slik... kermis paarden!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:20

lieveli schreef:
Ja weet je, dan kun je paarden bij de politie ook wel zielig vinden. Die staan ook in de menigte met herrie en rookbommen en weet ik wat.

Ik vind deze beestjes gewoon zielig vanwege het geestdodende gesjok de hele dag.


Mee eens, die paarden lopen tussen de hooligans en krijgen regelmatig dingen naar hun hoofd gegooid, vuurwerk hun richting op en altijd maar op het harde galloperen incl ijzeren bruggen met ijzers dat maakt echt een lawaai.
Politie honden die kans hebben getrapt, geslagen,gestoken, beschoten enz te worden, maar ze zijn helaas wel degelijk nodig.

Ik vind kermis pony's er sneu uit zien maar over het algemeen niet zielig. Naast hun werk kunnen ze paard zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 01:34

de kermispony's in belgië uit dat filmpje vind ik weer een heel ander verhaal.. uren lang op een korte volte draaien..

dat tweede filmpje.. die lopen gewoon aan de hand van de ene hoek van de straat naar de andere..
ze lopen in ieder geval lekker buiten. en buiten de uurtjes dat ze werken om waarschijnlijk op een lekkere weide..

hier een politie charge..
geluid is ondanks dat het een redelijk rustige charge is, al flink harder dan die hele installatie ;)

persoonlijk vind ik dat een prettiger idee, dan 2.5 uur per dag slechts naar buiten en 2 uur lopen in een manege (waar wel bitjes erin hangen en niet altijd een goede ruiter erop zit die zelf de teugels vast heeft)..

vergeet trouwens ook niet dat het op menig manage ook een kolere herrie is.. weet je hoeveel decibel een enthousiast kind kan voortbrengen.. om maar te spreken van metaal op beton als de stallen gemest worden en de radio die meestal op tien staat om het stalwerk gezellig te houden.

lawaai is iets waar paarden ook gewoon aan gewend kunnen raken. politiepaarden worden met vuurwerk getraind.. en het geluid als ze voor de me worden ingezet is nog wel iets heftiger dan de gemiddelde straat installatie ;)


Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:12

In België is alles ook sterk gereglementeerd hoor. Pony's lopen maar enkele uren die volte en de rest van de dag en nacht gaan ze op een lekkere groene wei.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:28

muzzy17 schreef:
lieveli schreef:
Ja weet je, dan kun je paarden bij de politie ook wel zielig vinden. Die staan ook in de menigte met herrie en rookbommen en weet ik wat.

Ik vind deze beestjes gewoon zielig vanwege het geestdodende gesjok de hele dag.


Mee eens, die paarden lopen tussen de hooligans en krijgen regelmatig dingen naar hun hoofd gegooid, vuurwerk hun richting op en altijd maar op het harde galloperen incl ijzeren bruggen met ijzers dat maakt echt een lawaai.
Politie honden die kans hebben getrapt, geslagen,gestoken, beschoten enz te worden, maar ze zijn helaas wel degelijk nodig.

Ik vind kermis pony's er sneu uit zien maar over het algemeen niet zielig. Naast hun werk kunnen ze paard zijn.


vuurneon schreef:
Geluid daar wennen ze wel aan, t is niet boven de toegestane decibel.


Ik heb dus een ex kermis/circus pony uit polen en ik moet je zeggen dat ze juist door haar verleden ontzettend gemakkelijk is met vreemd hard geluid, in het verkeer, met on sympathieke mede weggebruikers etc
ze past zich aan aan haar ruiter, juist bij onervaren kinderen is zij zeer voorzichtig.
Maar het bit vind zij verschrikkelijk daar is ze op verpest, bitloos vind ze een verademing en is dan ook erg gehoorzaam!
Daar boven op heeft ze in Nederland notabene nog in een Bloedtapperij gestaan!(maar het was er lang niet slecht en beneden de norm) en toch is ze heel lief bij de DA als er wat is.

Toen ik haar kocht wist ik dat alles dus niet!

Ik wil hier mede benadrukken dat het echt niet alleen maar slecht voor ze is en paarden verpest.!
Het is echt een hele lieve pony die eerder te hard werkt als te sloom is, ze komt altijd hinkend naar je toe ;)
Afbeelding
(ja er zit hier in bit in haar mond,en ons kindje weet ook nog niet dat je daar mee kunt sturen!)

shetje73
Berichten: 20
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:48

BeSen schreef:
Dus over alles wat buiten Nederland is maakt volgens jou dus helemaal niks uit :') kermis = kermis of het nou in Nederland is of daarbuiten

Nee dat zeg ik niet. Maar in Nederland lopen ze een paar uur buiten met kindje op de rug. Kleine voltes lopen vind ik een ander verhaal. Geluid wennen ze aan

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:08

Het is per kermispony-eigenaar, net zoals per manege-eigenaar natuurlijk anders...

Maar de kermisexploitant die ik gesproken heb met paarden... Geloof me, die beesten had het beter als de pony's op de manege waarop ik reed: (lees 2-4 uur lopen of juist niet :') hangt eraf hoe populair ze waren, nooit naar buiten in de wei.. qua lessen.. tjah... Laat ik het zo zeggen... Toen de echte instructeurs weggingen en de zoon van de eigenaar kwam lesgeven, ben ik gestopt... Als ik graag wil weten hoe hard ik met mijn zweep wil slaan, wil ik dat op hem uitproberen, niet op een pony... En een pony met een ontstoken oog, eerst zo lang aankloten tot ie er niets meer mee zag, dan bedenken "goh wat is ie toch schrikachtig, we doen hem naar de slacht.. beest was geen eens 10 jaar oud, superleuke pony.. dus mjah... Ik moet eerlijk zeggen dat de manege die ik toen het meest zag, ook niet echt een goede standaard is natuurlijk ;))

Maar om er even op terug te komen.. Pony's werken in ploegjes dus altijd stonden er een paar op een veldje dat voor de pony's was. DA werd gewoon gehaald als er iets was.. Verzorging van de beesten was niets mis mee. Het harde geluid: meneer regelde dat hij is een zijstraatje stond.. niet ideaal, maar iig beter :) pony's liepen met halstertjes.. hadden drinken/kregen eten.. Man was ook eerlijk naar de pony's toe en zei ook eerlijk als ie kinderen te groot vond voor een bepaalde pony.. Een van zijn oudere pony's ging alleen mee als ie goed liep en dan maar voor eventjes... Die was er meer voor gezelschap ('s middags vaak drukker met de kids, dus dan liepen er meer pony's dan bijvoorbeeld 's ochtends/'s avonds)

Geen kermis --> pony's lekker in een weiland..

Maarja... Mijn beeld van "goed verzorgen" was al snel goed toentertijd ;) Kon niet veel slechter dan dat ik wekelijks zag.

En over dat hersendood rondjes lopen... Ik denk dat ik dat als pony liever zou doen, dan op een slechte manege staan waar er alleen in mijn mond getrokken word en geslagen...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:11

Dan zou ik inderdaad mijn pony liever bij de kermis doen dan bij die manege. Wat een slechte manege zeg :n
Gelukkig zijn er ook nog maneges die dat niet leren want anders zou ik echt niet meer durven rijden...

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:32

Je ziet overal zielige dingen bij..

Maar eigenlijk zijn het vooral wijzelf die het sponsoren (ok, ik stap nu niet meer op een kermispony ;)) en voordat ik ergens ga rijden (wat ik hooguit op vakantie doe) wil ik eerst zien hoe alles erbij staat en in zijn werk gaat voordat ik er daadwerkelijk mijn geld aan geef..) maar zolang mensen er voor betalen, blijft het gewoon doorgaan.

(Geldt ook voor pensionstallen waar ze te weinig buiten komen.. ) En er zijn natuurlijk richtlijnen.. Maar dat zijn geen vaste eisen, mochten er eisen worden gesteld, zullen veel stallen niet meer voldoen aan die eisen denk ik zo.. (minimaal meter grond per pony, afmeting van de stal etc.)... Dierenbescherming doet vaak pas wat als het echt niet meer kan... En vraag me ook of het rendabel is alles te controleren :S

Iedereen heeft zijn eigen "zo is het goed/zo moet het" en voor onze eigen paarden kunnen we zorgen dat we krijgen zoals wij het zelf als goed zien.... Verder is het gewoon hopen dat mensen die toch graag op een paard willen zitten (of het nu op de kermis is of een manege) ook kijken naar het paardenwelzijn ipv hun portemonnee..

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 17:33

hmmm... ik vond die pony's wel super lief, (ging ze namelijk aaien, kan ik gewoon niet weerstaan als paardengek ;) )en er stonden ook wel meisjes bij die er wel verstand van hadden :) (dacht ik dan...)

Roxieee
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:41

heyyy,ik snap best dat jullie het er zielig uit vinden zien maar ik werkte daar en deze mensen weten wat ze doen ik heb in Alkmaar gestaan ze lopen minder dan een manegepaard/pony en worden elke dag naar het weilland gebracht en worden gewisseld met andere paarden behalve de echte paarden die staan 2 dagen en worden ze naar het weilland gebracht,De paarden zijn aan het geluid gewent hoor als er nieuwe komen worden die de hele dag niet bereden maar leren ze hoe ze daar moeten staan alle paarden zijn lief daar tuurlijk gebeuren er soms wel dingen maar dat gebeurd op een manege ook en ojaa voordat de paarden een zadel op hun rug krijgen worden ze gepoetst door de meiden die hier helpen maar niet elk meisje poets alles goed en netjes af daar kan de baas ook niks aan doen de pony's worden ook echt niet mishandeld anders hadden ze tochwel tegen gewerkt?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:01

muzzy17 schreef:
lieveli schreef:
Ja weet je, dan kun je paarden bij de politie ook wel zielig vinden. Die staan ook in de menigte met herrie en rookbommen en weet ik wat.

Ik vind deze beestjes gewoon zielig vanwege het geestdodende gesjok de hele dag.


Mee eens, die paarden lopen tussen de hooligans en krijgen regelmatig dingen naar hun hoofd gegooid, vuurwerk hun richting op en altijd maar op het harde galloperen incl ijzeren bruggen met ijzers dat maakt echt een lawaai.
Politie honden die kans hebben getrapt, geslagen,gestoken, beschoten enz te worden, maar ze zijn helaas wel degelijk nodig.

Ik vind kermis pony's er sneu uit zien maar over het algemeen niet zielig. Naast hun werk kunnen ze paard zijn.


dit is zeker waar! En Ook is het zo dat als je zo een oud kermis klant koopt je een heel lief en gemakkelijk paardje hebt wat veel gewoon en goed vind....dat heb ik zelf ervaren dus het brengt ook wel iets positefs met zich mee! ;)

_onbekend
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:31

sardientje schreef:
gister was ik op de kermis in alkmaar, en toen zag ik allemaal shetlanders staan , met hun oren in hun nek vanwege de harde muziek. zo zielig! die mensen denken echt alleen maar aan geld, niet aan de dieren. het zadel was veel te groot, en ze zaten vast aan een smerige wagen, zonder eten en drinken. ik kon wel janken toen ik dat zag! natuurlijk leuk voor die kleine kinderen om op zo'n pony te rijden, maar die pony's waren hartstikke onverzorgd! :n




is de paardenmanege niet zielig dan??

slaan met zwepen #gebeurd op kermis niet

hele dag mee springen #gebeurd op kermis niet

ze krijgen op de kermis hooi water weiland hele tijd verzorgen

je moet niet meteen gaan oordelen ga ook kijken wat er achterzit ,

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:07

_onbekend schreef:
sardientje schreef:
gister was ik op de kermis in alkmaar, en toen zag ik allemaal shetlanders staan , met hun oren in hun nek vanwege de harde muziek. zo zielig! die mensen denken echt alleen maar aan geld, niet aan de dieren. het zadel was veel te groot, en ze zaten vast aan een smerige wagen, zonder eten en drinken. ik kon wel janken toen ik dat zag! natuurlijk leuk voor die kleine kinderen om op zo'n pony te rijden, maar die pony's waren hartstikke onverzorgd! :n




is de paardenmanege niet zielig dan??

slaan met zwepen #gebeurd op kermis niet

hele dag mee springen #gebeurd op kermis niet

ze krijgen op de kermis hooi water weiland hele tijd verzorgen

je moet niet meteen gaan oordelen ga ook kijken wat er achterzit ,


of je kijkt even naar de datum... Topic is van 2015!

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:04

Ik heb ooit van een handelaar een pony gekocht die later bleek een ex-kermispony te zijn. Dit was een bijzonder fijn mensgericht paardje,nergens bang voor.Wat betreft herrie op kermissen,dat vind ik zelf ook. Waarom moet dat zo hard???

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:09

Ik had ergens gehoord dat kermispony's niet meer mochten in België. Groot was mijn verbazing dat ik overlaatst op de kermis in het dorp wel een ronde zag met pony's... Nu lees ik hier dat het inderdaad niet verboden is, maar dat ze maar een max aantal uren mogen lopen, wat inderdaad al een serieuze verbetering is. Maar soit, pony's horen gewoon niet om uren rondjes te lopen. Al moet ik zeggen dat ik het wel aangenaam vond dat de pony's allemaal een halstertje aanhadden, westernzadel en geen teugels/touwen. Dus in de mond trekken kon al een geluk niet!

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 20:47

_onbekend schreef:
sardientje schreef:
gister was ik op de kermis in alkmaar, en toen zag ik allemaal shetlanders staan , met hun oren in hun nek vanwege de harde muziek. zo zielig! die mensen denken echt alleen maar aan geld, niet aan de dieren. het zadel was veel te groot, en ze zaten vast aan een smerige wagen, zonder eten en drinken. ik kon wel janken toen ik dat zag! natuurlijk leuk voor die kleine kinderen om op zo'n pony te rijden, maar die pony's waren hartstikke onverzorgd! :n




is de paardenmanege niet zielig dan??

slaan met zwepen #gebeurd op kermis niet

hele dag mee springen #gebeurd op kermis niet

ze krijgen op de kermis hooi water weiland hele tijd verzorgen

je moet niet meteen gaan oordelen ga ook kijken wat er achterzit ,

inmiddels 3 jaar geleden dat ik dit topic opende haha

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:56

Toch moet ik zeggen dat ik laatst ook kermis ponys zag maar die stonden een heel stuk weg van de drukte en de herrie en dat was wel goed geregeld! Met idd halsters, een baantje met zaagsel en ook om de zoveel tijd wisselen. De eigenaar was echt een man met een juiste balans tussen het bedrijf en het paarden welzijn! Ook had elk paardje zijn eigen uitrusting met goede passende zadeltjes!.Ook mocht er niet geflitst worden en elke ronde/wissel van kindjes werd er gefilmd waar de ouders dat gratis toegestuurd kregen via de watshapp! En ik moet zeggen op die manier heb ik er wel vrede mee