Vragen over schleich customizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen_Sunny

Vragen over schleich customizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 12:18

Hoi allemaal!
Ik ben net nieuw op Bokt en dit is mijn allereerste topic.
Ik cust en repaint sinds kort schleich paarden, maar op het internet vind ik heel veel verschillende manieren en technieken. Hoe repainten en customizen jullie jullie schleich?
Dit zijn een paar vraagjes met mijn antwoord:
- Waarmee repainten jullie?
Ik repaint met pigmenten en acryl
- Hoe customizen jullie?
Ik doe het nu met kokend water, maar dat krijg je bij de benen soms vreemde buigingen erin dus ik wil green stuff gaan proberen
- Als je bij het customizen klei of greenstuff gebruikt, hoe maak je dat vast? Met ijzerdraad of gewoon erop plakken?
- Gebruiken jullie vernis? En wat voor soort?
Ik heb de vernis van mijn vader gebruikt, maar dat is glanzend dus ik moet nog matte halen

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Groetjes, Carmen

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:11

Hoi! Ik schleich zelf al heel lang, ook het repainten. :D Hopelijk heb je hier wat aan.

- Waarmee repainten jullie?
Ik repaint met pigmenten en acryl
Ik repaint met Acryl verf van de action of van een aardig duur merk (ben de naam even kwijt), en pastel voor overgangen (bijvoorbeeld de neus).
- Hoe customizen jullie?
Ik doe het nu met kokend water, maar dat krijg je bij de benen soms vreemde buigingen erin dus ik wil green stuff gaan proberen
Warm water werkte bij mij altijd maar heel kort, ik zaag het model stuk en boor dan gaten in het paardje en in die gaten doe ik ijzerdraad om de los gezaagde stukken te verbinden in de positie die jij wil.
- Als je bij het customizen klei of greenstuff gebruikt, hoe maak je dat vast? Met ijzerdraad of gewoon erop plakken?
IJzerdraad, secondelijm, klei.
- Gebruiken jullie vernis? En wat voor soort?
Ik heb de vernis van mijn vader gebruikt, maar dat is glanzend dus ik moet nog matte halen
Ik heb altijd haarlak gebruikt en daarna een duurdere spuit gekocht. Je moet wel oppassen, sommige haarlak gaat plakken of gaat de repaint van glanzen.

Carmen_Sunny

Re: Vragen over schleich customizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 16:46

Dankje! Hoe doe je dat dan met die secondelijm? Doe je eerst die lijm op de twee vlakken en doe je dan de greenstuff erop of kun je die greenstuff gewoon zonder iets eraan vast plakken?