sporen

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ragus_tommy

sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 21:44

sorry als het hier niet goed staat en als er al honderden topics over zijn

Hey bookers,

Een tijd geleden had iemand het er over dat ze op haar manege op een pony reed die niet reageerde op been, dus deed ze maar sporen aan >;). Nu heb ik gehoord (dat wist ik ook wel :D ) dat je sporen alleen gebruikt als je een stille beenligging hebt en om je hulpen te verfijnen. Maar bij welke figuren/oefeningen heb je echt sporen nodig? Dat vroeg ik me gewoon af :D. Het is niet dat ik perse sporen wil hebben (zo goed kan ik vast nog niet rijden 8)7 ) alvast bedankt! *D

Gipsy's gold does not chink and glitter. It gleems in the sun and naighs in the dark

liliekska

Re: sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:46

Je hebt bij geen een oefening perse sporen nodig, sporen zijn enkel om je aanwijzing te verfijnen zoals je al zei, waardoor je dus minder been hoeft te gebruiken en je paard het beter snapt.

Exclusieve voltigepakken te koop> https://www.bokt.nl/markt/ad/462032/vol ... en-te-koop
Kerstmuts

Isabelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:59

Ik heb ook wel sporen nodig, omdat mijn paard totaal niet reageerd op het been en dan zelf oefeningen gaat bedenken, ik vond het zelf beetje zielig maar anders heb ik in het rijden helemaal niks te zeggen!

-Don't flatter yourself cowboy, I was just looking at your horse.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:12

Verschilt een beetje wat voor sporen. Je rijdt engels neem ik aan?
Je hebt inderdaad verfijnende sporen , maar je hebt ook sporen als vervanger van de zweep, die zijn veel minder scherp :) Of sporen zodat je minder met je been doet (lichte hulpjes geeft) , geen gezicht als je bij een wedstrijd duizend keer moet schoppen. Kost ook minder energie btw, en lijkt mij voor een paard wat fijner als je niet de hele tijd dat been voelt maar 1x duidelijk.

Vind sporen zelf niet zielig mits je er goed mee om gaat, ook als je niet overal ijzer? hebt maar een bandje waar het aan vast zit zodat je ook normaal kunt drijven (zonder dat het spoortje zelf het paard prikt dus) en je goed genoeg je benen stil en van het paard af kan houden.

The glass candles are burning. Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying.
" To rise. And rise alone."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie