angst

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DarkXxX
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-15

angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 16:37

hallo,
ik heb heel erg angst ontwikkelt na een verschikkelijke val van een paard nu ben ik er niet bang om er af te vallen de val gebeurde met galop eerst durfte ik niet meer te galloperen maar inmiddels een jaar weer wel ik heb altijd geleerd terug te houden ( wat dus erg fout is voor de ontspanning van je paard) dat een dag geleden ik er last van begon te krijgen we keken bij een paardje en ik kreeg een hele grote black out door dat het paardje een zit rem had kon ik niet stoppen voor mijn gevoel was het een draver zo hard dat ze ging ( voor mijn gevoel ) uiteindelijk aan de longeerlijn gedraaft werd er niet veel minder op hebben jullie tips voor mij wat ik er aan kan doen om minder angstig bij het draven te zijn heb binnen kort een lesje op een pony van stal genoot en die helpt mij maar heb nog nooit zo'n erge black out als een paar dagen geleden gehad (we gaan nog een keer kijken en wil graag dat mijn angst het nu niet wint)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:47

zou je het opnieuw kunnen lezen en daarna even opnieuw opschrijven?
doordat er geen punten of komma's inzitten en bepaalde stukjes ook verwarrend zijn geschreven,
kan ik er niet zo heel erg veel van maken.

je kreeg een hele grote black out, maar je weet wel wat er gebeurd is? (een black out is dat je een bepaald stukje tijd 'mist'.). ik snap daarom niet wat je met een black out bedoelt..

en je bent bang om te galopperen, maar ook om te draven?

Shellebel93

Berichten: 194
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Drenthe

Re: angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:52

wooow, of leer een goede Nederlandse zin opbouw, of verwijder je berichtje want serieus ik snap er niks van...

DarkXxX
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 17:34

Waar mijn lange bericht op neer kwam was, heeft er iemand tips om draven niet eng te vinden het voeld namelijk of het heel hard gaat terwijl dat niet zo is.

DarkXxX
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 17:35

elenaMM77 schreef:
zou je het opnieuw kunnen lezen en daarna even opnieuw opschrijven?
doordat er geen punten of komma's inzitten en bepaalde stukjes ook verwarrend zijn geschreven,
kan ik er niet zo heel erg veel van maken.

je kreeg een hele grote black out, maar je weet wel wat er gebeurd is? (een black out is dat je een bepaald stukje tijd 'mist'.). ik snap daarom niet wat je met een black out bedoelt..

en je bent bang om te galopperen, maar ook om te draven?


Heb het even kort gemaakt waar het op neer kwam sorry dat ik het verkeerd schreef mijn Nederlands wordt aan gewerkt

DarkXxX
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 17:36

Shellebel93 schreef:
wooow, of leer een goede Nederlandse zin opbouw, of verwijder je berichtje want serieus ik snap er niks van...


Sorry dat het niet goed Nederlands is maar daar wordt aan gewerkt verder heb ik net eronder gezet waar het op nee kwam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:38

DarkXxX schreef:
Hallo,
Ik heb heel erg angst ontwikkelt na een verschikkelijke val van een paard. Nu ben ik niet bang om er af te vallen, de val gebeurde met galop. Eerst durfte ik niet meer te galloperen maar inmiddels een jaar weer wel. Ik heb altijd geleerd terug te houden ( wat dus erg fout is voor de ontspanning van je paard), dat ik er een dag geleden last van begon te krijgen. We keken bij een paardje en ik kreeg een hele grote black out. Doordat het paardje een zit-rem had kon ik niet stoppen. Voor mijn gevoel was het een draver zo hard dat ze ging ( voor mijn gevoel ). Uiteindelijk aan de longeerlijn gedraafd maar het werd er niet veel minder op. Hebben jullie tips voor mij wat ik er aan kan doen om minder angstig bij het draven te zijn? Ik heb binnenkort een lesje op een pony van een stalgenoot en die helpt mij, maar heb nog nooit zo'n erge black out als een paar dagen geleden gehad. (we gaan nog een keer kijken en wil graag dat mijn angst het nu niet wint)


Volgens mij zo wat beter ;)

DarkXxX
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 17:41

Anoniem schreef:
DarkXxX schreef:
Hallo,
Ik heb heel erg angst ontwikkelt na een verschikkelijke val van een paard. Nu ben ik niet bang om er af te vallen, de val gebeurde met galop. Eerst durfte ik niet meer te galloperen maar inmiddels een jaar weer wel. Ik heb altijd geleerd terug te houden ( wat dus erg fout is voor de ontspanning van je paard), dat ik er een dag geleden last van begon te krijgen. We keken bij een paardje en ik kreeg een hele grote black out. Doordat het paardje een zit-rem had kon ik niet stoppen. Voor mijn gevoel was het een draver zo hard dat ze ging ( voor mijn gevoel ). Uiteindelijk aan de longeerlijn gedraafd maar het werd er niet veel minder op. Hebben jullie tips voor mij wat ik er aan kan doen om minder angstig bij het draven te zijn? Ik heb binnenkort een lesje op een pony van een stalgenoot en die helpt mij, maar heb nog nooit zo'n erge black out als een paar dagen geleden gehad. (we gaan nog een keer kijken en wil graag dat mijn angst het nu niet wint)


Volgens mij zo wat beter ;)


Ja bedankt

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re: angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:12

Waarom neem je niet een lesje natural horsemanship? Probeer eerst het vertrouwen in paarden weer terug te krijgen, voor je er op stapt, en je zelf dwingt tot iets wat je eng vind, paarden voelen de spanning.

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:16

Ik was ook hardstikke bang, zelfs alleen al erop zitten vond ik eng.

Ik heb mijn paardje nu sinds vorig jaar mei, en door middel van heeel veeel grondwerk, schriktraining en vertrouwen opbouwen durf ik nu tuigloos in galop. Het heeft tijd nodig, en ga niet te snel. Elke keer weer een beetje uit je comfort zone, maar wel zodat het nog oké voelt. Ademhalingsoefeningen kunnen ook nog wel eens helpen! Succes!

DarkXxX
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 13:23

qt_shetties schreef:
Waarom neem je niet een lesje natural horsemanship? Probeer eerst het vertrouwen in paarden weer terug te krijgen, voor je er op stapt, en je zelf dwingt tot iets wat je eng vind, paarden voelen de spanning.


Ik heb wel vertrouwen in paarden maar vind voor mijn gevoel de draf heel hard gaan inmiddels hebben we een geschikt paardje gevonden die mij enorm gaat helpen