Maatschappelijke stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabelxx

Maatschappelijke stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 22:46

Aangezien ik niet kan starten in ander forum, dan even zo. Voor school moet ik 2 dagen maatschappelijke stage doen, niet bij een winstgevend bedrijf dus.Dat is best moeilijk zoeken dus hoop dat iemand ideeën heeft! Ik vind met dieren werken erg leuk, het liefst in de omgeving van alkmaar,bergen,purmerend,beemster en omgeving.

Alvast bedankt :D

Chiave

Re: Maatschappelijke stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:49

Ik heb toentertijd in het ziekenhuis stage gelopen. Errug leuk!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:50

Het waterland ziekenhuis?

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:51

Ik heb in de tweede een stage bij de voedselbank gedaan, kan ik iedereen aanraden!
Verder een manege (of is dat winstgevend?)
Of de plaatselijke kinderboerderij?
Misschien zit er een dierenasiel of opvang in de buurt waar ze nog wat handen nodig hebben
Veel plezier in ieder geval!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:57

Kalender7 schreef:

Winstgevend bedrijf, de doktoren krijgen namelijk betaald.
De maneges zijn ook winstgevende bedrijven, verdienen aan hun klanten.

Ik liep hier ook tegenaan toen ik stage moest lopen.. Misschien kun je bij de kinderboerderij terrecht? Of een dagje bij de ouderenzorg/zorgcirkel, misschien het rode kruis? Ook kun je misschien nog bij de dierenambulance, vaak ook vrijwillige mensen die daar zitten

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:00

voedselbank :))

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:04

Het feit dat ze hun personeel betalen wil niet zeggen dat ze winstgevend zijn ;) En maneges hoeven ook niet winstgevend te zijn, er bestaan ook maneges die vereniging of stichting zijn.
Het gaat om bedrijven waarvan het doel is om winst te maken. Bij ziekenhuizen is dit niet het geval (bij privé klinieken wel).

Ik heb destijds in een ziekenhuis en bij een manege (vereniging) stage gelopen.

Een asiel/dierenpension zou je ook nog kunnen proberen ts.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:05

Mijn zoon heeft zijn maatschappelijke stage gelopen bij de bibliotheek.
Als je van dieren houdt kun je kijken bij bv een asiel, zorg- en/of kinderboerderij.

Mijn dochter loopt nu stage bij haar eigen badmintonvereniging; ze helpt bij de kleinere kinderen (de les voor die van haar).
Is er geen kleine huisdierenopvang (konijnen ed) bij jou in de buurt; die hebben graag hulp.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:07

Een dierenasiel, voedselbank, kringloopwinkel, kinderboerderij?

Ik heb zelf als maatschappelijke stage bij het zogenaamde jeugdhonk van de gemeente gezeten. Deden we dingen als leren debatteren, ideetjes opdoen voor behoud van het milieu en andere dingen waar ze de mening van jongeren over wilde. Heb het daar heel leuk gehad en was nog leerzaam ook :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:23

VivaByoux schreef:
Kalender7 schreef:

Winstgevend bedrijf, de doktoren krijgen namelijk betaald.
De maneges zijn ook winstgevende bedrijven, verdienen aan hun klanten.

Ik liep hier ook tegenaan toen ik stage moest lopen.. Misschien kun je bij de kinderboerderij terrecht? Of een dagje bij de ouderenzorg/zorgcirkel, misschien het rode kruis? Ook kun je misschien nog bij de dierenambulance, vaak ook vrijwillige mensen die daar zitten

euhm.. je snapt hem niet helemaal geloof ik. Er is een verschil tussen een bedrijf met vrijwilligers en niet-winstmakende bedrijven (stichting/vereniging). Op school krijgen de leraren ook loon, maar een school mag nooit winst draaien. Alles wat er verdient wordt moet worden terug gestopt in de school, en kan dus niet door iemand in eigen zak worden gestoken. Dit kan van alles zijn, van uitbreidingen van de school,nieuwe materialen, een reserve opbouwen voor nood tot personeel. Dit geld als ik het goed heb ook voor ziekenhuizen en voor sommige manege's ook.

Ik heb bij een peuterspeelzaal gelopen. Daar werkte mijn moeder, mocht alleen niet bij haar in de groep. Vond het super leuk! Heeft alleen niet zoveel met dieren te maken haha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:53

Helaas is het geen optie om, wanneer je te weinig nuttige posts hebt om het op de juiste plek te kunnen plaatsen, een topic op een verkeerd subforum te plaatsen. Daarom hier een slotje.