Heey, ik wil morgen mijn borstels gaan wassen alleen hebben we geen paardenshampoo mee, wat kan ik anders gebruiken? Is zwitsal goed? Of moet het iets anders zijn.
De borstels doe ik altijd in heet water met daarin een scheut Dettol en laten staan en dan 1 x afspoelen.
Lekker ontsmettend.
Bella2002
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-15 20:12
Ragdollcat schreef:
De borstels doe ik altijd in heet water met daarin een scheut Dettol en laten staan en dan 1 x afspoelen.
Lekker ontsmettend.
Okee, dankje
AngelHeart
Geplaatst: 20-12-15 22:03
Ik doe ze altijd in de wasmachine zonder wasmiddel worden ze perfect schoon van ( doe ze wel in een oude kussensloop of dergelijke anders kan het je wasmachine beschadigen )
Wat ik altijd doe is 1. de haren uit de borstels verwijderen 2. dreft en heet water in een emmer 3. de borstels 20 minuten laten weken 4. goed schoonmaken 5. uitspoelen 6. laten drogen 7. klaar !!
Ik neem aan dat je inmiddels je borstels al hebt schoongemaakt maar alsnog ik doe altijd:
1. stro/haren uit de borstels halen 2. wasbak/emmer vol laten lopen met heet water en zwitsal 3. ze een uurtje laten weken 4. water er even uit halen en nieuw water met zwitsal erin 5. een paar uur laten weken 6. alle borstels goed afspoelen 7. even afdrogen 8. de hele nacht ze laten drogen (9. als je borstels nog steeds niet droog zij n kan je ze op de laagste stand föhnen maar niet te lang anders is het rg slecht voor je borstels) 10. en als je borstels helemaal droog zijn weer terug in de poetskist