fnrs proefje te zenuwachtig

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AngelHeart

Berichten: 510
Geregistreerd: 11-06-15

fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 07:12

Ik tzit helemaal te trillen en ik krijg geen hap dooor mijn keel ik ben te zenuwachtig ik heb het alyijd maar nooit zo erg dat komr omdat ik op een andere moeilijkete pony zit dan normaal
Ik weet niet wat ik moet doen !

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:25

Adem in, adem uit. Rustig blijven. Er kan niks ergs gebeuren en je doet mee omdat het leuk is, toch?

Wat is nu het ergste wat er kan gebeuren? En de andere keren dat je meedeed vond je het ook leuk, neem ik aan? Welke klasse start je? :)

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:28

idd...gewoon rustig blijven en proberen te genieten. Neurie een liedje, adem rustig in en uit en probeer iedereen en alles om je heen te vergeten. Misschien word je wel verrast door de pony en valt het alles mee

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:32

Leuk liedje in je hoofd en gaan!
Als je niet start heb je al verloren.....geniet van het feit dat je lekker mag ponyrijden.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:37

Dat ken ik :) ik had ook een x wedstrijd op een pony die alleen in de bak eigenlijk alleen maar bokte. Ik was super zenuwachtig, maar hij deed niks! Blijf rustig en rij voor de lol, niet omdat je heel graag wil winnen. Rij zoals je altijd doet, rustig en ontspannen. Als het goed gaat dan eindig je misschien wel hoog!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:25

Je doet mee voor jezelf en je eigen plezier. Gezonde spanning is prima maar wat jij omschrijft is wel erg heftig. Wellicht eerst wat meer oefenen en dan pas weer een proefje rijden zodat je zelfverzekerder bent en je plezier kunt hebben in het rijden van een proef.

Ohw en geen winst rijden is niet erg.

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:30

Ik neem aan dat je het wel super leuk vind om mee te doen?
Is het vandaag? Ik heb er vandaag ook 1 vandaag. Welke F rij jij?
Gewoon rustig blijven en lekker genieten!
Als jij ontspannen bent wordt je paard het ook en kun je vast een prima proef rijden.
Suc6!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:41

Ga even zitten, leg je hand op je onderbuik en adem rustig in. Probeer 'laag' te ademen, voel met je hand of je buik dikker wordt als je inademt. Door lage/buikademhaling fop je je een lichaam een beetje en wordt je als het goed is, vanzelf al rustiger.
Als je 'hoog' ademhaalt, dus als je buik niet uitzet maar je borst wel, wordt je alleen maar opgefokter. Dus oefen even rustig met je ademhaling tot je het verschil voelt en je ademhaling laag zit.
Niet te heftig in- en uitblazen anders ga je nog hyperventileren ;)

Als je op de pony zit, voel dan goed hoe je voetzolen contact maken met de beugels en hoe je billen in het zadel zitten. Ook dan kun je je ademhaling controleren: probeer met je buik tegen de band van je rijbroek te duwen als je inademt (niet forceren).

Heel veel plezier vandaag :)

AngelHeart

Berichten: 510
Geregistreerd: 11-06-15

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:03

Het ging best goed pony is wel intotaal 3x uit galop gevallen ! Ik deed F4 ( ik rijd niet zo vaak proefjes ) ik heb het gehaald ik had 215 punten

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Re: fnrs proefje te zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:52

Goedzo!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:02

Shakiralove4 schreef:
Het ging best goed pony is wel intotaal 3x uit galop gevallen ! Ik deed F4 ( ik rijd niet zo vaak proefjes ) ik heb het gehaald ik had 215 punten


Goedzo! :D En vond je het ook leuk? De volgende keer niet meer zo zenuwachtig nu je weet dat je het kan?

AngelHeart

Berichten: 510
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 07:38

mingming schreef:
Shakiralove4 schreef:
Het ging best goed pony is wel intotaal 3x uit galop gevallen ! Ik deed F4 ( ik rijd niet zo vaak proefjes ) ik heb het gehaald ik had 215 punten


Goedzo! :D En vond je het ook leuk? De volgende keer niet meer zo zenuwachtig nu je weet dat je het kan?


Ik vond het zeker leuk ! Maar ik mag hopelijk de volgende keer weer op mn vaste proefjes pony.