Ik had een vraagje !!
Ik wil een pony kopen en ik weeg 65 Kg

Maar welke pony past bij mij ?
Ik ben een beginner en heb 5 maanden op manege Gezeten

Welke ras en leeftijd past bij mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnimalFriend schreef:Hoi!
Als ik jou was zou ik eerst even nadenken of je hier de tijd voor hebt en je ouders het financieel aan kunnenEen pony kost erg veel tijd en geld helaas...
Ga anders eerst eens opzoek of er een leuke verzorgpony in de buurt is! Dan kan je wat meer ervaring op doen en kan je een paard kopen als je daar aan toe bent
LauLauu schreef:Naar een ras moet je niet kijken..in elk ras heb je brave/pittige paarden of pony's.
Kijk gewoon naar een paard wat je aansta en bij je past zowel van eisen (voor doel).
Leeftijd zou ik wel eerder naar de 7+ gaan, zijn de meeste uitgepubert en hebben toch al een goede basis met wat ervaring.
2Horsxe7 schreef:Maar wil nu heel graag een eigen pony
en ik heb al een verzorger geregld
yasminevw schreef:Het lijkt mij eerst verstandig om een hoop ervaring op te doen. Een eigen pony is een hele klus, en als onervaren persoon zal het daarom heel erg lastig worden. Je moet rekening houden met alles wat erbij komt kijken. Jij bent verantwoordelijk voor een levend wezen. Denk eraan dat deze 7 dagen per week verzorging en aandacht nodig heeft, denk aan de hoefsmid, de dierenarts, de tandarts, eventueel een osteopaat, en noem het maar op. Ik zou echt eerst meer "oefenen" met het hebben van een eigen paard door middel van misschien een lease paardje bij jou op de manege.
Freki schreef:Meid, paarden zijn duur, heel duur!!
Als jij in een ander topic vraagt voor gratis paardrij-atributen, dan ben jij zeker niet in staat om op financieel vlak een eigen pony te houden...
Spaar en droom lekker door, totdat je financieel in staat bent om te genieten van je eigen paardje!
2Horsxe7 schreef:Freki schreef:Meid, paarden zijn duur, heel duur!!
Als jij in een ander topic vraagt voor gratis paardrij-atributen, dan ben jij zeker niet in staat om op financieel vlak een eigen pony te houden...
Spaar en droom lekker door, totdat je financieel in staat bent om te genieten van je eigen paardje!
Ik weet het maar mijn ouders willen geen 100 euro aan een rijbroek geven