[VOLG]Van niet naar buiten durven tot..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

[VOLG]Van niet naar buiten durven tot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 20:14

.. makste lammetje wat er bestaat!

Ik wil jullie voorstellen aan mijn knapperd: (oké, oké, niet helemaal van mij, ik verzorg hem, maar mag elke dag zolang als ik wil gaan, en ben eigenlijk de enige die wat met hem doet. Eigenaresse heeft een eigen paard, haar dochter een pony en deze is van mij zegt ze zelf altijd :P <3)

Naam: Kobus (bijnamen: kootje, koos, kobi, draak)
Leeftijd: 1,8 jaar
Ras: Shetlander
Hoogte: 80 cm
Karakter: een ónwijze lieverd <3

Afbeelding
Afbeelding
Baasje waar ga je heen?! Ik wil ook mee!
Afbeelding
Wandelen

Een tijdje geleden had ik een onwijze dip gekregen.. Ik durfde niet meer te wandelen met hem omdat hij zich de keer daarvoor onwijs had misdragen (steigeren, bokken, op 'hol slaan' etc.) en nope, niet zijn schuld, want als ik terug kijk naar hoe ik toen met hem wandelde (zoveel spanning, ik was constant bang voor wat er zou kunnen gebeuren, en dat gebeurde toen dus ook een keer). Ik heb altijd geleerd, als er iets mis gaat in de communicatie van mens op dier, zit de mens 99% van de keren fout. Dat blijkt hier dus wel weer uit ;).

Maar goed, ik ben dus weer opnieuw begonnen met wandelen, eerst alleen op het 'tussenstuk' van de paddock naar het poortje (welke naar buiten leid), met onwijze wind, en wat gedroeg hij zich keurig! Ik was helemaal gerust gesteld, mijn zelfvertrouwen begon/begint weer te groeien (meeeeeen, je weet half niet hoe ik stond te glunderen vanochtend toen we op het pad liepen (tussen 2 weilanden in, vanaf dat pad moet je nog over een zandweg en dan door een hek en dan ben je buiten)) dat ieniemini stukje, maar het maakt mij zo blij!

Ik oefen nu alleen nog op het stukje zandpad, dat wil ik nog een week blijven doen en daarna voorzichtig naar buiten met hem. Hij kan het makkelijk (is voor de duvel niet bang }:) maar ik wil dus werken aan mijn eigen zelfvertrouwen :}) Ik heb als doel ingesteld: 5 december. Ik wil dan verkleed als zwarte piet met hem langs een zorginstelling gaan lopen :). Niks is zeker, als het voor die tijd niet lukt, dan lukt het niet. Ik doe gewoon heel rustig aan.

Back to the point, misschien is het leuk om te volgen, misschien ook niet :D. You're welcome, ik zal dagelijks updates proberen te posten *\o/* .

En hoe we er nu bij lopen?
Afbeelding
Zo onstpannen als maar mogelijk is! <3

Demi en Kobus

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:28

PP > YRT

Anthemis

Re: [VOLG]Van niet naar buiten durven tot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:15

Wat leuk! Veel plezier en succes! :)

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 14:47

Bedankt! Gaat zeker lukken! :D

Gisteren ondanks het slechte weer, heerlijk een ochtendje doorgebracht bij mon amie <3. Kon niet al te lang, want ging 's middags naar Apassionata! Wow, heel gaaf!

Afbeelding
Zo zag de lucht er dus uit (onweer)

Afbeelding
Smikkelen van hooi <3

Afbeelding
Foto'tje van Apassionata, toch wel de gaafste act dit!

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 17:49

Wow! Ik ben zó trots! :D

Wederom naar buiten geweest, en wat deed 'ie het goeeeeed! *\%/*

Waar we zaterdag nog 1,5 uur over deden (stilstaan, rustig worden (hij was aan het stuiteren hahah)) deden we nu 30 min over! :)

Afbeelding

Wandelen! <3

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 17:45

Afbeelding

Wat een heerlijk weer was het <3. Vandaag wilde ik gaan wandelen, maar helaas waren de buurhonden (van een vrouw die naast het weiland woont) buiten.. En die houden nogal van blaffen, haha :+. Waar meneer dus weer erg (!) druk van word xD.

Dus ben ik maar op onze grond gebleven en heb ik hem daar op ons 'paadje' even laten grazen.
Afbeelding

Om vervolgens in de wei te mogen (zo staat hij dus altijd als ik het hek ga inspecteren - is nogal een zwak hek)

Afbeelding

En ondertussen heb ik een feestmaal bereid:
Afbeelding

• Gras
• Brandnetels (gedroogd)
• 1 snoepje

Waren de ingrediënten.

Afbeelding

En dat lust hij wel! (Beetje onduidelijke foto, het begon al donker te worden)

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 09:32

Gisteren helaas weer niet gewandeld, het hooi werd namelijk geleverd :+. Dus eerst maar alle baaltjes sjouwen, en toen ik klaar was begon het alweer donker te worden :(.

Afbeelding
Afbeelding

Maar hij heeft wel weer lekker eten :). Daar gaat het om! :D

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:42

Yes, yes, yes! WE DID IT! :D Ik ben gewoon met hem naar buiten gegaan! Ohhh, voel me nu zo trots <3
Afbeelding

Hét bewijs :D. Nu nog even naar de action voor verlichting, dan kunnen we wat langer lopen voortaan. Het begon nu namelijk alweer redelijk donker te worden, en ik vind het dan niet veilig genoeg meer om over een druk fietspad te gaan lopen zonder verlichting :).

Maar jeetje, ben zo trots!!! :D Hier heb ik maanden naartoe gewerkt (mezelf overtuigen, oefenen e.d.) en nu kunnen we het gewoon! :))

Zo verliefd op dat kleine ventje <3

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:46

Jeetje, hier al een tijdje niks meer geplaatst.

5 december heb ik last-minute besloten om niet te gaan wandelen met hem. Dit zou toch iets te ver worden gezien zijn huidige conditie.. :). Dus ben ik maar met mijn hondje gegaan en heb ik met hem een 'demo' gegeven. Maar goed,

Met Kobus gaat alles super goed! We zijn bijna elke dag weer aan het wandelen, sinds ik zag hoe goed hij het deed heb ik helemaal mijn vertrouwen weer terug gekregen. Natuurlijk blijft het nog goed opletten, en zal het ook wel even duren voordat ik helemaal op mijn gemak buiten kan lopen. Maar als ik nu 'hoooo' zeg ís het dus ook echt hooo. En dat doet hij prima! :D Zodra hij weer voor me uit gaat lopen kan ik hem prima terug nemen, dus ik ben super blij!

Vandaag de training wat uitgebreid met een paar pasjes draf (dit kon hij al op commando, althans gewoon achter me aan rennen tijdens het spelen) maar nu vroeg ik dus de draf, en wauw ik kreeg het gewoon! :D En ook keurig op mijn tempo, niet harder gaan draven als mij etc. Het gaat dus echt tooooop! *\%/* (dit waren echt maar 4 pasjes, we lopen eigenlijk alleen nog, omdat ik hem nog niet teveel wil belasten.. :) !)

Ik ben echt zo blij met hem! Het is echt mijn topper, klein bolletje wol, maar vooral een ponny-vriendje die voor me door het vuur zou gaan (en andersom uiteraard óók! :D :D )

2005538

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:14

Sta je toevallig bij die stal naast paridon?

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:19

Hij staat niet op een stalling, maar op een weide :D. Wel naast Paridon ja, bij Rosa's Ezels daar (weet niet of je dat kent)?

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:22

Fijn dat het zo goed gaat! En wat een leuke pony... <3

2005538

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:50

Jaa dat bedoel ik hahaha! Ik sta met mn bijrijdpaard bij Paridon dus ik zie hem wel eens staan

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:53

Haha leuk! Was jij toen ook niet met die kleine Shet bij ringsteken afgelopen keer? :))

Hoor je vast ook weleens dat hij ontsnapt :') , kleine dondersteen }>

2005538

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:55

Hahhaha ja klopt!

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:21

@martine069: bedankt! :D :D

Gisteren een heerlijke wandeling van 1 uur gemaakt, we zijn niet ver gekomen (het tempo was tamelijk laag.. O:) . Maar ik heb onwijs genoten, heerlijk weer én een brave poown naast me! :D De terugweg was hij wel onwijs aan het stuiteren, hij heeft de hele weg gedraafd (nog steeds netjes naast mij :P ).

----

En vandaag was ook weer een top dagje! *D Het was een wandelingetje van 20 minuten, en op het eind zelfs voorzichtig een galopje! Het was echt grappig, want hij bood het zelf aan! :D Normaal is hij van 'alles op zijn gemak' etc. en nu had hij dus wat meer pit, gelukkig! Want vond hem de afgelopen twee weken onwijs rustig.. Voor zijn doen dan.

Maar goed, vanuit de draf sprong hij ineens aan in galop, klein racemonstertje! <3

---

Daarna lekker geborsteld, hooi gegeven en heerlijk even bij hem gezeten.

---

Deze week is zo druk.. :( Heb elke dag een repetitie + 2 so's, maar ik ben dan zo blij dat ik aan het eind van elke dag even naar hem toe kan! Al is het alleen maar water geven.. hihi. Gelukkig na deze week vakantie, dus dan kan ik elke dag (dat doe ik nu ook al, maargoed :+ ) en de hele dag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en hij heeft nu zijn eigen FB-pagina! https://www.facebook.com/Kobus-493075294199094/ daar post ik vaker dagverslagen op als hier (omdat het hier zo'n gedoe is met foto's..) dus misschien leuk om daar ook eens te kijken? :D