Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Renskexb schreef:SLAAN?! je moet je pony leren respect voor jou te krijgen en dat doe je niet door slaan? Neem alsjeblieft een paard lessen grondwerk
Renskexb schreef:Met een paard slaan doe je hem pijn en sommige paarden snappen dat niet en worden alleen maar bang er van ik vind dit zo naar om te lezen
Renskexb schreef:xniieeenke schreef:Als pijn e.d. uitgesloten is:
Zielig? Nope, moet 'ie maar normaal doen. Gewoon een klap geven.
Een klap geven? Een paard doet alles met een rede en het is meestal de schuld van de ruiter.
Celiien schreef:Renskexb schreef:SLAAN?! je moet je pony leren respect voor jou te krijgen en dat doe je niet door slaan? Neem alsjeblieft een paard lessen grondwerk
Wat denk je dat er in een kudde gebeurd? Dat een ander paard lief gaat vragen t even niet te doen?
Grondwerk is prima, maar gericht trappen of bijten is toch echt een jetser!
xniieeenke schreef:Renskexb als je 'n beetje natuurlijk wil omgaan doe je zoals het in de kudde gebeurt; gewoon een trap geven. Trapt het paard mij, krijgt hij er eentje van langs als gezondheidsklachten uitgesloten zijn, klaar.
bij jouw paard wel, bij anderen misschien niet? het draait niet om jouw paardje hier.
Renskexb schreef:xniieeenke schreef:Renskexb als je 'n beetje natuurlijk wil omgaan doe je zoals het in de kudde gebeurt; gewoon een trap geven. Trapt het paard mij, krijgt hij er eentje van langs als gezondheidsklachten uitgesloten zijn, klaar.
bij jouw paard wel, bij anderen misschien niet? het draait niet om jouw paardje hier.
Ik weet ook wel dat het niet om mijn paard gaat maar ik mag voorbeelden geven dus niet zo bot gelijk aub
Renskexb schreef:Ik zou een tijdje niet rijden aangezien de pony op de grond al geen respect voor je heeft kan je dat ook niet verwachten onder het zadel. Ookal is ze nu braaf. Begin bij de basis en dus het grondwerk zoek iemand hierbij die je goed kan helpen
xniieeenke schreef:Renskexb schreef:Ik zou een tijdje niet rijden aangezien de pony op de grond al geen respect voor je heeft kan je dat ook niet verwachten onder het zadel. Ookal is ze nu braaf. Begin bij de basis en dus het grondwerk zoek iemand hierbij die je goed kan helpen
Onder het zadel gaat het goed, als je even had gelezen.