Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
esther_ed schreef:ik heb nog nooit bescherming gebruikt, maar aangezien jouw paard niet vaak met een trailer mee is geweest is het misschien wel handig. peesbeschermers met springschoenen zijn volgens mij beter dan bandages. ik zou de peesbeschermers met springschoenen nemen en misschien wat eten(hooi) als aflijding zodat hij/ze wat rustiger wordt.
Hooi is inderdaad ook een goed idee! Bedankt! xmarliez schreef:Met alleen peesbeschermers gaat het dus niet goedkomen als er iets gebeurd in de trailer. Transportbeschermers zijn niet voor niks zo lang.
Wanneer je paard uitglijd en op zijn voorknieën valt heb jij niks aan peesbeschermers als er een flinke diepe wond op zit. En als je paard van de trailer afglijd met zijn achterbenen en zijn hielbeen is beschadigd. Wat heb je dan aan enkel peesbeschermers? Daarnaast hebben transportbeschermers onderin een verharding zitten zodat de achterhoeven niet tegen de voorbenen kunnen doorglijden en zo wat kunnen beschadigen. Ik vind transportbeschermers echt van toegevoegde waarde, of het nu 1 minuutje met de trailer is of 5 uur. Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik heb zat paarden de trailer af zien komen (of vallen) met beschadigingen die voorkomen hadden kunnen worden door transportbeschermers.
Sommige paarden zijn zonder veel beter gebaat Zoe_97 schreef:k zou eigenlijk geen bescherming aan doen.
Het is nogal hoge bescherming (transportbeschermers), dus daar kan ene paard raar op reageren en zich nog erger veronden. peesjes gaan niet veel zin hebben.
Een bandage zou je kunnen aandoen, maar denk niet dat dat veel nut gaat hebben.
Ik leg hier wel telkens ene zweetdeken op, zodat hij geen wondjes krijgt van tegen wanden te leunen
succes! En veel plezier op stage!