Luchtwegen infectie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AS1999

Luchtwegen infectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 20:38

Hee bokkers!
Ik heb even jullie hulp nodig...
Ik verzorg dus sinds kort Lily, een lieve 5jarige Quartermerrie.

Vorig jaar, in de winter, werd Lily ziek, een luchtwegeninfectie. Ze heeft een tijd lang gehoest. Daarvoor had ze een snotneus, viel ze af, had ze een doffe vacht en geen echt wintervachtje (kreeg dus tijdelijk een deken om. Lily staat 24/7 het hele jaar door lekker op het land).
De snotneus was met 2 weken weg, toen ging ze hoesten en heeft zo een maand of 3 gehoest..
Er is ruim €500,- aan medicijnen in gegaan. Maar de eigenaar wilde dit niet en vond een homeopathisch medicijn, een soort menthol. Dit werkte en Lily was weer okay.

Vandaag begon Lily weer even te hoesten. Ze heeft geen snotneus, haar wintervachtje begint lekker door te komen en glanst, ze is mooi op gewicht, etc.

Mijn vraag is:
Kan je een luchtweginfectie voorkomen of alleen behandelen? En als je het kan voorkomen, hoe dan? Wat zijn jullie ervaringen met deze infectie?

Ik hoop dat jullie iets kunnen vertellen! :)

AS1999

Re: Luchtwegen infectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 12:26

Iemand?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:54

Mijn paard is herstellende van een luchtweginfectie. Zij heeft een maand lang slijmverdunners gehad en een week lang antibiotica. Bij dit soort dingen is het heel belangrijk dat je er optijd bij bent en behandeld. Als je te lang wacht kan het chronisch worden. Bij deze infectie worden de vertakte luchtwegen (geloof ik) verdikt. Als je er te lang mee wacht, blijven deze verdikt en heeft je paard de rest van zijn leven een slechte conditie, snel buiten adem, moe etc. Weet niet of dit paard deze kenmerken heeft?
Is de behandeling lang genoeg doorgegaan? En heeft ze iets van slijmverdunners gehad? Het is belangrijk dat deze lang genoeg worden gegeven, anders komt het zo weer terug en kan je overnieuw. Ook moet het paard zoveel mogelijk buiten zijn, behalve met een flinke regenbui. Door de frisse lucht knappen ze sneller op als in een stal.
Hoop dat je hier iets mee kan?

AS1999

Re: Luchtwegen infectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 15:00

Vorig jaar is ze erg goed behandeld, ze staat 24/7 het hele jaar door buiten, dus ze komt genoeg in de frisse lucht. De afgelopen tijd gaat ze erg goed en lijkt/is er niks mis :) maar alsnog bedankt!