zelf gekocht op 8 Juni 2012 :)

Jaren gezeurd om een paard. En elke x was het "als we plek zouden hebben, had je er al lang eentje gehad".

Okee challenge accepted.

Dus mocht een paard kopen als ik een plek zou vinden waar ik hem zou kunnen stallen. Puntje komt bij paaltje. Paard was gekocht maar had nog geen plek :') Paardlief kon gratis bij de fokkers blijven staan en als ik een plekje had gevonden, zouden ze hem komen brengen. Een maandje later werd hij alweer gebracht :D

Ik heb mijn lieve paard nog steeds en hij gaat nooit meer weg <3

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:17

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader had mij toen ik 8 jaar oud was beloofd om op mijn 18de een paard te kopen. Nooit gekregen.. Mijn moeder kreeg een vriend en is daarmee getrouwd en van hem heb ik april 2013 mijn fjorden merrie gekregen.

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:33

Nooit...
Ben nu 13 en mag miss over n jaartje een verzorgpony.
Ik vind het niet erg hoor!
Ik ben nog jong en heel erg bezig met school, aangezien ik Gymnasium doe.
Paardrijden op de manege kan nog wel
Maar n eigen paardje word echt te veel

Janiek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:34

Wij kopen paarden en pony's via alles. Wij hebben thuis vele paaarden Ook veel via via. ik weet niet wanneer ik mijn eerste pony heb gekregen. ik b en ermee opgergroeid

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:40

Ik kreeg toen ik 6 was een grijs bonte pony met lange manen omdat mijn moeder hard was gevallen en toch een eigen paard wilde ookal wilde ze niet meer zelf rijden dus kochten ze een pony voor mij. Rond mijn 9e is deze verkocht en kreeg ik Cheyenne, mijn Tinker als veulentje. Die heb ik nu 15 jaar. Toen ik 15 was heb ik geld gespaard en zo een dekking gekocht voor Cheyenne. Haar dochter Chihiro is daaruit geboren. Haar heb ik nu bijna 8 jaar. De rest is aangekocht. O ja en Sansa is geboren uit Cheyenne en mijn eigen hengst Bones, die is aangekocht.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:42

ravellie schreef:
Gekregen?

Ik heb mijn paardje wel gekregen. Het was eerst me verzorgpaardje tot de eigenaar kwam te overleiden mocht ik haar als ik haar heel veel liefde gaf hebben *\o/* <3

Toen ze 23 was nam ik haar over en ze is nu 27 jaartjes

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:42

als verjaardagscadeau! *\o/* wel eerst alles zelf uitgezocht kwa kosten en dergelijke :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:43

Van mezelf gekregen van mijn zuurverdiende eigen centjes toen ik 27 was.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:44

ik heb toen ik 12 jaar was op 4 mei 2011 mijn eigen shetlander zelf gekocht :o
hij was door mijn buurman gekocht uit duitsland voor mijn buurmeisje.
helaas kon mijn buurmeisje de klik niet met hem vinden, ik had echter heel snel met hem een klik gevonden.
na mijn ouders overgehaald te hebben en gezegd te hebben dat ik hem zelf kon betalen en alles voor hem over had, mocht ik hem dan eindelijk kopen en daar was hij dan ! mijn eerste eigen pony.
nu na bijna 5 jaar, heb ik nog steeds alles voor hem over en kan ik hem nog steeds onderhouden (als er echt iets gebeurt willen mijn ouders altijd mee betalen)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:50

Ik wad 15 en zocht een e pony imdat ik te groot was geworden voor mijn D. Heeel veel pony's gekeken en m'n oudere ook. Op een gegeven moment vond m'n moeder een pony, had niks gezegd en savond vond ik haar ook, papa laten zien en we vonden d'r allemaal helemaal leuk. Toen wezen kijken en haar gelijk gekocht. Ik heb haar gekregen op 7 april 2014 :)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:53

Door te betalen :') Ik werd voor haar geboorte al op haar "gewezen" en ik ben onwijs blij met haar :D

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:30

Zelf gekocht (oktober 2011) toen ik 16 was. Met een bijdrage van mijn vader.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:43

Ik heb heel lang bij mijn ouders lopen zeuren, nooit een pony gekregen.
Mijn zusje zeurt een jaar of drie en krijgt meteen een pony onder haar neus geschoven :')
Dus nee, nooit echt 'zelf' een paard gehad, rij wel op de fries van mijn opa, wat praktisch mijn eigen is behalve dat ik alleen dressuur met hem mag rijden.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:44

Toen ik 12 jaar was kreeg ik mijn eerste pony, natuurlijk moest ik ook zelf een bijdrage bij doen :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:52

Pas op, lang verhaal!!

Via via ben ik op de manege terechtgekomen waar ik nu nog steeds sta met mijn eigen pony.
Op deze manege heb ik ongeveer driekwart jaar alle manegepony's verzorgd, maar dat werd teveel ivm school en veel gedoe thuis. Dus toen heb ik overleg besloten dat ik alleen mijn favoriet zou blijven verzorgen.

Deze pony had voordat ik op de manege kwam een half jaar stilgestaan omdat hij zo onwijs bokt, steigerde en ervandoor ging met rijden dat het echt gevaarlijk werd. Toen ik kwam was de manege bezig om uit een heel diep dal te kruipen en hebben ze geprobeerd of hij wel weer gewoon mee kon lopen in de lessen. Dit ging toen een tijdje goed, maar vervolgens begon hij kreupel te lopen en weer extreem te bokken. (Soms doet hij het ook voor de lol, het verschil is er goed duidelijk aangezien hij dan een heel mooi waarschuwingshinnikje geeft :') )

Dus toen moest de pony op rust, dit heeft 2-3 maanden geduurd. In die tijd heeft hij nooit kreupel gelopen op de weg, niet met wandelen en niet met fietsen. Tijdens het longeren ging het de ene dag heel goed en de volgende dag was hij weer licht onregelmatig, maar nooit echt kreupel. Maar zodra je een zadel op hem legde en met hem ging rijden was hij echt zwaar kreupel.

Dus na al die tijd toch maar naar de kliniek met hem, met als bedoeling om hem af te laten keuren en zo dus 1600 euro eraan terug te krijgen. Tijdens de klinische keuring op de kliniek liep hij helemaal goed muv op de zachte volte, maar dat was zo minimaal dat de dierenarts het helemaal niet overwoog om hem af te keuren *\o/* Toch maar eventjes foto's gemaakt van zijn spronggewrichten ivm het vermoeden van spat, maar ook die foto's waren helemaal schoon, zelfs perfect te noemen *\o/*
(Op de terugweg in de auto kwamen tranen van opluchting en spanning :o )

Toen na 2 super zenuwslopende maanden van overhalen en argumenten aandragen waarom ik hem wou kopen en dat ook daadwerkelijk kon betalen, kwam op een donderdagavond eindelijk het verlossende antwoord.

Ik mocht Tricky overkopen voor €500,- en dat heb ik direct gedaan :D

En nu? Ik heb de osteopaat 2 keer laten komen, en hij loopt niet meer kreupel en ik heb plannen om weer lekker met hem te gaan rijden (zie onderschrift) *\o/*