groot probleem borstels..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

char1900

groot probleem borstels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 18:07

nu heb ik al bijna 2 weken geleden :roll: mijn borstels gewassen, dus afwasmiddel water en borstels erin.. fluitje van een cent dacht ik... nee dus... 9 van de 10 van mijn borstels zijn van hout met kunstof haren. borstels laten drogen, en nu? onder de schimmel.... balen want het waren vrij nieuwe borstels... ook van de plastic borstels zijn de haren vies... maar de vraag is: moeten mijn borstels weg of zijn ze nog te redden? en zoja met wat?

char1900

Re: groot probleem borstels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 18:10

wel balen van mn borstels..

Mandareina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:12

Ik denk dat dat echt niet meer kan :( dit is echt niet zomaar weg te halen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:15

Gewoon in een kussensloop in de wasmachine stoppen. En dan buiten laten drogen. Pas opbergen als ze helemaal droog zijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:16

Als je ze nu toch niet meer kan gebruiken, kan he proberen ze in de wasmachine te wassen en daarna in de droger laten drogen.
Dan zijn ze echt droog,en gaan ze niet meer schimmelen.

Ik denk dat je de borstels toch niet helemaal hebt laten drogen en dan gaan ze schimmelen.
Van buiten lijken ze dan wel droog,maar het hout van binnen blijft langer nat.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:17

warm water en dettol voor een volgende keer :Y)

ik denk dat je ze nu beter meeste schimmel eraf moet halen en misschien opschuren en opnieuw lakken ? voor een volgende keer laat ze in een oude handdoek drogen en als het zulk weer is beter binnen laten drogen O:)

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:20

Oeps, zeker dat hout kan er niet zo geweldig tegen. :(:) Ik denk niet dat dit echt op te lossen is als er al zoveel schimmel op zit. De plastic borstels kun je eventueel met een hoevenkrabber schoonmaken.

Tip voor de volgende keer misschien, wat ik altijd deed met borstels met een houten rug was een grove (manen)kam pakken, alleen de haren even weken in een emmertje dettol en dan met de kam door de haren gaan vanaf de rug zodat je alle losse haren er uit haalt.

Edit: Of wat CharlotteJay zegt lijkt me een goede tip, opschuren en opnieuw lakken!

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 18:38

dat wordt nieuwe borstels halen dan maar!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:45

Ik denk dat houten borstels te hard zijn en de wasmachine en droger kunnen beschadigen.Ik was ze in een emmer met groene zeep, laten inweken en dan heel goed uitspoelen [maar een restje groene zeep is niet schadelijk voor het paard] en dan drogen met de houten rug opzij of boven, niet s,nachts buiten want dan is het te vochtig.