Mijn paard wil niet lopen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hannah_D

Mijn paard wil niet lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 17:45

Heyy allemaal,
Ik heb sinds kort een verzorgpony en laatst wilde ik hem even in de wei longeren (bak was geen optie). Maar toen ik de wei in wilde lopen met hem wilde hij niet vooruit. Ik heb geprobeerd hem te lokken met eten, een rondje gelopen en toen nog eens geprobeerd, hem een tikje gegeven op zijn billen maar niets hielp. Het hielp ook niet zo mee dat er meerdere paarden stonden en ik die niet wilde laten ontsnappen. Hebben jullie misschien tips voor hoe ik het anders of beter zou kunnen doen? /3 :\

leeneliefje

Re: Mijn paard wil niet lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:48

Ik weet niet of je paard gewoon eigenwijs is of ergens last van heeft. Is voor jou ook lastig om te beslissen zo op t blote oog. Ik had vroeger een mega eigenwijs verzorgpaard, grote schimmel merrie. Die wilde ook niet meelopen als ze lekker in de wei stond. Ik trok haar dan naar links of naar rechts ipv naar voren, dan raakt je paard uit balans en moet ie wel een stapje zetten. Zou d'r ook pas een snoepje geven als ze netjes is meegelopen

Evelijn

Re: Mijn paard wil niet lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:51

In de wei waar anderen paarden staan lijkt me ook niet de plek om dit soort dingen op te lossen... gewoon teveel risico.
Eigenaar vragen om je te helpen en dan gewoon in de bak longeren en niet ergens waar andere paarden loslopen.

Als de bak te nat was om te longeren... dan is de weide ook vaak te nat (en ook meteen te glibberig ipv het zand) om te longeren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:52

Dit topic hoort thuis op een ander subforum (omgang en paardengedrag), maar helaas heeft de TS te weinig nuttige posts om daar te kunnen posten. Wanneer je 25 of meer nuttige posts hebt, kun je deze vraag opnieuw stellen in het juiste subforum. Dit topic moet ik helaas sluiten.