Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
funnyhorses schreef:Misschien 1 van je ouders of familie mee laten fietsen tot je vriendinnetje?
Mijn dochter zou echt niet alleen mogen gaan te paard en zowiezo niet alleen door een bos.
evania6wendy schreef:Ineke2 schreef:Ehm niet doen... Vind het onverantwoord om een 13 jarige alleen buiten te laten rijden dus van mij zou je het niet eens mogen doen
jou mening.

KellyR schreef:ik vroeger ook alleen toen dacht ik niet na over van de rare dingen13 vind ik oud genoeg. Reed zelf ook al met 12 rond in mijn eentje in het buitengebied en nooit wat fout gegaan. Uiteraard moet je wel beschikken over een zekere mate van verantwoordelijkheid.
Tsjah als ik het spannend vond ging ik dat stukje in galop er door heen, het was een paard van 1.83 dus als die galopperend op je af komt ga je wel aan de kant, althans dat was mijn beredenering.
Dus als je al een stukje warm hebt kunnen lopen zou ik er gewoon een rustig galopje in zetten zodat je er snel door heen bent.
Zo niet inderdaad even vragen of iemand met je mee wilt.
maar inderdaad gewoon galopje doen Zoe_97 schreef:Een 13-jarige hoort niet alleen op buitenrit. Het is niet voor niets dat je pas op je 18e een autorijbewijs mag halen. Het is gebleken uit onderzoek dat een kind niet genoeg inzicht heeft in het verkeer. Op een pony heb je dat inzicht ook nodig.
Zoe_97 schreef:Een 13-jarige hoort niet alleen op buitenrit. Het is niet voor niets dat je pas op je 18e een autorijbewijs mag halen. Het is gebleken uit onderzoek dat een kind niet genoeg inzicht heeft in het verkeer. Op een pony heb je dat inzicht ook nodig.