Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jentecats schreef:ik weet niet of je eraan verdiend maar persoonlijk zou ik niet gaan handelen, het gebeurd genoeg over de wereld en het is niet te stoppen maar ik vind dit niet echt vriendelijk omgang tegenover het paard.. hij wordt weggehaald bij zijn moeder verkocht aan iemand, op het moment dat hij zich daar thuis gaat voelen aan een nieuw iemand verkocht daar wordt ie gereden (in of door maakt niet uit) en vervolgens wordt ie weer verkocht en verplaats, ik zie een paard als familie niet als handelswaar maar dat is mijn mening. Ook omdat je zegt dat het voor het geld is.. klinkt niet erg aardig tegenover het paard want zolang jij maar geld verdiend is het goed (niet persoonlijk).
MelissaV schreef:Jentecats schreef:ik weet niet of je eraan verdiend maar persoonlijk zou ik niet gaan handelen, het gebeurd genoeg over de wereld en het is niet te stoppen maar ik vind dit niet echt vriendelijk omgang tegenover het paard.. hij wordt weggehaald bij zijn moeder verkocht aan iemand, op het moment dat hij zich daar thuis gaat voelen aan een nieuw iemand verkocht daar wordt ie gereden (in of door maakt niet uit) en vervolgens wordt ie weer verkocht en verplaats, ik zie een paard als familie niet als handelswaar maar dat is mijn mening. Ook omdat je zegt dat het voor het geld is.. klinkt niet erg aardig tegenover het paard want zolang jij maar geld verdiend is het goed (niet persoonlijk).
Sorry maar dat is de paardenwereld. Fijn dat jij het hobbymatig doet en er geen geld mee hoeft te verdienen maar er zijn ook mensen die wel hun boterham moeten verdienen met paarden. En dan is eigenlijk je enigste optie handelspaarden/trainingspaarden. Die paarden hebben het echt niet slechter hoor, het is niet zo dat iemand die 2 handelspony's koopt die pony's ook weer aan zomaar iemand verkoopt. Vaak wordt er echt wel gekeken waar het beestje terecht komt.
TS: Als je handig genoeg bent om pony's zadelmak te maken of te corrigeren dan kan je er zeker mee verdienen mits je een beetje inzicht hebt in wat interessant is. Simpele brave d pony's zijn er duizenden en verkopen dus niet, als je een beetje in het speciale segment of in het hele brave kinderpony segment gaat zoeken, kun je zeker wel leuk handelen. Hou er ook rekening mee dat je niet teveel kosten maakt met stallen bouwen en dergelijke, want dan verdien je het niet terug. Wel rekening meehouden dat je je absoluut niet teveel aan het beestje moet hechten want dan heb je er uiteindelijk 30 lopenNiet iedereen is gemaakt om te handelen met paarden natuurlijk
mindy_dukkie schreef:Ik zat er dus aan te denken om twee pony's erbij te kopen en die dan 3/4 maanden te trainen en eventueel uit te brengen en daarna te verkopen met winst, maar kan ik hier wat mee verdienen want dat is dan wel de bedoeling.
Renskexb schreef:MelissaV schreef:ik weet niet of je eraan verdiend maar persoonlijk zou ik niet gaan handelen, het gebeurd genoeg over de wereld en het is niet te stoppen maar ik vind dit niet echt vriendelijk omgang tegenover het paard.. hij wordt weggehaald bij zijn moeder verkocht aan iemand, op het moment dat hij zich daar thuis gaat voelen aan een nieuw iemand verkocht daar wordt ie gereden (in of door maakt niet uit) en vervolgens wordt ie weer verkocht en verplaats, ik zie een paard als familie niet als handelswaar maar dat is mijn mening. Ook omdat je zegt dat het voor het geld is.. klinkt niet erg aardig tegenover het paard want zolang jij maar geld verdiend is het goed (niet persoonlijk).
Sorry maar dat is de paardenwereld. Fijn dat jij het hobbymatig doet en er geen geld mee hoeft te verdienen maar er zijn ook mensen die wel hun boterham moeten verdienen met paarden. En dan is eigenlijk je enigste optie handelspaarden/trainingspaarden. Die paarden hebben het echt niet slechter hoor, het is niet zo dat iemand die 2 handelspony's koopt die pony's ook weer aan zomaar iemand verkoopt. Vaak wordt er echt wel gekeken waar het beestje terecht komt.
TS: Als je handig genoeg bent om pony's zadelmak te maken of te corrigeren dan kan je er zeker mee verdienen mits je een beetje inzicht hebt in wat interessant is. Simpele brave d pony's zijn er duizenden en verkopen dus niet, als je een beetje in het speciale segment of in het hele brave kinderpony segment gaat zoeken, kun je zeker wel leuk handelen. Hou er ook rekening mee dat je niet teveel kosten maakt met stallen bouwen en dergelijke, want dan verdien je het niet terug. Wel rekening meehouden dat je je absoluut niet teveel aan het beestje moet hechten want dan heb je er uiteindelijk 30 lopenNiet iedereen is gemaakt om te handelen met paarden natuurlijk
Jentecats schreef:melissaVwat ik al zei, het is inderdaad niet te stoppen maar ik blijf erbij dat een paard een familie lid hoort te zijn en geen handelswaar. Als je hiermee je brood moet verdienen zoek dan iets anders zou ik zeggen, paarden zijn toch niet het enige in de wereld waar je aankan verdienen?! je maakt er meer verlies mee lijkt mij dan wanneer je bijv. kantoor werk doet, want als een handels paard ziek wordt kost ie toch echt hetzelfde geld als je paard wat je gewoon zo goed als zeker voor je zelf houd en dat kan oplopen tot bedragen waar je miljoenen boterhammen van kan kopen..
Ts, dat maakt natuurlijk ook verschil maar mensen in de paarden wereld denken tegenwoordig alleen nog maar aan het geld zo een beetje en dat vind ik toch wel triest, maar als jij het zo niet bedoeld helemaal top natuurlijksnap dat je er geen verlies aan wilt overhouden maar zou het om de reden die ik in mijn eerste bericht vermeld heb niet doen. Ook inderdaad wat je zegt met veel sportpaarden/pony's gebeurd het al en naar mijn mening ook genoeg, op jouw leeftijd lijkt het mij ook erg leuk om te doen maar je zit nog op school, heb je wel tijd voor drie pony's?
mindy_dukkie schreef:over onderhoud ben ik me absoluut niet aan het verkijken, heb namelijk zelf een pony die een jaar lang gestunteld heeft met zijn gezondheid en waar de dierenarts vaak genoeg langs is geweest, dure medicijnen enzo waardoor de maandelijkse kosten soms wel opliepen tot 300 tot wel 500 euro per maand![]()
Pascalle90 schreef:Ik zou als ik jou was ook even rekening houden met het juridische gedeelte. Wat nou als blijkt dat de pony iets mankeert zodra je hem hebt verkocht? Wettelijk gezien zit er 6 maanden "garantie" op een paard/pony. Als dus aangetoond kan worden dat de pony iets mankeerde bij de verkoop dan ben jij aansprakelijk, ongeacht of je er wel of geen weet van had. Als jij de handelaar ben dan moet jij bewijzen dat het niet aanwezig was tijdens de koop. De bewijslast ligt dus bij jou.
Pascalle90 schreef:Ik zou als ik jou was ook even rekening houden met het juridische gedeelte. Wat nou als blijkt dat de pony iets mankeert zodra je hem hebt verkocht? Wettelijk gezien zit er 6 maanden "garantie" op een paard/pony. Als dus aangetoond kan worden dat de pony iets mankeerde bij de verkoop dan ben jij aansprakelijk, ongeacht of je er wel of geen weet van had. Als jij de handelaar ben dan moet jij bewijzen dat het niet aanwezig was tijdens de koop. De bewijslast ligt dus bij jou.