Hallo, Mijn pony staat bij mij thuis en in onze straat wonen heel veel paardenmensen. Met onze pony is alles goed maar de paarden op de weide achter men pony niet echt. Af en toe ga ik tussen de 2 weides staan genieten van de paarden en men pony. Maar die paarden zijn precies verlaten... Ik bedoel hun hoeven staan al gekruld omdat de hoefsmid niet komt en ze hebben geen beschutting noch schuinsten noch een boom, als het hagelt staan ze ook buiten ... Wat kan ik hieraan doen? De eigenaar ken ik niet want het is iemand die die weide huurt en kan ik naar een "paardenfoon " bellen om dat te melden of wat zeggen jullie hiervan. Ik woon in België .
Volgens mij heb je in Belgie geen dieren politie of dieren ambulance of wel?
Misschien weten andere mensen het. Gaat de politie er dan over?
eilleen333
Geplaatst: 11-08-15 10:34
Ik weet niet zeker of je al minderjarige een melding kan maken, maar je kan iig even bellen om te informeren. In nederland hebben we 144 als telefoonnummer. Is er niet ook zoiets in Belgie?
_mexx_lady_
Geplaatst: 11-08-15 10:34
Dierenbescherming bellen, zij kunnen vast wel zien of de paarden een chip hebben ( als ze er een hebben ) en zo de eigenaar opsporen.
Nu ben ik ook erg benieuwd! Goed van je dat je de paarden probeert te helpen!
bakkabouter
Geplaatst: 12-08-15 13:23
Ik heb geen fijne ervaringen met de BLID. In een gelijkaardige situatie hebben wij gewoon de lokale politie verwittigd, en die hebben toen de wijkagent gestuurd om uit te zoeken hoe de situatie in elkaar zat en wie de eigenaar was. Helemaal prima verlopen
de blij zegt dat ze daar niets aan kunnen doen (de situatie is niet erg genoeg), ben wel blij ze hebben de eigenaar kunnen contacteren en hij zal had een waarschuwing, de hoeven werden gedaan vorige week